• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

השב להודעה

אדרבה, כיון שבב"י הביא רק את הפוסקים שסוברים שזה נקרא שלא בזמנה, וגם בסי' תרפ"ח הביא את דברי בעה"מ בשם ר' אפרים דחשיב שלא בזמנה, ולא הביא כלל את הדעות שנקרא בזמנה - אם איתא שבשו"ע סבירא ליה שלא כדעת הב"י - צריך לכתוב כן להדיא, שהרי בסתמא - מעיינים בב"י כדי להבין את דבריו בשו"ע.

ובפשט שמסתימת דבריו בשו"ע א"א ללמוד כלום, משום שהוא לא נחת לענין זה כלל בשו"ע. וכל עוד אין ראיה 'ברורה וחלוטה' שחזר בו בשו"ע מדבריו בב"י - לא שוינן ליה למרן הדרנא בחינם.


צא וראה, מענין שפיכת מים חמים לקדרה בשבת, שבב"י הביא ב' טעמים של ר' יונה, ובשו"ע סתם בזה, ו'כל' האחרונים כתבו רק את הטעם הראשון שאינו יד סולדת, והרב עובדיה נקט כמו הטעם השני משום שכך הביא בב"י, למרות שבשו"ע כתב בסתם 'המטמין' חמין, שבד"כ הם באמת לא יד סולדת עד הבוקר, בתנאים של פעם, ואפשר בהחלט לומר שאוסר רק מחמת הטעם הראשון, וכפי שהבינו כל האחרונים, ואעפ"כ נקט כמו כל הטעמים שהובאו בב"י.

ק"ו בן בנו של ק"ו כאן, שאין שום משמעות לזה, וכך הבינו כל האחרונים כאן, שלא כתבו שהם 'חולקים' על השו"ע, אלא כתבו את הפסק שלהם 'בדעת' השו"ע, וכפי שיראה המעיין בדבריהם.


חזור
חלק עליון