• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

למה ריבנו של עולם! תלושי המזון, ושוב בג"צ הידוע לנו מוציא צו האוסר על 'ר' אריה לחלק את תלושי המזון.....'

יהיה לא מה שיש עכשיו,

יהיה כל מיני משרדים רוחניים!
אולי לשכות. לשכת הנזירים, לשכת כהן גדול וכן הלאה... חלילה לומר שיהיה בזמן הגאולה את הרעיון הציוני הזה שנחל אכזבה גדולה.
ואגב כל המשפטים האלה מגיעים בגלל ששומעים חדשות וקוראים עיתונים, וכבר האוזן התרגלה לשמוע את הרעיון הזה שלא שייך ארץ ישראל בלי מדינה, משרדים ותפקידים.
 
אולי לשכות. לשכת הנזירים, לשכת כהן גדול וכן הלאה... חלילה לומר שיהיה בזמן הגאולה את הרעיון הציוני הזה שנחל אכזבה גדולה.
ואגב כל המשפטים האלה מגיעים בגלל ששומעים חדשות וקוראים עיתונים, וכבר האוזן התרגלה לשמוע את הרעיון הזה שלא שייך ארץ ישראל בלי מדינה, משרדים ותפקידים.

על זה אני מדבר!
 
אין לנו בעיה עם כל משרד לגופו, שהרי ברור שגם כשיבוא משיח בן דוד,
יהיו אותם משרדים, ופשוט.
בגדול אתה צודק,
גם אני מקפיד לקחת תוסף תזונה דווקא אם "אישור משרד הבריאות"
ו"המשרד להגנת הטבע" בהחלט חשוב
וכך גם עוד מרבית המשרדים.

אבל שני דברים לי אליך,

א. כל כך הרבה חלקים בכל משרד נוגדים את ההלכה, אם דברת על "משרד הבריאות", כל נושא ההפלות, חלק מנושא ההפריה ועוד.
הרוח הנושבת שם היא עקירת התורה, יהודי לא מתנהג ככה, נקודה !!
והגרוע ביותר הוא משרד החינוך ... משרד הביטחון, כוחי ועוצם ידי ... (לא שלא צריך משרד כזה על (כמעט) כל פעולותיו, אבל כל ההתנהלות שלהם סותרת את רצון ה', וכו' וכו'.

ב. ומאידך גיסא, "אלמלא מוראה של מלכות איש את רעהו חיים בלעו", נכון שבתי המשפט שכעת בארץ ישראל גרועים בתכלית ואינה צריכה לפנים.
אבל (בגדול, בשווה למשרדי הממשלה) מה רע בבית משפט לתעבורה ... תאר לך שהוא לא היה ..
וכך בשאר בתי המשפט, אמנם הם עוברים על דת, ואיני נמנע מלכנות בכל גינוי רע הראוי להם, אבל לצערינו את אלו שגורמים שיהיה פה שקט (יחסי)

מה שאמרתי ש"אין לנו אמון במערכות המדינה"
הדבר פשוט שזה כך !!
כל מערכות המדינה מתנהלות מתוך אינטרס צר של אנשים שאינם שומרים תו"מ

הכל שם מתחיל מרשע !
אלא, שיש שם הרבה אנשים שעושים עבודה טובה.
או כאלו שמפחדים מאלו שעליהם
ועוד
כך שיוצאת עבודה טובה, ויש תרופות ראויות, וברוך ה' תופסים מחבלים, ויש דיור להרבה אנשים, והחינוך האמיתי מקבל תקציב (מסויים..) ועוד.
אבל זה ברור, שרצון ה' יתברך להחליף את הכל ובמקומם העניינים התנהלו לפי רצונו יתברך !!
 
