• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

מלאכות ביום טוב

קורסיה

Moderator
למאן דאמר שאין עושים הכנה מיום טוב לשני או לשבת מן התורה (רמב"ן פסחים טו ור"ן על הרי"ף פסחים יד:)
האם גם המלאכה היא איסור תורה כגון שאם הדליק אש עבר על מבעיר דאורייתא, או מבשל דאורייתא וכיוצא בזה.
או שהמלאכה היא מדרבנן, אבל ההכנה בלבד היא אסורה מן התורה?

במילים פשוטות, האם יעבור על מלאכה מהתורה והכנה מהתורה
או מלאכה מדרבנן והכנה מהתורה

אשמח לדעת אם יש איזה ספר שסיכם זאת
 
למאן דאמר שאין עושים הכנה מיום טוב לשני או לשבת מן התורה (רמב"ן פסחים טו ור"ן על הרי"ף פסחים יד:)
האם גם המלאכה היא איסור תורה כגון שאם הדליק אש עבר על מבעיר דאורייתא, או מבשל דאורייתא וכיוצא בזה.
או שהמלאכה היא מדרבנן, אבל ההכנה בלבד היא אסורה מן התורה?

במילים פשוטות, האם יעבור על מלאכה מהתורה והכנה מהתורה
או מלאכה מדרבנן והכנה מהתורה

אשמח לדעת אם יש איזה ספר שסיכם זאת
לא מובן השאלה, אם אחד הדליק אש מיום טוב לחברו בודאי עבר על לא תעשה
 
אני מחפש את זה כתוב
כי לשונות הפוסקים לפחות מה שראיתי, שעובר על איסור מן התורה של הכנה מיו"ט לחול
אבל אם עובר בנוסף גם על מבעיר וכד' לא ראיתי כתוב
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון