• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

מי אוכל מצות מכונה רבנות (ראשון אביב יהודה וכו')

מי אוכל מצות מכונה רבנות (ראשון אביב יהודה וכו')

  • אוכל

    קולות: 5 25.0%
  • לא אוכל

    קולות: 15 75.0%

  • סה"כ בוחרים
    20

מנשה

Active member
שבוע טוב
אני שמעתי את השיעור של הרב יצחק יוסף שמתיר לכתחילה מצות מכונה רבנות וכן שמעתי מורה הוראה שמורין כן אלא שבמציאות אני לא רואה מי שאוכל מצות רבנות חוץ ממני ואני מרגיש "עוף מוזר" מה דעת חכמי ורבני הפורום
 
מעלה על שולחני בשביל הילדים, אלא שאני ורעייתי מחמירים בשמורה בלי נדר. אבל לא חושש שיהיה על השולחן סמוך אליי כשילדיי אוכלים.
 
בכלליות, לא נוגע ברבנות. (למעט בשר של וואל דאן, משחיטה מקומית בהשגחת הראש"ל ורבה של ירושלים הגרש"מ עמאר שליט"א, שיש עליו גם השגחה של העדה"ח, אך כאמור לא בגלל השגחתם אלא בגלל השגחתו המיוחדת של הגרש"מ עמאר שליט"א שיהיה חלק בית יוסף גלאט).
ובפרט בפסח, ואוכל רק מצות שמורה כל החג אני וביתי וילדי הגדולים והקטנים.
 
יש מותר ויש הידור. בפסח נזהרים יותר מכל השנה.
הרב יצחק אמר בשיעור שהרב עובדיה היה צוחק על המחמירים מה הבדל בין מצות יהודה להלפרין
ואומר את האמת הבעיה שלי במצה שמורה שהיא מקמח מלא והטעם לא טוב וזה הורס את שמחת החג שקונים בשר שמן ויין טוב אבל פת הדראה שניטל כל הדרה ופת סובין שזה לחם עוני כפשוטו שרק עניים אוכלים לחם כזה ואני מהדר במה שאני אוכל פת נקיה בפסח
 
הרב יצחק אמר בשיעור שהרב עובדיה היה צוחק על המחמירים מה הבדל בין מצות יהודה להלפרין
ואומר את האמת הבעיה שלי במצה שמורה שהיא מקמח מלא והטעם לא טוב וזה הורס את שמחת החג שקונים בשר שמן ויין טוב אבל פת הדראה שניטל כל הדרה ופת סובין שזה לחם עוני כפשוטו שרק עניים אוכלים לחם כזה ואני מהדר במה שאני אוכל פת נקיה בפסח
מכיר את הבעיה עם הקמח מלא. זה לא נשטף גם מצויין כמו מצה לא שמורה.
אבל לא חושב שעוברים איסור כשמהדרים בזה. לא כל שמחת החג נהרסת בגלל זה לעניות דעתי.
אבל מ"מ יאכלו ענוים וישבעו.
אני לא חושב שצריך להרגיש לא נעים ממישהו...
כמו שאמרתי זה עולה על שולחני. לילדיי
 
בשיחה שמסר הרב שבתאי לוי שליט''א הוא סקר בקצרה כמה כשרויות מהודרות לכל הדעות, ובביקורים שלו במאפיות הוא שם לב שמחמת ההכרח הם נאלצו להודות בפניו שהם סומכים על ביטול. לשאלתו מדוע אם כן הם גובים סכום גבוה במיוחד - לא היה מענה אמיתי. אני אישית רוכש מצות מכונה מהחבורה שלו, שהם עושים הכל כדי שלא יהיה מצב של ביטול. אבל סוף סוף זו חומרא יקרה, ולא עיקר לדין.
 
בשיחה שמסר הרב שבתאי לוי שליט''א הוא סקר בקצרה כמה כשרויות מהודרות לכל הדעות, ובביקורים שלו במאפיות הוא שם לב שמחמת ההכרח הם נאלצו להודות בפניו שהם סומכים על ביטול. לשאלתו מדוע אם כן הם גובים סכום גבוה במיוחד - לא היה מענה אמיתי. אני אישית רוכש מצות מכונה מהחבורה שלו, שהם עושים הכל כדי שלא יהיה מצב של ביטול. אבל סוף סוף זו חומרא יקרה, ולא עיקר לדין.
לא מכיר אותו אישית ולא מדבר עליו אישית.
אבל ברגע שגם הוא מוכר משהו, זה קצת בעייתי לסמוך במאה אחוז על "עדות" שהאחרים....
 
אגב אני מתריע כבר שנים למי שאוכל רק שמורה. תדעו שלדעה חרדית יש 'מיוחדת'. שהיא לא שמורה. שימו לב. לא כל מה שבדצ עדה חרדית - שמורה. והשנה לא ראיתי כזאת. אבל אולי יש.
 
אגב אני מתריע כבר שנים למי שאוכל רק שמורה. תדעו שלדעה חרדית יש 'מיוחדת'. שהיא לא שמורה. שימו לב. לא כל מה שבדצ עדה חרדית - שמורה. והשנה לא ראיתי כזאת. אבל אולי יש.
יש שמורה. ויש לא שמורה. דברים ידועים.
מי שלא בודק דברים כאלו בשעת הקנייה, מסופקני אם הוא ירא ה׳.
(כמו שכבר כתבתי במק״א על אלו ש״סומכים על מותגים״ שהם בכשרות. תמיד לבדוק את הכשרויות של המוצרים שאתם קונים)

ולגבי הניסוח של ״למי שאוכל רק שמורה״, זה לא מחייב.
אני נוהג כך, כי אני יכול לעשות זאת בקלות, וכי מרן כותב בחזו״ע שהמחמיר תע״ב. אך בהינתן שלא יהיה דבר אחר, אני אוכל גם לא שמורה.
 
(כמו שכבר כתבתי במק״א על אלו ש״סומכים על מותגים״ שהם בכשרות. תמיד לבדוק את הכשרויות של המוצרים שאתם קונים)
פה לא מדובר על מותגים. פה מדובר על כשרות שצריכה בדיקה מתוכה מה שמורה ומה לא.
כנראה לא הבנת.
יש עדה חרדית שהיא שמורה ויש שלא.
 
פה לא מדובר על מותגים. פה מדובר על כשרות שצריכה בדיקה מתוכה מה שמורה ומה לא.
כנראה לא הבנת.
יש עדה חרדית שהיא שמורה ויש שלא.
מה שכתבתי בסוגריים, ומה שלא כתבתי בסוגריים, הם שני דברים שונים.
ואתה רק חוזר על מה שכתבתי לא בסוגריים.
 
חזור
חלק עליון