א.א
Well-known member
הרי הש"ע כותב בסעיף ז
יש אומרים שאסור לתקן בגדים חדשים ומנעלים חדשים בשבת זה, ויש להחמיר בזה מראש חודש.
וכתב הרמ"א בהגה: וה"ה דאסור לקנותן.
אך מרן לא אוסר בזה וכן מבואר בב"י דכל הטעם הוא דלא למשתי עמרא [ועיין כה"ח]
והאחרונים מג"א יד אפרים תמהים מאי שנא מלבישה שמותר למרן ע"ש. ולכאורה לקנות הוי דומיא דלבישה
ולפי מרן ממעטין רק במשא ומתן של שמחה היינו חתן וכלה וכן מבואר בכה"ח
אשמח לביאור
וגם מרן זצ"ל כתב לשון יש להחמיר

יש אומרים שאסור לתקן בגדים חדשים ומנעלים חדשים בשבת זה, ויש להחמיר בזה מראש חודש.
וכתב הרמ"א בהגה: וה"ה דאסור לקנותן.
אך מרן לא אוסר בזה וכן מבואר בב"י דכל הטעם הוא דלא למשתי עמרא [ועיין כה"ח]
והאחרונים מג"א יד אפרים תמהים מאי שנא מלבישה שמותר למרן ע"ש. ולכאורה לקנות הוי דומיא דלבישה
ולפי מרן ממעטין רק במשא ומתן של שמחה היינו חתן וכלה וכן מבואר בכה"ח
אשמח לביאור
וגם מרן זצ"ל כתב לשון יש להחמיר

נערך לאחרונה: