• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

כמידי שנה - הרבנים הראשיים לישראל מכרו את החמץ של המדינה

בנימין לוריא

Administrator
חבר צוות

הרבנים הראשיים לישראל מכרו כבכל שנה בערב חג-הפסח היום (ג'), את החמץ של מדינת ישראל, משרדי הממשל, הגופים הממשלתיים וכן של הגופים והאנשים שהסמיכו את הרבנים הראשים למכור את החמץ עבורם, לנוכרי חוסיין ג'אבר - תושב אבו-גוש, שהחמץ יהיה בבעלותו​

תמונה מכירת חמץ


הטקס שנערך בבית הרבנות הראשית לישראל, על ידי הרבנים הראשיים לישראל הרה"ר מרן הראשון לציון הרה"ג יצחק יוסף, הרה"ר מרן הרה"ג דוד לאו יחד עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ שהסמיך בכתב את הרבנים הראשיים לישראל, למכור את החמץ של מדינת ישראל בהתאם לחוק נכסי המדינה לנכרי חוסיין ג׳אבר, תושב אבו גוש, במעמד השר לשירותי דת הרב מיכאל מלכיאלי מנכ"ל המשרד לשירותי דת יהודה אבידן ומנכ"ל הרבנות הראשית יהודה כהן.

תמונה נוספת מכירת חמץ



את מעמד המכירה פתח מנכ"ל הרבנות הראשית יהודה כהן שאמר "נס קרה לנו. פעם ב-75 שנה השר לשירותי דת ושר האוצר רואים עין בעין את מרכז מגמת חייו של עם ישראל השב לארצו כבן חורין לא רק בחירותו הפיזית, הכלכלית, המדינית והביטחונית, אלא בעיקר בחירותו הרוחנית. החירות הזו אפשר ותתקיים בעוצמה ותקרין על העם כולו, רק כאשר הרבנות הראשית עומדת במלוא עוצמתה ועצמיותה."
המנכ"ל הודה לרבנים הראשיים העומדים יום ולילה על משמר התורה ולשר לשירותי דת ולשר האוצר על העבודה המשותפת. המנכ"ל התייחס לאתגרים העומדים כיום בפני הרבנות הראשית בדרך וסיים בתפילה להצלחתה ולחיזוק מעמדה כאחד מסמלי השלטון במדינת ישראל.

במהלך טקס המכירה קיבלו הרבנים הראשיים מג'אבר מקדמה על סך של 20,000 ₪, על פי הסכם המכירה עליו חתמו הצדדים, לאחר חג הפסח יעריכו שלושה שמאים את שווי החמץ של המדינה ואז יוכל הקונה, ג'אבר להשלים את העסקה וככל שלא יוכל להשלים את העסקה - החמץ יוחזר לרשות המוכרים.
הסכם המכר הוא בעל תוקף הלכתי וחוקי ומאפשר לאזרחי ישראל לקיים בהידור את מצוות הפסח מבלי להיכשל בחשש של חמץ הנותר בבעלותם.
חלקו הראשון של הטקס נפתח בחתימת ומסירת כתב הרשאה של שר האוצר בצלאל סמוטריץ לרבנים הראשיים, המעניק להם את אחריות על החמץ של המדינה ומסמיך את הרבנים הראשיים למכור את החמץ של מדינת ישראל.
נוסח שטר ההרשאה אותו מסר שר האוצר לרבנים הראשים:
"בתוקף סמכותי... אני מסמיך את הרבנים הראשיים לישראל, הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, שניהם ביחד או כל אחד לחוד, להיות מורשים לכל פעולה הקשורה למכירת חמץ לנכרי, כנהוג וכמקובל בישראל".

לאחר מכן, מכרו הרבנים הראשיים בשם המדינה את החמץ לחוסיין ג׳אבר.
בסיום הטקס, בירכו הרבנים הראשיים לישראל, שר האוצר והשר לשירותי דת את עם ישראל ואיחלו לכל עם ישראל חג פסח כשר ושמח.

