בשו''ע כתוב שלשרות כרשינין במים הוא בורר ועיין בביאור הלכה שדן האם זה בורר מהתורה או לא
ובמשנ''ב כותב שגם תפוח אדמה אם הוא מלוכלך ושוטף אותו הויא בורר
ושמעתי מקשים על המשנ''ב הלא שטיפת כוסות וצלחות מותרת ולמה לא נאמר ג''כ שאסור מצד בורר
ושמעתי בשם החזו''א ליישב שבצלחות וכוסות כיון שהם עשוים לשימוש חוזר אי''ז ברירה אלא ניקיון הכלי אבל פרי ששיטפתו זוהי תיקונו הויא בורר
ולפי''ז אם נפל לאדם פרי לרצפה אסור לו לשטוף אותו מטעם בורר
אבל ראיתי [שלא בעיון כה''צ] בחזו''ע שמיקל בזה וכתב שהוא שוטף ולא בורר
ולא הבנתי הסברא בזה ומי שיוכל להביא הדברים הנה ולבארם אשמח מאד
ובמשנ''ב כותב שגם תפוח אדמה אם הוא מלוכלך ושוטף אותו הויא בורר
ושמעתי מקשים על המשנ''ב הלא שטיפת כוסות וצלחות מותרת ולמה לא נאמר ג''כ שאסור מצד בורר
ושמעתי בשם החזו''א ליישב שבצלחות וכוסות כיון שהם עשוים לשימוש חוזר אי''ז ברירה אלא ניקיון הכלי אבל פרי ששיטפתו זוהי תיקונו הויא בורר
ולפי''ז אם נפל לאדם פרי לרצפה אסור לו לשטוף אותו מטעם בורר
אבל ראיתי [שלא בעיון כה''צ] בחזו''ע שמיקל בזה וכתב שהוא שוטף ולא בורר
ולא הבנתי הסברא בזה ומי שיוכל להביא הדברים הנה ולבארם אשמח מאד