• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

השב להודעה

בלומדי היום בספר הנפלא חזו"ע אבילוות ח"א עמ' תנ"ז בהערה ראיתי שכתב: ואם היה בעל ייסורים טוב לכתוב במצבה 'שהיה מדוכה ביסורין' ע"כ. ולא כתב מקור לזה.


כשמסרתי שיעור בהלכות אלו היום שאלוני מה טוב בזה? הרי הקב"ה יודע אם היה לו יסורים או לא. האם מי שלא כתבו עליו כן - בשמים יתחשבו פחות ביסוריו? אמרתי שאבדוק בעזה"י.


כעת בדקתי, ועלתה בי תמיהה רבתי, שבספר יפה ללב ח"ה סי' שד"מ אות ו' כתב להדיא 'שאין' לכתוב כן, ומרן לא הזכירו, ואף כתב להיפך ממנו. וצ"ע


[ATTACH=full]23946[/ATTACH]

[ATTACH=full]23947[/ATTACH]


ובהגהות על היפ"ל החדש כתב ליישב את דברי מרן זצ"ל עי"ש, אולם עדיין גם אם אפשר לדחוק בזה ולחלק חילוקים - עדיין היפ"ל לא סבר כן, ואיך מרן זצ"ל כתב שטוב לעשות כן שלא כדברי היפ"ל? וע"כ שלא זכר ש'ר מדבריו באותו הזמן. וצע"ג.


חזור
חלק עליון