• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

מי אתה דוד סתיו?

יצחק משען

Well-known member
בעקבות רצונו של דוד סתיו לתבוע בערכאות את ידידינו הגאון מנשר שליט''א על שפגע ''בשמו הטוב'' ואמר שהוא רפורמי, עלה בדעתי לרכז כאן ממכלול הוראותיו של איש זה שיראו עד כמה ''יראתו קודמת לחכמתו'', ואולי באמת יתברר שהרפורמים הם שצריכים להיעלב...
דא עקא, שעקב החסימה שיש לי באינטרנט אין לי אפשרות להיכנס לשום אתר שבו מובאים דבריו (עד כדי כך מצבו גרוע), ובהיות ששלחתי בקשה שישחררו לי את החסימה, עד שבקשתי תאושר אבקש מכל מי שיכול לכתוב כאן אודותיו בציון המקורות
כדי שהלה לא יתבע גם את הנהלת האתר כאן, אבקש להביא רק דברים עם מקורות
תודה לכולם
 
בעקבות רצונו של דוד סתיו לתבוע בערכאות את ידידינו הגאון מנשר שליט''א על שפגע ''בשמו הטוב'' ואמר שהוא רפורמי, עלה בדעתי לרכז כאן ממכלול הוראותיו של איש זה שיראו עד כמה ''יראתו קודמת לחכמתו'', ואולי באמת יתברר שהרפורמים הם שצריכים להיעלב...
דא עקא, שעקב החסימה שיש לי באינטרנט אין לי אפשרות להיכנס לשום אתר שבו מובאים דבריו (עד כדי כך מצבו גרוע), ובהיות ששלחתי בקשה שישחררו לי את החסימה, עד שבקשתי תאושר אבקש מכל מי שיכול לכתוב כאן אודותיו בציון המקורות
כדי שהלה לא יתבע גם את הנהלת האתר כאן, אבקש להביא רק דברים עם מקורות
תודה לכולם
הם לא יכולים להשיג כלום מלתבוע את הרב יצחק לוי שליט"א.
הוא עצמו לא אמר שהוא רפורמי, הוא רק ביאר דברי הרב שדיבר שם שאמר רבנים רפורמים וכתב הרב יצחק לוי שליט"א השמות שהתכוון בהערה למטה. זה להבדיל כמו שכתבים מביאים אמירות עמומות של פוליטיקאים ומבארים רמיזותיהם בסוגריים.

כך שלבוא אליו בטענות אי אפשר ולרב מעביר השיעור גם אי אפשר שיכול להגיד שזו לא הייתה כוונתו או גם אם כן עכ"פ לא אמר שמות.

כך שגם נקרא מרים יד בתורת משה שפונה לערכאות, וגם לא יצא לו מזה כלום.
 
כאן:

הובא הקלטה שהוא אומר שלא יחתום על מכתב מחאה נגד פתיחת בית כנסת רפורמי בעירו. למרות שהוא נגד אך בדור שלנו צריך לקרב באהבה.

נגיד...

ואז הביאו שאומר: "כל התושבים הם אחים ואחיות שלי. אני לא מוחה כאשר הם מחללים שבת או אוכלים מאסר אסור, אני מסביר, מקרב ולכן אני גם לא אמחה ולא אחתום נגד הקמת בית כנסת רפורמי. זה לא שונה מלחלל שבת".

ממש בושה שלא מבדיל בין חילוני שיכול להיות שמאמין אך חוטא לתיאבון או בכלל תינוק שנשבה או אפילו חילוני שאיננו מאמין ומכחיש האמונה ח"ו כשלא שומרים שבת, לבין הרפורמים שבאים לומר שאופן שמירת המצוות שלהם זה ע"פ היהדות והרי הם כמו החזיר שמראה טלפיו ואומר כשר אני.

וזכורני שראיתי בצעירותי שמראיינים "רביי" רפורמית, והיא סיפרה שהיא נוסעת בשבת ושאל אותה הילד המראיין[התוכנית הייתה ע"י מבוגר וילד לצידו בערוץ הילדים דאז] אתה נוסעת בשבת? אבל את רבנית?
והיא אמרה לו כן אפשר גם להיות רבנית וגם לנסוע בשבת![עפ"ל] והילד[שהיה חילוני!] חזר על שאלתו כמה פעמים בפליאה שלא הצליח להבין הסתירה בין הדברים והיא חזרה על שלה.

נ.ב- גם מה פירוש כל מי שביישוב אחים ואחיות שלי ייתכן שחלק מהרפורמים הנ"ל עברו גיור שלא כהלכה והינם גוים!
 
די במה שכתוב בהמכלול
נחשב כבעל גישה ליברלית מבחינה הלכתית[26]. בספרו "בין הזמנים - תרבות בילוי ופנאי בהלכה ובמחשבה" הוא מקל בהלכות צניעות ושמירת העיניים: "כאשר מדובר בסרט בעל ערך חיובי רב, שיש בו סצנות מעטות עם בעיות צניעות קלות, אפשר להתיר את הצפייה בסרט ולהסתפק בעצימת עיניים בסצנות הבעייתיות"[27], ועוד "מותר לצפות בהצגת נשים המבוססת בעיקרה על העברת תכנים ולא על הבלטת גוף האישה"[28]. לגבי קריאת ספרים: "מותר לקרוא ספרים שמופיעים בהם קטעים לא צנועים שאינם עיקר הסיפור ואפשר לעבור עליהם בזריזות או לדלג עליהם"[29], לנשים, לדבריו, לא קיימת מגבלה זו כלל[30]. בראיון למקומון "שהם פלוס" סיפר שקרא ואהב את ספרה של יוכי ברנדס הפרדס של עקיבא, "למרות שיש לי ויכוח עם הסופרת", וכן את ספרה מלכים ג.

לדבריו: "מותר ואף רצוי לקרוא כל מידע שעשוי לסייע לאדם בהבנת המצב הפוליטי, הביטחוני והכלכלי, הגם שהוא כרוך בלשון הרע על מנהיגים או דמויות אחרות"[31]. כמו כן פסק כי איסור הצלת נכרי בשבת אינו תקף בימינו, בשם סברא ש"ההלכות שלא חייבו להציל חיי גוי עסקו בגוי שהיה אדם מושחת בהנהגותיו ומידותיו ולא דיברו על גויים השומרים על ערכים מתוקנים כמו בימינו"[32].
 
חזור
חלק עליון