מה פתאום ח"ו:eek:, איך אתה מדבר???, שום משרד ושום נעליים, יהיה רק משרד אחד - בית המקדש משם תצא תורה והוראה לישראל, ובכל ענייני הפרנסה והבטחון וכדו' יתקיים בנו "איש תחת גפנו ואיש תחת תאנתו", חיים רק עם ה' יתברך מלא כל הארץ כבודו, למה אתה חושב שנצטרך משרד כזה או אחר ח"ו, כל המשרדים האלה קמו בהשראה של "כוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה", מי שנמצא בתוך המחשבה הזאת שיבוא המשיח כל המדינה תשאר הוא כופר ואפיקורס לא יותר מזה... וכבר כתוב בחז"ל בסנהדרין, "אין בן דוד בא עד שתכלה מלכות הזלה מישראל", [ופירש"י עד שלא תשאר בהם שום שלטונות], דהיינו שהמשיח יבוא רק אחרי שהכנסת המינים הזאת תמחק ולא תשאר לה שום שלטונות!!! שמעת???!!!
אני ממליץ לך כל יום ללמוד זוה"ק, ותבין מה עומד להיות שתבוא הגאולה, העולם יתהפף ב180 מעלות, לצערי אתה חושב שגאולה זה רק חילוף שלטון בין 'ביבי' לבין 'משיח בן דוד'... ואולי זה גם הסיבה שאנשים לא מצפים למשיח, לא יודעים במה מדובר!!!!
חבל שאין כאן בפורום משהו שמסנן את הדברים שלא כל אחד יכול לעלות לפי העולה על רוחו דברי הבאי וכפירה.
לשון רבינו הרמב"ם ז"ל בפרק תשיעי מתשובה ה"ב: "ומפני זה נתאוו כל ישראל נביאיהם וחכמיהם לימות המשיח כדי שינוחו ממלכיות שאינן מניחות להן לעסוק בתורה ובמצות כהוגן וימצאו להם מרגוע וירבו בחכמה כדי שיזכו לחיי העולם הבא לפי שבאותן הימים תרבה הדעה והחכמה והאמת שנאמר כי מלאה הארץ דעה את ה' ונאמר ולא ילמדו איש את אחיו ואיש את רעהו ונאמר והסירותי את לב האבן מבשרכם מפני שאותו המלך שיעמוד מזרע דוד בעל חכמה יהיה יתר משלמה ונביא גדול הוא קרוב למשה רבינו ולפיכך ילמד כל העם ויורה אותם דרך ה' ויבואו כל הגוים לשומעו שנאמר והיה באחרית הימים נכון יהיה הר בית ה' בראש ההרים וסוף כל השכר כולו והטובה האחרונה שאין לה הפסק וגרעון הוא חיי העולם הבא אבל ימות המשיח הוא העולם הזה ועולם כמנהגו הולך אלא שהמלכות תחזור לישראל וכבר אמרו חכמים הראשונים אין בין העולם הזה לימות המשיח אלא שיעבוד מלכיות בלבד."

וכן בפי"ב ממלכים ה"א כתב: "אל יעלה על הלב שבימות המשיח יבטל דבר ממנהגו של עולם או יהיה שם חידוש במעשה בראשית אלא עולם כמנהגו נוהג וכו'"
ובספר רמב"ם שאצלי לא ראיתי שהראב"ד השיגו.
 
וכעת נזכרתי בדברי הנביא עמוס: "הנה ימים באים נאם ה' ונגש חורש בקוצר ודורך ענבים במושך הזרע והטיפו ההרים עסיס וכל הגבעות תתמוגגנה. ושבתי את שבות עמי ישראל ובנו ערים נשמות וישבו ונטעו כרמים ושתו את יינם ועשו גנות ואכלו את פריהם. ונטעתים על אדמתם ולא ינתשו עוד מעל אדמתם אשר נתתי להם אמר ה' אלהיך."
 
