אינו לפני, מה כתוב שם? אולי הכוונה כשיש דעות שונות ומרן השו"ע כתב המנהג ושוב השתנה המנהג בזה הולכים אחר המנהג שלא כעדות מרן השו"ע על המנהג וכמו ביביע אומר חלק ט' אבן העזר סימן כב. ע"ש. ולא כאשר מרן השו"ע הכריע ע"פ כללי הפסיקה וכדו' שבזה לא הולכים אחר המנהג אלא כפי פסק מרן.מצאתי בחזון עובדיה אבלות ח"א עמוד רנ שכותב מפורש שאפילו מנהג שהשתנה אחרי חיבור ועדות השו"ע, הולכים אחרי המנהג !
אז מה הבעיה עם מנהגי צפון אפריקה, אפילו לפי הטענה שהחב"ד ואשכנזים הנהיגו אותם (אם זה באמת נכון)???
שם זה ודאי לא קשור כלל לכלל זה, כי זה קשור לקריעה בחול המועדמנהג לקולא נגד השו''ע
אולי זה בגלל הלכה כדברי המיקל באבל
ממש שם לא משמע כך כלל,אינו לפני, מה כתוב שם? אולי הכוונה כשיש דעות שונות ומרן השו"ע כתב המנהג ושוב השתנה המנהג בזה הולכים אחר המנהג שלא כעדות מרן השו"ע על המנהג וכמו ביביע אומר חלק ט' אבן העזר סימן כב. ע"ש. ולא כאשר מרן השו"ע הכריע ע"פ כללי הפסיקה וכדו' שבזה לא הולכים אחר המנהג אלא כפי פסק מרן.
זה שיש לך שאלה לא מחייב את המסקנה שלך. (בפרט שלא מסתבר לומר כן)בקיצור אין תירוץ, אני יכול לפרסם שגם מרן מודה בזה להדיא !
בפורום מורשת מרן צריך להעלות דפים של חזון עובדיה????? ציינתי את העמודים כבר אבלות ח''א עמ' רנ, מי שמחפש ממש את האמת שיסתכל שם כי זה מוכח !זה שיש לך שאלה לא מחייב את המסקנה שלך. (בפרט שלא מסתבר לומר כן)
תעלה צילום של העמודים שנלמד. או אולי מי מחברי הפורום.
כן. צריך.בפורום מורשת מרן צריך להעלות דפים של חזון עובדיה????? ציינתי את העמודים כבר אבלות ח''א עמ' רנ, מי שמחפש ממש את האמת שיסתכל שם כי זה מוכח !
אכן כפי דברי ר' @בנימין לוריא היקר חזון עובדיה אין לי ובכולל אין פנאי לשבת ולעיין תמיד בדברים שלא מהלימוד של הכולל נראה אולי יזדמן היום.בפורום מורשת מרן צריך להעלות דפים של חזון עובדיה????? ציינתי את העמודים כבר אבלות ח''א עמ' רנ, מי שמחפש ממש את האמת שיסתכל שם כי זה מוכח !