מתוך ה'מגדלות מרקחים':
ובאהרן התאנף ה' מאד להשמידו ואתפלל גם בעד אהרן בעת ההיא (ט כ)
לכאורה לפלא, כי בכל משום שהזכיר משה רבינו במשנה תורה שהתפלל בעד מי שהוא, מיד אמר האם שמע ה' אליו או לא, כמו בפסוק הקודם שהזכיר שהתפלל על ישראל לאחר חטא העגל אמר "וישמע ה' אלי גם בפעם ההיא", ובפרשת ואתחנן כאשר הזכיר תפילתו על עצמו להכנס לארץ אמר "ואתחנן אל ה' ולא שמע אלי". ואילו כאן בתפילתו על אהרן, מדוע לא אמר האם שמע ה' אליו או לא.
וביאר היטב בספר אהבת ציון לרבי אברהם היילפרין זצ"ל (נדפס בלובלין שצ"ט), דרש"י פירש דהתאנף ה' להשמידו היינו כילוי בנים, והועילה תפילת משה רבינו לכפר מחצה, ומתו שנים ונשארו שנים. אם כן, אי אפשר לומר "שמע ה' אלי", שהרי מחצה לא התקבל, וגם אי אפשר לומר "לא שמע ה' אלי", מפני שמחצה התקבל, ודברי פי חכם חן.
ובאהרן התאנף ה' מאד להשמידו ואתפלל גם בעד אהרן בעת ההיא (ט כ)
לכאורה לפלא, כי בכל משום שהזכיר משה רבינו במשנה תורה שהתפלל בעד מי שהוא, מיד אמר האם שמע ה' אליו או לא, כמו בפסוק הקודם שהזכיר שהתפלל על ישראל לאחר חטא העגל אמר "וישמע ה' אלי גם בפעם ההיא", ובפרשת ואתחנן כאשר הזכיר תפילתו על עצמו להכנס לארץ אמר "ואתחנן אל ה' ולא שמע אלי". ואילו כאן בתפילתו על אהרן, מדוע לא אמר האם שמע ה' אליו או לא.
וביאר היטב בספר אהבת ציון לרבי אברהם היילפרין זצ"ל (נדפס בלובלין שצ"ט), דרש"י פירש דהתאנף ה' להשמידו היינו כילוי בנים, והועילה תפילת משה רבינו לכפר מחצה, ומתו שנים ונשארו שנים. אם כן, אי אפשר לומר "שמע ה' אלי", שהרי מחצה לא התקבל, וגם אי אפשר לומר "לא שמע ה' אלי", מפני שמחצה התקבל, ודברי פי חכם חן.