לשון רבינו הרמב"ם ז"ל בפרק תשיעי מתשובה ה"ב: "ומפני זה נתאוו כל ישראל נביאיהם וחכמיהם לימות המשיח כדי שינוחו ממלכיות שאינן מניחות להן לעסוק בתורה ובמצות כהוגן וימצאו להם מרגוע וירבו בחכמה כדי שיזכו לחיי העולם הבא לפי שבאותן הימים תרבה הדעה והחכמה והאמת שנאמר כי מלאה הארץ דעה את ה' ונאמר ולא ילמדו איש את אחיו ואיש את רעהו ונאמר והסירותי את לב האבן מבשרכם מפני שאותו המלך שיעמוד מזרע דוד בעל חכמה יהיה יתר משלמה ונביא גדול הוא קרוב למשה רבינו ולפיכך ילמד כל העם ויורה אותם דרך ה' ויבואו כל הגוים לשומעו שנאמר והיה באחרית הימים נכון יהיה הר בית ה' בראש ההרים וסוף כל השכר כולו והטובה האחרונה שאין לה הפסק וגרעון הוא חיי העולם הבא אבל ימות המשיח הוא העולם הזה ועולם כמנהגו הולך אלא שהמלכות תחזור לישראל וכבר אמרו חכמים הראשונים אין בין העולם הזה לימות המשיח אלא שיעבוד מלכיות בלבד."

וכן בפי"ב ממלכים ה"א כתב: "אל יעלה על הלב שבימות המשיח יבטל דבר ממנהגו של עולם או יהיה שם חידוש במעשה בראשית אלא עולם כמנהגו נוהג וכו'"
ובספר רמב"ם שאצלי לא ראיתי שהראב"ד השיגו.
וכעת נזכרתי בדברי הנביא עמוס: "הנה ימים באים נאם ה' ונגש חורש בקוצר ודורך ענבים במושך הזרע והטיפו ההרים עסיס וכל הגבעות תתמוגגנה. ושבתי את שבות עמי ישראל ובנו ערים נשמות וישבו ונטעו כרמים ושתו את יינם ועשו גנות ואכלו את פריהם. ונטעתים על אדמתם ולא ינתשו עוד מעל אדמתם אשר נתתי להם אמר ה' אלהיך."
מחילה מכת"ר. אתה שוב פעם נכנס לויכוח סרק. אתה בעצם אומר שהמדינה הזאת תשאר עם כל המשרדים והתפקידים הכל הכל הכל כמו שהיא רק בשינוי עם מלך המשיח, ואתה חולק על כל גדולי ישראל בשבעים האחרונות כולל החזו"א, הרב מבריסק, הסטייפלער ועוד ועוד שעצם הקמת המדינה זה העבירה הכי חמורה שיכולה להיות!!! ואין לי יותר ויכוח איתך, אם אתה בכל פעם מחפש הזדמנות להתווכח איתי ולהפריך בכח את דבריי אשר בכל בר דעת מבין את הדברים הפשוטים האלה... בהצלחה
 
אתה בעצם אומר שהמדינה הזאת תשאר עם כל המשרדים והתפקידים הכל הכל הכל כמו שהיא רק בשינוי עם מלך המשיח
בכלל לא.
רק אני מצטט את דברי הנביא ואת דברי הרמב"ם, שעולם כמנהגו נוהג, וחורשים וקוצרים וזורעים ונוטעים ובונים בתים וכו', ורק ננצל משעבוד מלכויות, ובכללם השלטון של מדינת ישראל.
ואתה חולק על כל גדולי ישראל בשבעים האחרונות כולל החזו"א, הרב מבריסק, הסטייפלער ועוד ועוד שעצם הקמת המדינה זה העבירה הכי חמורה שיכולה להיות!!!
איני חולק חלילה על אף אחד מחכמי ישראל נבג"מ ושליט"א.
ואין לי יותר ויכוח איתך, אם אתה בכל פעם מחפש הזדמנות להתווכח איתי ולהפריך בכח את דבריי אשר בכל בר דעת מבין את הדברים הפשוטים האלה... בהצלחה
באמת שאין לי עניין להתווכח ולפרוך וכו', אבל זה טבעו של פורום שכל אחד כותב דעתו.
בהצלחה מרובה.
 
