• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

כל התורה כולה

מה הפשט בדברי הגמרא
תלמוד בבלי מסכת מנחות דף צט עמוד ב
שאל בן דמה בן אחותו של ר' ישמעאל את ר' ישמעאל: כגון אני שלמדתי כל התורה כולה, מהו ללמוד חכמת יונית

וכי יש סוף כל שהוא
הרי פשוט שרק ללמוד את כל הש"ס בעיון וכ"ו זה לא נגמר
 
מה הפשט בדברי הגמרא
תלמוד בבלי מסכת מנחות דף צט עמוד ב
שאל בן דמה בן אחותו של ר' ישמעאל את ר' ישמעאל: כגון אני שלמדתי כל התורה כולה, מהו ללמוד חכמת יונית

וכי יש סוף כל שהוא
הרי פשוט שרק ללמוד את כל הש"ס בעיון וכ"ו זה לא נגמר
שאלה יפה. וצ"ל אולי שכוונתו שבדברי הכתובים הוא למד את הכל, ומה שאמרו אין סוף לתורה הכוונה שאין סוף לחידושים שאפשר לחדש בתורה, והם כמים שאין להם סוף.
ומסתמא במפרשים שם עמדו על כך.
וכעת עברתי כמסאת הפנאי על המפרשים (בבר אילן) ולא מצאתי מי שיעמוד בזה
 
נערך לאחרונה:
מה הפשט בדברי הגמרא
תלמוד בבלי מסכת מנחות דף צט עמוד ב
שאל בן דמה בן אחותו של ר' ישמעאל את ר' ישמעאל: כגון אני שלמדתי כל התורה כולה, מהו ללמוד חכמת יונית

וכי יש סוף כל שהוא
הרי פשוט שרק ללמוד את כל הש"ס בעיון וכ"ו זה לא נגמר
יש את הלחם ובשר כלשון הרמב"ם שזה עיקרי התורה שבכתב ושבעל פה, והיינו כל ההלכות שנמסרו בסיני
ויש את ה"למסבר" שזה כל החיים
 
חזור
חלק עליון