לראות מעלות המקרר [ולא חסרונותיו]

הרי הפעולה הזו נעשית בכל מקרר שמשנה הטמפרטורה, רק שאצלך יש צג שמראה מעלות, נראה שאין בעיה עם זה רק מצד זילותא דשבת וגם משום זה לא שייך כל כך והרי התירו דברים שנראה בהם יותר לחוש לזילותא משום שלא ניחא לי בזה, נראה שמותר מבלי לשים מדבקה.
ולכו״ע יהיה מותר אם שם על זה מדבקה. ככה נראה ממה שביארתם, אבל יכול להיות שחסר בזה פרטים.
 
הרי הפעולה הזו נעשית בכל מקרר שמשנה הטמפרטורה, רק שאצלך יש צג שמראה מעלות, נראה שאין בעיה עם זה רק מצד זילותא דשבת וגם משום זה לא שייך כל כך והרי התירו דברים שנראה בהם יותר לחוש לזילותא משום שלא ניחא לי בזה, נראה שמותר מבלי לשים מדבקה.
ולכו״ע יהיה מותר אם שם על זה מדבקה. ככה נראה ממה שביארתם, אבל יכול להיות שחסר בזה פרטים.
כוונתך לכאו' שהדין יהיה דומה לכל מקרר,שמחמת פס"ר דלא ניחא ליה מעיקר הדין יהיה מותר, אך טוב להחמיר?
 
כוונתך לכאו' שהדין יהיה דומה לכל מקרר,שמחמת פס"ר דלא ניחא ליה מעיקר הדין יהיה מותר, אך טוב להחמיר?
למסקנה כן.
אבל כאן הנידון הוא בשונה מכל מקרר שבו אין בעיה של זילותא, אלא הצג יוצר את הבעיה.
וגם נראה שבפשטות אין צריך להחמיר בזה לדעת מרן זצ"ל, וצריך לשאול באמת מורה הוראה.
 
רק שאצלך יש צג שמראה מעלות
בשאלתי לא דייקתי
כוונתי היתה שיש צג שמראה את רמת הקור של המקרר הוי אומר שאפשר לכוין את המקרר לרמת קור מאחד עד תשע ומה שאני מכוין זה נראה על הצג וזה לא משתנה בלי פעולה ידנית
וגם לי היה נראה להתיר מחמת פסיק רישה דלא ניחא ליה באיסור דרבנן
ולא הבנתי בדברי מרן הגר"ע אם החמיר בענין הרמשים אם מצויות בגלל הרב משה לוי אבל בעלמא מיקל או שיש טעם אחר שהחמיר
 

קבצים מצורפים

  • אוצר החכמה_-_ חזון עובדיה שבת ה + עובדיה יוסף__ 136_137.pdf
    1.6 MB · צפיות: 3
הרי הפעולה הזו נעשית בכל מקרר שמשנה הטמפרטורה, רק שאצלך יש צג שמראה מעלות, נראה שאין בעיה עם זה רק מצד זילותא דשבת וגם משום זה לא שייך כל כך והרי התירו דברים שנראה בהם יותר לחוש לזילותא משום שלא ניחא לי בזה, נראה שמותר מבלי לשים מדבקה.
ולכו״ע יהיה מותר אם שם על זה מדבקה. ככה נראה ממה שביארתם, אבל יכול להיות שחסר בזה פרטים.
מחילה אך לפי דברי מרן שליט"א יש בזה חשש דאורייתא כיון שהנורות היום הם בדרך כלל לד
ועוד שכיום לית מאן דשרי כשעושה מעשה חשמלי ורישומו ניכר
ובודאי שזילותא יש בזה
וחלילה לעשות מעשה להתיר על פי מה שנכתב כאן
ונחכה ל @הרב אושרי אזולאי שיגיד דעתו בזה
 
מחילה אך לפי דברי מרן שליט"א יש בזה חשש דאורייתא כיון שהנורות היום הם בדרך כלל לד
על איזה נורות כבודו מדבר, נורות שבצג המקרר? ואם כן על מה חשש דאורייתא? וממה שהבנתי המספר שבצג לא משתנה על ידי הפעולה, לכן כתבתי כן.
ועוד שכיום לית מאן דשרי כשעושה מעשה חשמלי ורישומו ניכר
אם כן שעל ידי פתיחת המקרר משתנה המספר שעל הצג ודאי שיהיה אסור.
 
מחילה אך לפי דברי מרן שליט"א יש בזה חשש דאורייתא כיון שהנורות היום הם בדרך כלל לד
לפי מה שאני מבין השאלה היא במקרר שכל פעם שפותחים נדלקת המנורה של הטמפרטורה
על צד שכן נדלקת הנורה של הטמפ' והיא עשויה לד, איזה חשש דאורייתא יש כאן?
אם לא פסיק רישיה דלא ניחא ליה בדרבנן?
 
חזור
חלק עליון