בכלל לא.
רק אני מצטט את דברי הנביא ואת דברי הרמב"ם, שעולם כמנהגו נוהג, וחורשים וקוצרים וזורעים ונוטעים ובונים בתים וכו', ורק ננצל משעבוד מלכויות, ובכללם השלטון של מדינת ישראל.
ככה זה היה נראה מהדגשות שלך שאתה חולק על הדברים הפשוטים האלה.
אבל בלא קשר לזה, אני יחדש לך חידוש גדול שלא ידעת כלל!!
קראתי בפירוש וזה חרוט בזכרוני, שבס' הזוה"ק עם פי' מתוק מדבש (איני זוכר כרגע היכן) הביא ממש את לשון הרמב"ם בשם ברייתא ד'עולם כמנהגו נוהג ושאין בין העולם הזה לימות המשיח אלא שנינצל משעבוד מלכויות', וע"ז הקשה הזוהר הקדוש [נדמה לי שבנו ר' אליעזר שאל את כן את רשב"י] שהרי מצינו בכמה מקומות שאמרו חז"ל שלעתיד לבוא לא יצטרכו לזרוע ולקצור שעתידה ישראל שתוציא כל מיני גלוקסאות וכל מיני מילת, ועוד שאשה באותו יום שתתעבר תלד וכדו' וא"כ זה סתירה לכאו', ותי' הזוה"ק חידוש גדול ונורא! שכל מה שאמרו עולם כמנהגו נוהג זה דווקא לעמי הארץ בלבד שלא עסקו בתורה ולא דקדקו במצוות רק שהיו נזהרים מן החטא ועליהם נאמר דין זה שלא יהיה בשבילהם שום שינוי כלל רק שעולם כמנהגו נוהג, אבל הבני תורה והת"ח ומארי קבלה ומארי מתניתא עליהם נאמר כל הדברים הנפלאים שיהיו לעתיד לבוא בזמן המשיח שלא יצטרכו כלל לכל אלה, והכל יהיה אצליהם מעל הטבע כמו לפני חטא אדם הראשון. [אני בהמשך יחפש ויביא כאן את הדברים הפלאים של הזוה"ק]. ונמצא שכל דברי הרמב"ם נאמרו על עמי הארץ בלבד ולא על הת"ח ובני התורה.
באמת שאין לי עניין להתווכח ולפרוך וכו', אבל זה טבעו של פורום שכל אחד כותב דעתו.
בהצלחה מרובה.
אני שם לב שכמעט אתה לא מעיר על דברי אחרים, רק על דבריי, ולכן זה מעלה אצלי תמיהה גדולה מה יש לך נגדי. אני בסה"כ אומרים דברים פשוטים ולא נכנס לפולמוסים של המורה נבוכים. מקווה שתבין.
 
ונמצא שכל דברי הרמב"ם נאמרו על עמי הארץ בלבד ולא על הת"ח ובני התורה.
כנראה שאצלי יהיה עולם כמנהגו נוהג, ואצלך לא יצטרכו לכל אלה, כדברים שהבאת בשם הזוה"ק.
אני שם לב שכמעט אתה לא מעיר על דברי אחרים, רק על דבריי,
אני חושב שאינך צודק.
ולכן זה מעלה אצלי תמיהה גדולה מה יש לך נגדי.
אין לי נגדך מאומה.
אני בסה"כ אומרים דברים פשוטים ולא נכנס לפולמוסים של המורה נבוכים. מקווה שתבין
רק שמה לעשות ובעיניי איש פשוט, אין הדברים כה פשוטים, כגון הקביעה הנחרצת שמה שקרה במרוקו ובלוב היה צריך לקרות חלילה בארץ הקודש וכו', ומציאת הרמזים בפרשה, היפך הפסוקים לכאורה.
 
כנראה שאצלי יהיה עולם כמנהגו נוהג, ואצלך לא יצטרכו לכל אלה, כדברים שהבאת בשם הזוה"ק.
לא הבנתי, אתה לא מאמין לי? אתה צוחק על דברי הזוה"ק?
אני חושב שאינך צודק.