הרב הראשי לישראל הראשון לציון הרב יצחק יוסף: "אני רוצה לברך את כל עם ישראל בברכת חג שמח ושירבה השלום ביננו וכולנו נאהב אחד את השני, כולנו בני איש אחד, כולנו אחים. אני פונה מפה בקריאת קדוש לשבת ולהתגבר על כל חילוקי הדעות, על כולנו להתאחד ולשבת לדבר ולהתרחק מכל חילוקי הדעות והמחלוקות הרעות, לפעול ולשבת יחד ולדבר, יחד עם השמירה על רוחניות של עם ישראל, אבל צריך לזכור ולשמור שבענייני הלכה ומסורת ישראל בתי המשפט לא יתערבו, בענייני הלכה על רבני ישראל לדון ולהכריע, לכן אני קורא לכולם לשבת ולהגיע להסכמות".
ביקרתי בשבוע האחרון בקהילות היהודיות בחוץ לארץ ושם נפגשתי עם כל נשיאי וראשי הקהילות שסיפורי לי על הדאגה שלהם מהתערבות של בתי המשפט בארץ ישראל בענייני דת, יחד עם זה שכל יהודי התפוצות מחכים ומצפים לאחווה ושלום בארץ ישראל, לכן חשוב ומוטל על כולנו להתנהג בשלום ולפעול להגיע להסכמות תוך שמירה על ענייני ההלכה.

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו: "לפני שלוש שנים היינו יחד בתוך המצב לא פשוט שעבר על כולנו וידענו להתלכד ולמצוא את המאחד בינינו. אנו אומרים בהגדה "שלא אחד בלבד עמד עלינו לכלותינו", כשאנחנו אחד, אף אחד לא יכול עלינו, אבל כשאנחנו לא אז חס ושלום יכול להיות אחרת.
אני מבקש שנזכור להיות בחג ובכל השנה קצת יותר יחד, חשוב שנזכור כל העת, יש לנו מטרה משותפת ומסורת של עם שזכה לצאת מגלות מצרים, לקבל תורה ומהות במעמד הר סיני, ולהיכנס לארץ ישראל. המשימה שלנו היא לתרום להמשכיות הדורות. מי ייתן שיתקיים גם השלב של בנית בית הבחירה שבו נוכל כולנו לשמוח יחד עם כל עם ישראל".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ: זכיתי לחתום היום על הרשאה לרבנים הראשיים לישראל למכור את החמץ של המדינה ולהיות שותף בשמירת יהדותה של המדינה. פסח הוא חג שמחבר אותנו לשורשים העמוקים שלנו, להיסטוריה בת אלפי השנים שלנו, ולמחויבות שלנו לשמור על המסורת הזו ולהעביר אותה לחוליות הבאות בשרשרת.
מדינת ישראל היא מדינה יהודית. אין בה כפיה על הפרט אבל יש בה פרהסיה וזהות יהודית. כמדינה יהודית מדינת ישראל מקיימת את הציווי "לא יראה לך חמץ" ומוכרת את החמץ שברשותה וממשיכה בכך שרשרת של דורות של חיבור אל הזהות היהודית. אני מבקש לאחל לכל בית ישראל פסח כשר ושמח, פסח של חיבור משפחתי ובין-דורי עמוק למכנה המשותף שלנו כבנים לעם היהודי.

השר לשירותי דת הרב מיכאל מלכיאלי: "אני מתרגש מאד להיות בטקס אשר מלמד על האמון הרב של אזרחי ישראל בתורת ישראל וברבני ישראל, מדינה יהודית היא כזו אשר רוב מוחלט של אזרחיה סומכים ידיהם על הרבנות הראשית בניגוד למה מנסים לצייר גורמים כאלו אחרים, בהזדמנות זו ברצוני לחזק את הרבנות הראשית לישראל ואת הרבנים הראשיים לישראל אשר מן הראוי לחזק את מעמדם ולקבוע בית קבע לרבנות הראשית כיאה וכראוי במדינה יהודית ולהעצים את כבודה, לחזק ולרומם את מעמדם של הרבנים. מעמדה האיתן של הרבנות הראשית הינה קריטית למדינת ישראל, אני רוצה להודות למנכ"ל המשרד לשירותי דת יהודה אבידן ומנכ"ל הרבנות הראשית יהודה כהן שפועלים לילות כימים, בהנחיית הרבנים הראשים, לפעול ולחזק את מעמדה של הרבנים והרבנות ולרומם את שירותי הדת בארץ ישראל".

מכירת חמץ


מכירת חמץ תמונה

https://t.me/share/url?url=
 

נושאים דומים בפורום

חזור
חלק עליון