אז זכיתי לחדש לך, תדע שרבי אפרים דייקן בסיפורים ויש לו עמודה של סיפורי צדיקים בביתו, ומרן שליטא מאד מחבבו.לא יודע מאיפה הסיפור הזה. פעם ראשונה אני שומע אותו.
אבל משהו מעניין לא פחות, כשביקשו מהרב משאש לברך את מרן, אמר שיכול לברך אותו שיחיה כמוהו. ואכן הרב משאש נפטר בגיל 93 ומרן נפטר בגיל 93. כך הובא בספר מלך שהשלום שלו. מפליא לא פחות מהסיפור הזה. אבל עם מקור...
23באיזה גיל מרן התמנה לדיין? שכחתי צריך דחוף תזכירו לי רגע
אם כבר דיברת...תדע שרבי אפרים דייקן בסיפורים
עיין לעיל. כתבתי זאת בהצלה, והעמדתי דברים על דיוקם.
זה ידוע.והסיפור על הרב משאש עם המקל. מבהיל על הרעיון.
אני לא ידעתי. אף שזכיתי שהיה שא"בזה ידוע.
על מרן זיע"א מסופר (אביר הרועים ג) שפעם אחת הלך עם המקל ולפתע נפלט מפיו שהמקל זה לא פשוט, ויש בו עניין, שהוא סופי תיבות אברהם יצחק וישראל... אמר ולא יוסף.הרב שלום משאש, רבה הראשי של ירושלים, ירד בזריזות במדרגות. אך כשהגיע לקומת הקרקע נזכר ששכח את מקל ההליכה שלו, וביקש לעלות שוב לביתו ולהביאו. עוזרו התנדב לשוב ולהביאו, אך הקדים ושאל: "כבוד הרב, לשם מה אתה זקוק למקל, הלוא ירדת במדרגות בלעדיו ללא כל קושי?" והוסיף העוזר ותמה: "שמתי לב שלעיתים קרובות המקל מונח על ידך, ואינך משתמש בו כלל?!"
השיב לו רבי שלום משאש: "כשהייתי צעיר לימים בעיר מקנס שבמרוקו, פרצה בעיר מגפת טיפוס קשה, ורבים מחבריי נפטרו. אף אני חליתי, וכמעט שעברתי מן העולם. חום גופי עלה מאוד וכבר הייתי על סף אפיסת כוחות. לולא התאחדה כל משפחתי בתפילה למעני, ולולא מיטב הרופאים שטיפלו בי בזכות דאגתה של משפחתי, כבר הייתי בעולם האמת.
באותו לילה קשה ומלא הזיות חלמתי שאני מתרפא מן המחלה, ואכן למחרת טיפלו בי בתרופה ניסיונית והתחלתי להתאושש.
במהלך ההתאוששות מן המחלה נזקקתי למקל הליכה לתקופה מסוימת."
"אך אם כך, מדוע אתה מסתובב עם מקל הליכה עתה, שנים רבות לאחר שהבראת?" שאל העוזר.
השיב הרב משאש: "המקל מזכיר לי העובדה שניצלתי, ואת חבריי הרבים שלא זכו לכך. כשהבראתי מן המחלה קיבלתי על עצמי לקחת את המקל איתי לכל מקום, כדי שאוכל להכיר תודה לאל בכל זמן וזמן."
איזה לשון?על מרן זיע"א מסופר (אביר הרועים ג) שפעם אחת הלך עם המקל ולפתע נפלט מפיו שהמקל זה לא פשוט, ויש בו עניין, שהוא סופי תיבות אברהם יצחק וישראל... אמר ולא יוסף.
והיו עוד כמה סיפורים שלפתע מרן פלט דברי קבלה שלא במתכוון, ואין בכוחי להעלות הדברים כעת על הכתב ממה שעולה במחשבה לפניי (אין שום בעיה אגב לכתוב לשון זו, וכן כתב מרן זיע"א בשו"ת חזון עובדיה סי' ז אות ג ועוד) משום שיש ויש, וצריך לברור אוכל מתוך אוכל, ואין בידי העת לזה.
בטוב ילין מר!