אין לי נגדך מאומה.
ככה זה נראה. תסתכל בתיבת הדואר, בדיוק לפני שנה ביקשת ממני מחילה עצומה על זה שפגעת בי, זה נראה סדרתי אצלך.
רק שמה לעשות ובעיניי איש פשוט, אין הדברים כה פשוטים, כגון הקביעה הנחרצת שמה שקרה במרוקו ובלוב היה צריך לקרות חלילה בארץ הקודש וכו', ומציאת הרמזים בפרשה, היפך הפסוקים לכאורה.
לא קבעתי נחרצות, אמרתי שזה אולי, כי בדרך כלל כל מה שקורה באותו שבוע נרמז בפרשה כידוע, תבדוק היטב מה שכתבתי וזה ע"ד הדרוש בלבד... ומה שאמרתי שאמור לקרות בא"י זה משום דברי הח"ח זי"ע שאמר שכל מה שקורה בעולם זה כדי לעורר אותנו דהיינו שאנחנו כאן הבעיה.. ולא הם. מרוקו, ולוב, ה' לא צריך לעורר אותם רק אותנו בלבד.
אז למה אתה אומר 'כאבי בטן' ועוד משפטים כאלה כ"כ פוגעים.. [האמת שאני יגיד לך זה לא מפריע לי בכלל, להיפך אני שמח מבזיונות!!! אבל מה שאתה עושה במשפטים האלה שאתה גורם שיתרחקו ממני.]
 
האם אי פעם זכית לקרוא לאט ברמב"ם את ההלכה הראשונה של הפרק האחרון בי"ד החזקה?

אני יודע שהכי קל זה להתלהם ולהכתיר את השני בכינוי 'כופר ואפיקורס',
מה זה קשור? וכי הרמב"ם כתב שהמדינה הזאת תשאר עם משרדי הממשלה? הוא אומר עולם כמנהגו נוהג מבחינת הטבע...
ומה נעשה שזה כנראה אחת התוצאות של 'כל יום ללמוד זוהר'... רח"ל...
כופר שכמותך. היאך אתה מעיז לדבר ככה על מי שלומד בזוה"ק, וכבר אמר הרה"ק מקארמנא שמי שנגד הלימוד הזה שיידע שהתלבש בו בחינת עמלק וד"ל.
ולעצם הדברים,

האם בכלל הבנת את החילוק בין מערכת המשפט לבין שאר משרדי הממשלה?

באותה גמ' בסנהדרין צח. ישנם ארבעה מימרות: (יש בדף הקודם עוד כמה)

אם ציטטת את השניה - כדאי שתדע את הרביעית!

אמר רבי חנינא: אין בן דוד בא עד שיתבקש דג לחולה ולא ימצא

אמר רבי חמא בר חנינא אין בן דוד בא עד שתכלה מלכות הזלה מישראל

אמר רבי חנינא: אין בן דוד בא עד שיכלו גסי הרוח מישראל

אמר רבי שמלאי משום רבי אלעזר בר"ש אין בן דוד בא עד שיכלו כל שופטים ושוטרים מישראל



כנראה שיש לך מלא בלשונות מהזוהר שכתוב בהם שהעולם יתהפך ב-180 מעלות...

תן ציטוט אחד בענין זה.
אני מצטט לך מה שהבאתי לעיל:
קראתי בפירוש וזה חרוט בזכרוני, שבס' הזוה"ק עם פי' מתוק מדבש (איני זוכר כרגע היכן) הביא ממש את לשון הרמב"ם בשם ברייתא ד'עולם כמנהגו נוהג ושאין בין העולם הזה לימות המשיח אלא שנינצל משעבוד מלכויות', וע"ז הקשה הזוהר הקדוש [נדמה לי שבנו ר' אליעזר שאל את כן את רשב"י] שהרי מצינו בכמה מקומות שאמרו חז"ל שלעתיד לבוא לא יצטרכו לזרוע ולקצור שעתידה ישראל שתוציא כל מיני גלוקסאות וכל מיני מילת, ועוד שאשה באותו יום שתתעבר תלד וכדו' וא"כ זה סתירה לכאו', ותי' הזוה"ק חידוש גדול ונורא! שכל מה שאמרו עולם כמנהגו נוהג זה דווקא לעמי הארץ בלבד שלא עסקו בתורה ולא דקדקו במצוות רק שהיו נזהרים מן החטא ועליהם נאמר דין זה שלא יהיה בשבילהם שום שינוי כלל רק שעולם כמנהגו נוהג, אבל הבני תורה והת"ח ומארי קבלה ומארי מתניתא עליהם נאמר כל הדברים הנפלאים שיהיו לעתיד לבוא בזמן המשיח שלא יצטרכו כלל לכל אלה, והכל יהיה אצליהם מעל הטבע כמו לפני חטא אדם הראשון. [אני בהמשך יחפש ויביא כאן את הדברים הפלאים של הזוה"ק]. ונמצא שכל דברי הרמב"ם נאמרו על עמי הארץ בלבד ולא על הת"ח ובני התורה.
 
