• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

מחפש ת"ח שבקי בפרקטיקה הלכתית בעניין מחלבות והלכות עכו"ם להלכה ולמעשה.

מחמת שב"ה אנו עוסקים בכמה סוגיות הלכתיות בעניינים אלו ורוצים לדעת כמה דברים האיך הם בפועל.
אשמח למספר טלפון ופרטים אודותיו.
תודה רבה.
אני לא מכיר באופן אישי אבל אולי תנסה את הרב ישי מלכה שליט"א שהוא מפקח כשרות בבד"ץ בית יוסף(גם של מחלבות ראה כאן: https://www.badatz.biz/biz/מחלבת-פרי-זה-לי/) ולפני כשנה או יותר היה כותב מאמרים בכשרות לפרטי פרטים של מפעלים בתור הזהב(במדור "חד וחלק").

הטלפון שלו אכתוב לך בפרטי.
 
אני בטוח שקובץ זה יוסיף לכם הרבה בנושא הפרקטי מה קורה באמת במציאות מעבר למה שהשגחות מסוימות מספרות לנו במאמרים שהם מפרסמים.
 

קבצים מצורפים

  • אספקלריא 246 שופטים תשעט - חלב.pdf
    272.3 KB · צפיות: 9
גם קובץ זה חשוב ביותר, הוא נכתב לאחר אסיפת רבנים שהיתה על צורת הכשרות על החלב של חניכי הישיבות
בתחילת הקובץ יש את דבריו של הרב קארפ שליט"א שמאד מבין בכשרות.
קטע מציאותי שחשוב לכ"א לדעת אותו מדברי הרב קארפ שליט"א
והנה בזמנינו, המצב ברפתות, כפי ששמעתי מכמה מרבני ומפקחי הכשרויות השונים הוא כך:
החלב שבהשגחת הבד"ץ דהעדה החרדית, הרפתות של שומרי תו"מ וממילא סומכים על בעל הבית, ובשאר הרפתות, יש להם
השגחה על כל חליבה וחליבה, ולצורך זה הם מחזיקים במספר רב של משגיחים לפקח בכל הרפתות שבהשגחתם.
לעומתם, ועדת מהדרין של תנובה, מאשרים רפתות שיש בהם מצלמות, וכידוע שנחלקו המורים אם אפשר לסמוך על המצלמות ובזה חשיב
רואהו או שלא. מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל היה מיקל בזה, ותו יש מירתת במה שיכול לפתוח את סרט הוידיאו ולראות. וסברנו
שהמהדרין של תנובה סומכים על המצלמות, וכך מקובל בעולם שעיקר היתרם הוא משום המצלמות, ובתוספת זה הם גם נכנסים
ויוצאים כ 02 פעם במשך השנה, וא"כ כיון שיש מצלמות אפשר לסמוך על זה ולהתיר את החלב ברפתות אלו.
אך לאחר שביררנו וחקרנו התברר שלא כך הם פני הדברים. הן אמת שהם סוברים שמצלמות 'מתירות', ומשתמשים בו לחלב של
גויים ממש, שבהם שמים מצלמות ומסתכלים בו בכל חליבה וחליבה, אבל המציאות היא שברפתות של ישראל מחללי שבת אין
מצלמות
, {וגם במקומות שיש לא משתמשים בזה כלל בימות החול}, ומתוך 642 רפתות, יש מתוכם סה"כ 02% מצלמות, -
ומשתמשים בזה בשביל שבת, ובימות החול סומכים על משגיח שנכנס 5 פעמים בחודש {דהיינו בכל שבוע פעם אחת, ופעם יש –
פעמיים בשבוע}, והם סוברים שבזה סגי שיחשב שמירה של יוצא ונכנס, וכמו ששנינו שמהני יוצא ונכנס. וזה היתר דחוק, וצריך
ביאור רב, אחרי שהם יודעים שבדרך כלל אחרי שביקרו פ"א אינו מגיעים מיד שוב, ובפוסקים איתא שאף כשיוצא באמצע
החליבה לתפילה, כיון שיודע שאין חוזר מיד תו ליכא היתרא דיוצא ונכנס, ובפרט שהם יודעים כמה פעמים הם מגיעים בחודש. -
ע"כ.
עריכה:
כעת אני עובר שוב על הקונטרס הזה, הוא ממש נפלא איך שמביא את המציאות בצורה מפורטת ובפרט בהערה 2.
 

קבצים מצורפים

  • קונטרס כשרות החלב החדש.pdf
    1.6 MB · צפיות: 7
נערך לאחרונה:
גם קובץ זה חשוב ביותר, הוא נכתב לאחר אסיפת רבנים שהיתה על צורת הכשרות על החלב של חניכי הישיבות
בתחילת הקובץ יש את דבריו של הרב קארפ שליט"א שמאד מבין בכשרות.
קטע מציאותי שחשוב לכ"א לדעת אותו מדברי הרב קארפ שליט"א
מי הכותב של החוברת הזו?
 
כעת אני רואה שבקבצים הנ"ל מוזכרים כמה שמות שהתעסקו בנושא, עברת על הקבצים?
הרב שניאור זלמן רווח
הרב יהושע בחר שכתב מאמר הלכתי בנושא.
הרב אריק שאול מפקח כשרות על רפתות

נ.ב מוזכר שם כבדרך אגב שהרב רובין מצדד שמצלמות זה נחשב ישראל עומד על גביו ולא כהעדה החרדית והרב לנדא.
אשמח למידע האם הרב רובין מצדד לקולא כועדת תנובה גם במצב כיום שאין כמעט מצלמות ומסתמכים רק על יוצא ונכנס 5 פעמים בחודש, והאם לדעתו צריך צפייה במצלמות און ליין או גם למפרע, והאם לדעתו צריך צפיה במצלמות מתחילת החליבה עד סופה או צפייה אקראית כמו שעושה ועדת מהדרין כיום שסומכת על מירתת? (מבחינת כשרות שמעתי ממנו שאינו סומך כלל על ההשגחה של חניכי הישיבות, והשאלה שלי מה נוקט רק בפן ההלכתי)
וכן מה דעתו של הרב רובין לגבי ניתוח קיסרי לבהמות ולגבי הדיקור להוצאת גזים מהקבה ושאר בעיות של טריפות שהוזכרו בקובץ הנ"ל.
 
נערך לאחרונה:
חזור
חלק עליון