לעומתם, ועדת מהדרין של תנובה, מאשרים רפתות שיש בהם מצלמות, וכידוע שנחלקו המורים אם אפשר לסמוך על המצלמות ובזה חשיב
רואהו או שלא. מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל היה מיקל בזה, ותו יש מירתת במה שיכול לפתוח את סרט הוידיאו ולראות. וסברנו
שהמהדרין של תנובה סומכים על המצלמות, וכך מקובל בעולם שעיקר היתרם הוא משום המצלמות, ובתוספת זה הם גם נכנסים
ויוצאים כ 02 פעם במשך השנה, וא"כ כיון שיש מצלמות אפשר לסמוך על זה ולהתיר את החלב ברפתות אלו.
אך לאחר שביררנו וחקרנו התברר שלא כך הם פני הדברים. הן אמת שהם סוברים שמצלמות 'מתירות', ומשתמשים בו לחלב של
גויים ממש, שבהם שמים מצלמות ומסתכלים בו בכל חליבה וחליבה, אבל המציאות היא שברפתות של ישראל מחללי שבת אין
מצלמות, {וגם במקומות שיש לא משתמשים בזה כלל בימות החול}, ומתוך 642 רפתות, יש מתוכם סה"כ 02% מצלמות, -
ומשתמשים בזה בשביל שבת, ובימות החול סומכים על משגיח שנכנס 5 פעמים בחודש {דהיינו בכל שבוע פעם אחת, ופעם יש –
פעמיים בשבוע}, והם סוברים שבזה סגי שיחשב שמירה של יוצא ונכנס, וכמו ששנינו שמהני יוצא ונכנס. וזה היתר דחוק, וצריך
ביאור רב, אחרי שהם יודעים שבדרך כלל אחרי שביקרו פ"א אינו מגיעים מיד שוב, ובפוסקים איתא שאף כשיוצא באמצע
החליבה לתפילה, כיון שיודע שאין חוזר מיד תו ליכא היתרא דיוצא ונכנס, ובפרט שהם יודעים כמה פעמים הם מגיעים בחודש. -
ע"כ.