לא הבנתי, אתה לא מאמין לי? אתה צוחק על דברי הזוה"ק?
לא צוחק ולא כלום, כתבת בשם הזוה"ק חילוק בין עמי ארצות לתלמידי חכמים, ולכן כתבתי שאני מעמי הארצות, אבל אתה מהתלמידי חכמים.
ככה זה נראה. תסתכל בתיבת הדואר, בדיוק לפני שנה ביקשת ממני מחילה עצומה על זה שפגעת בי, זה נראה סדרתי אצלך.
אני חושב שקביעת דברים בנחרצות מצידך, בכל מיני עניינים בעיקר 'מיסטיים' זה מושך אש.
אינני זוכר מה היה לפני שנה, אבל אם נפגעת אז וגם עתה, אני שב ומבקש מחילתך.
והאמן לי שאין לי שום דבר אישי נגדך חלילה, ואיני מכירך כלל, והתייחסותי היא רק לתוכן הדברים.
לא קבעתי נחרצות, אמרתי שזה אולי,
זו לשונך שם: "זאת אומרת
שזה היה אמור להיות בארץ ישראל, אבל הגזירה הזאת עברה על הגויים", ועל כך אני מתפעל מהידיעה שלך מה קורה בשבילי דרקיעא...
כי בדרך כלל כל מה שקורה באותו שבוע נרמז בפרשה כידוע, תבדוק היטב מה שכתבתי וזה ע"ד הדרוש בלבד...
אולי, ואין לי ידיעה.
אבל כמה רחוק הדבר לתלות מה שנעשה בחו"ל בדברי התורה המדברת מפורש על עם ישראל ועל ארץ ישראל, ומכח קושי זה לשער השערות של דברי נביאות.
ומה שאמרתי שאמור לקרות בא"י זה משום דברי הח"ח זי"ע שאמר שכל מה שקורה בעולם זה כדי לעורר אותנו דהיינו שאנחנו כאן הבעיה.. ולא הם. מרוקו, ולוב, ה' לא צריך לעורר אותם רק אותנו בלבד.
מה זה סותר?
תכתוב "כך וכך קרה במדינה פלונית כדי לעורר את עם ישראל" מבלי להלביש זאת על פסוקים שלא קשורים ולהמציא במחילה זוהר חדש...
אז למה אתה אומר 'כאבי בטן' ועוד משפטים כאלה כ"כ פוגעים..
כי חורה לי שאתה מלביש על פסוקי התורה, דברים שאינם קשורים ללשון התורה.
האמת שאני יגיד לך זה לא מפריע לי בכלל, להיפך אני שמח מבזיונות!!! אבל מה שאתה עושה במשפטים האלה שאתה גורם שיתרחקו ממני.]
אני לא חושב כך, אני סבור שהקוראים הי"ו ברי דעת וחלקם מסכימים איתי, וחלקם פחות, ומסכימים איתך, וזה טבעו של פורום...
ידידי הנעים הי"ו אל תקח את הדברים אישית, תתייחס רק לתוכן הדברים.
 
