רש''י מביא שתי דיעות על מה נענשו או בגלל שהיו שתויי יין או בגלל שהורו הלכה בפני רבן ,[צריך לדעת איזה הלכה זו]
ולכאורה צ'ע הלא עדיין לא נאסר שתויי יין אלא רק לאחר מכן וכמו שהמ''ד הביא שזה הסיבה לאיסור כי מיד אח''כ התורה צוותה וא''כ מדוע נתחיבו מיתה
ועיין ברמב''ן שבאמת כתב שלא זאת העבירה אלא זה גרם להם עבירה אחרת שבגללשהיו שתוי יין הקריבו אש זרה וביאר עפ''י קבלה שלא חיברו התפארת למלכות אלא עבדו למלכות בפני עצמה עיי'ש שקדדק את הפסוקים
אבל אולי אפש''ל שזהו עניין בקרובי אקדש שאדם רגיל כיון שהוא לא מצווה לא היה נתבע על כך אבל הם נתבעו כיון שהקבה מדקדקד עם חסידיו כחוט השערה
ולכאורה צ'ע הלא עדיין לא נאסר שתויי יין אלא רק לאחר מכן וכמו שהמ''ד הביא שזה הסיבה לאיסור כי מיד אח''כ התורה צוותה וא''כ מדוע נתחיבו מיתה
ועיין ברמב''ן שבאמת כתב שלא זאת העבירה אלא זה גרם להם עבירה אחרת שבגללשהיו שתוי יין הקריבו אש זרה וביאר עפ''י קבלה שלא חיברו התפארת למלכות אלא עבדו למלכות בפני עצמה עיי'ש שקדדק את הפסוקים
אבל אולי אפש''ל שזהו עניין בקרובי אקדש שאדם רגיל כיון שהוא לא מצווה לא היה נתבע על כך אבל הם נתבעו כיון שהקבה מדקדקד עם חסידיו כחוט השערה