א.א
Well-known member
לבטל עיסקה\ביטוח בגלל הצעה טובה ומחיר טוב האם מותר והאם יש מי שפרע
וכן אם יש הבדל בין התחלתי את העיסקה או לא
מצורף מאתר דין ומעוד אתר
שאלה:
ע"פ חוק אפשר לבטל רכישה מעל 50₪ תוך זמן מסוים ובתנאים מסוימים.
במקרה ובעל החנות לא רוצה בזה והוא מסכים רק בגלל החוק, האם יש בזה חשש "מי שפרע"?
תשובה:
שלום וברכה,
פוסקי זמנינו סוברים שהחוק התקבל כמנהג, ולכן חייב המוכר להחזיר את המוצר תוך 14 יום לפי הכללים, והמוכר לא יכול להתנגד כיון שע"ד נקנה המקח. אין איסור מי שפרע כיון שיש כעין תנאי שיוכל לבטל את המקח. וכשהתנו שיוכל לבטל אין מי שפרע.
בהצלחה.
מאתר מכון כתר
אמנם, ניתן לטעון, שהיות שהחוק מאפשר לקונה לחזור בו, הרי זה כאילו התנו על כך במפורש, ועל כן אין כאן "מי שפרע". בכל זאת הדעת נוטה שהסכמתם של הצדדים לאפשרות החזרה אינה נוגעת למקרים בהם זו נעשית משיקולים ספקולטיביים גרידא, ובמצבים כאלו על הלוקח להימנע מחזרה ולנהוג כדברי הכתוב: "שארית ישראל לא יעשו עוולה ולא ידברו כזב".
וכן אם יש הבדל בין התחלתי את העיסקה או לא
מצורף מאתר דין ומעוד אתר
שאלה:
ע"פ חוק אפשר לבטל רכישה מעל 50₪ תוך זמן מסוים ובתנאים מסוימים.
במקרה ובעל החנות לא רוצה בזה והוא מסכים רק בגלל החוק, האם יש בזה חשש "מי שפרע"?
תשובה:
שלום וברכה,
פוסקי זמנינו סוברים שהחוק התקבל כמנהג, ולכן חייב המוכר להחזיר את המוצר תוך 14 יום לפי הכללים, והמוכר לא יכול להתנגד כיון שע"ד נקנה המקח. אין איסור מי שפרע כיון שיש כעין תנאי שיוכל לבטל את המקח. וכשהתנו שיוכל לבטל אין מי שפרע.
בהצלחה.
מאתר מכון כתר
אמנם, ניתן לטעון, שהיות שהחוק מאפשר לקונה לחזור בו, הרי זה כאילו התנו על כך במפורש, ועל כן אין כאן "מי שפרע". בכל זאת הדעת נוטה שהסכמתם של הצדדים לאפשרות החזרה אינה נוגעת למקרים בהם זו נעשית משיקולים ספקולטיביים גרידא, ובמצבים כאלו על הלוקח להימנע מחזרה ולנהוג כדברי הכתוב: "שארית ישראל לא יעשו עוולה ולא ידברו כזב".