בחזו"ע ברכות הרב העלה כדעת הרשב"א והב"י (ריש רו) שאם ברך על אתרוג ולא התכוון לפטור את הזית, אינו בדין שיפטור מי שאינו חשוב את שהוא חשוב דרך גררא. ע"כ.
כיצד הדין בימינו, באחד שאינו קובע לאכול דבר מסויים, אלא אוכל מכל מה שימצא בביתו, האם יברך על מאכל יותר חשוב שבאותו ברכה?
ומה הדין כשהביאו לו מאכל אחר באותו ברכה והוא מאכל יותר חשוב ולא ידע שיביאו לו, האם יברך? ומדובר שהוא סוג אדם שאינו קובע לאכול דבר מסויים.
ומה הגדר של מאכל יותר חשוב מהשני, האם זה משתנה בין אדם לאדם?
כיצד הדין בימינו, באחד שאינו קובע לאכול דבר מסויים, אלא אוכל מכל מה שימצא בביתו, האם יברך על מאכל יותר חשוב שבאותו ברכה?
ומה הדין כשהביאו לו מאכל אחר באותו ברכה והוא מאכל יותר חשוב ולא ידע שיביאו לו, האם יברך? ומדובר שהוא סוג אדם שאינו קובע לאכול דבר מסויים.
ומה הגדר של מאכל יותר חשוב מהשני, האם זה משתנה בין אדם לאדם?
נערך לאחרונה: