• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

מנורת הלהט המהתפכת

א.א

Active member
השבוע שמעתי מרב מסוים שהוא לא מצא שום סברא לברך על מנורת לד בשבת לפי דזה דמי למדבקות זוהרות
ולענ"ד יש להשיב דיש לחלק בין מדבקה זהרת לבין מנורת לד לפי שעיקר הטעם שאפשר לברך כיון שיש כאן אור
ושאני אומר להדליק אין בזה שקר כי כך הרגילות לומר על כל חשמל לד להדליק משא"כ על מדבקה זוהרת לא שייך לשון להדביק
ואם תדחה דא"א לברך על לד כי חז"ל לא דיברו בכזה דבר וא"א לברך על זה
א"כ לטענה זו גם על מנורת להט א"א לברך כיון שבברכה אתה אומר להדליק נר וכאן זה לא נר [נר היינו כלי המחזיק השמן כמבואר בשבת מד ועוד]
אשמח לשמוע אם זה מיישב כהוגן
 
חזור
חלק עליון