• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

השב להודעה

והוסיף ה'מגדלות מרקחים' בהערה:

ולכאורה היה נראה דהכל יחד קודש הקדשים עם ההיכל קרויים ג"כ "אוהל מועד". וכדכתיב בשמות מ' ב' תקים את משכן אוהל מועד ושמת שם את ארון העדות וגו'. ואולי הקושיא היא משום דבפרשה דידן "אוהל מועד" הוא רק מחוץ לפרוכת, וכדכתיב בהזאות על הפרוכת מבחוץ "וכן יעשה לאוהל מועד", וכן כתיב "וכלה מכפר את הקודש ואת אוהל מועד ואת המזבח", וכן כתיב וכפר את מקדש הקודש ואת אוהל מועד" וגו', הרי דבפרשה דידן חילק בין הקודש דהיינו קודש הקדשים, לבין אוהל מועד דהיינו מבית לפרוכת, וא"כ הוי ליה למימר ובא אל הקדש, או ובא אל מבית לפרוכת.


חזור
חלק עליון