לא צוחק ולא כלום, כתבת בשם הזוה"ק חילוק בין עמי ארצות לתלמידי חכמים, ולכן כתבתי שאני מעמי הארצות, אבל אתה מהתלמידי חכמים.
ח"ו אתה גם ת"ח.
אני חושב שקביעת דברים בנחרצות מצידך, בכל מיני עניינים בעיקר 'מיסטיים' זה מושך אש.
אינני זוכר מה היה לפני שנה, אבל אם נפגעת אז וגם עתה, אני שב ומבקש מחילתך.
והאמן לי שאין לי שום דבר אישי נגדך חלילה, ואיני מכירך כלל, והתייחסותי היא רק לתוכן הדברים.
אני מאמין למה שאתה אומר. ויתכן שאני לא הייתי צריך לעלות את זה בכלל.
זו לשונך שם: "זאת אומרת
שזה היה אמור להיות בארץ ישראל, אבל הגזירה הזאת עברה על הגויים", ועל כך אני מתפעל מהידיעה שלך מה קורה בשבילי דרקיעא...
אם הבנת ככה הבנת, אבל גם הרב דוד כהן הבין אחרת שאני סה"כ באתי לרמוז ממש"כ בתורה ע"ד הדרוש בלבד ע"פ דברי הח"ל.
אולי, ואין לי ידיעה.
אבל כמה רחוק הדבר לתלות מה שנעשה בחו"ל בדברי התורה המדברת מפורש על עם ישראל ועל ארץ ישראל, ומכח קושי זה לשער השערות של דברי נביאות.
כתבתי סה"כ ע"ד הדרוש בלבד.
אני לא חושב כך, אני סבור שהקוראים הי"ו ברי דעת וחלקם מסכימים איתי, וחלקם פחות, ומסכימים איתך, וזה טבעו של פורום...
ידידי הנעים הי"ו אל תקח את הדברים אישית, תתייחס רק לתוכן הדברים.
אני לא לוקח אישית,כי א"כ לא היית בכלל עונה ומגיב, אבל לפעמים תשים לב, שאתה כותב משפטים של 'כאבי בטן' וכיוצ"ב וזה פוגע ולא לא מתאים לאדם כ"כ ת"ח כמוך, אין לי בעיה להתווכח עד מחר, אבל אל תשתמש במשפטים לא ראויים.
כתיבה וחתימה טובה.
 
ח"ו אתה גם ת"ח.

אני מאמין למה שאתה אומר.

אם הבנת ככה הבנת, אבל גם הרב דוד כהן הבין אחרת שאני סה"כ באתי לרמוז ממש"כ בתורה ע"ד הדרוש בלבד.

כתבתי סה"כ ע"ד הדרוש בלבד.

אני לא לוקח אישית,כי א"כ לא היית בכלל עונה ומגיב, אבל לפעמים תשים לב, שאתה כותב משפטים של 'כאבי בטן' וכיוצ"ב וזה פוגע ולא לא מתאים לאדם כ"כ ת"ח כמוך, אין לי בעיה להתווכח עד מחר, אבל אל תשתמש במשפטים לא ראויים.
כתיבה וחתימה טובה.
בל"נ אשתדל להתחזק בעניין.
ואתה שלום וביתך שלום וכל אשר לך שלום.
 
אשריהם ת"ח שמתווכחים זה עם זה בדברים העומדים ברומו של עולם,
לענ"ד הדברים ברורים !
בזמן בית המקדש וודאי שהיה משרד הבריאות אולי קראו לו לשכת הבריאים :)
היה משרד הכלכלה אולי שמו היה לשכת עזר וסיוע ..
וכן הלאה ..
ידוע מה שעשה יהושע בן גמלא שהעמיד מלמדי תינוקות וכו', וכי לא קוראים לזה משרד החינוך ??
ונכון, ככל שיש יותר תושבים באותו מקום צריך יותר משרדים וקומות ...
וסתם אגב, כולנו יודעים שהיה רופא בבית המקדש, שכחתי את שמו, מסתמא היה לו חדר עם מיטה וציוד, לא כן? הרי לך קופת חולים בתוככי בית המקדש.
...
 
