מובא בשם הגאון ר' יחזקאל ברטלר (עי' בספר דרֹש וחקֹר) שאם ר"ה חל בשבת והתפלל מוסף בלא להזכיר של שבת, חוזר על מוסף, ואינו צריך לומר מלכיות זכרונות ושופרות, כיון שעשה כבר פעולת הזכרת מלכיות זכרונות ושופרות, וכמו בהתפלל מעריב במוצ"ש והבדיל, ושכח יעלה ויבוא בחוה"מ, שכמדומה כתוב במג"א שכשחוזר אינו צריך להבדיל, כיון שכבר עשה פעולת הבדלה, ע"כ.
ויש לעיין אם גם באמר הקל הקדוש יהיה אותו הדין, ולכאורה זה מחודש. ובהבדלה כה"ג יותר מובן שלא יצטרך להבדיל שוב. ועי' ברכות (כט, א) שיש ט' אזכרות במוסף של ר"ה כנגד ט' ברכות שאמרה חנה בתפילתה, ומשמע שיש עניין שבמוסף יהיה ט' ברכות [וא"כ יל"ד שכן יצטרך לחזור על הכל גם בשכח של שבת]. ואינני יודע אם זו ראיה.
ויש לעיין אם גם באמר הקל הקדוש יהיה אותו הדין, ולכאורה זה מחודש. ובהבדלה כה"ג יותר מובן שלא יצטרך להבדיל שוב. ועי' ברכות (כט, א) שיש ט' אזכרות במוסף של ר"ה כנגד ט' ברכות שאמרה חנה בתפילתה, ומשמע שיש עניין שבמוסף יהיה ט' ברכות [וא"כ יל"ד שכן יצטרך לחזור על הכל גם בשכח של שבת]. ואינני יודע אם זו ראיה.