אשריהם ת"ח שמתווכחים זה עם זה בדברים העומדים ברומו של עולם,
לענ"ד הדברים ברורים !
בזמן בית המקדש וודאי שהיה משרד הבריאות אולי קראו לו לשכת הבריאים :)
היה משרד הכלכלה אולי שמו היה לשכת עזר וסיוע ..
וכן הלאה ..
ידוע מה שעשה יהושע בן גמלא שהעמיד מלמדי תינוקות וכו', וכי לא קוראים לזה משרד החינוך ??
ונכון, ככל שיש יותר תושבים באותו מקום צריך יותר משרדים וקומות ...
וסתם אגב, כולנו יודעים שהיה רופא בבית המקדש, שכחתי את שמו, מסתמא היה לו חדר עם מיטה וציוד, לא כן? הרי לך קופת חולים בתוככי בית המקדש.
...
מחילה מכת"ר, אבל יש לך טעות בדברים האלה, כי שיבנה המקדש האחרון כבר לא יהיה חולים, כמבואר בחז"ל, ולא מלמדי תינוקות כי כתוב "וניבאו כל בשר" שאפי' הקטנים יהיו נביאים וצדיקים...
 
מחילה מכת"ר, אבל יש לך טעות בדברים האלה, כי שיבנה המקדש האחרון כבר לא יהיה חולים, כמבואר בחז"ל, ולא מלמדי תינוקות כי כתוב "וניבאו כל בשר" שאפי' הקטנים יהיו נביאים וצדיקים...
יתכן,
אגב, איפה זה בחז"ל??
וכי לא יצטרכו למסור את התורה מרב לתלמיד ??
ובלי זה,
ההערכות שלנו צריכה להיות ש"עולם כנהגו נוהג" לגמרי.
שהנה הרמב"ם כתב את כל הלכות בית הבחירה למרות שמקובלנו מחז"ל שבית המקדש ירד בנוי באש !
ואתה צודק שזה נושא עמוק ורחב היאך עלינו להתכונן לביאת המקדש -
שהרי לא יעלה על הדעת שמישהו יקח הלוואה של עשר מיליון דולר על דעת שבעת הגאולה כבר לא יהיו חובות ..
ומאידך גיסא, אסור יותר מדאי לפחד ולחשוש מכל מיני תרחישים שיכולים לבוא אפילו כדרך הטבע, שאנחנו מאמינים כי הגאולה בפתח.
וכאמור, נושא עמוק ורחב
אולי לא לפורום אלא לבית מדרשם של הרמח"ל והמהר"ל.
 
יתכן,
אגב, איפה זה בחז"ל??
וכי לא יצטרכו למסור את התורה מרב לתלמיד ??
ובלי זה,
ההערכות שלנו צריכה להיות ש"עולם כנהגו נוהג" לגמרי.
שהנה הרמב"ם כתב את כל הלכות בית הבחירה למרות שמקובלנו מחז"ל שבית המקדש ירד בנוי באש !
ואתה צודק שזה נושא עמוק ורחב היאך עלינו להתכונן לביאת המקדש -
שהרי לא יעלה על הדעת שמישהו יקח הלוואה של עשר מיליון דולר על דעת שבעת הגאולה כבר לא יהיו חובות ..
ומאידך גיסא, אסור יותר מדאי לפחד ולחשוש מכל מיני תרחישים שיכולים לבוא אפילו כדרך הטבע, שאנחנו מאמינים כי הגאולה בפתח.
וכאמור, נושא עמוק ורחב
אולי לא לפורום אלא לבית מדרשם של הרמח"ל והמהר"ל.
כבר הבאתי לעיל בשם הזוה"ק שעולם כמנהגו נוהג - זה רק לעמי הארץ בלבד ולא לת"ח. ונמצא שדברי הרמב"ם במקומם עומדים. שהרי כל הגמ' מלאה בזה שהעולם ישתנה לגמרי. ולא יתכן שהרמב"ם יחלוק ע"ד הגמ'.
 
חזור
חלק עליון