א.א
Active member
השבוע שמעתי מרב מסוים שהוא לא מצא שום סברא לברך על מנורת לד בשבת לפי דזה דמי למדבקות זוהרות
ולענ"ד יש להשיב דיש לחלק בין מדבקה זהרת לבין מנורת לד לפי שעיקר הטעם שאפשר לברך כיון שיש כאן אור
ושאני אומר להדליק אין בזה שקר כי כך הרגילות לומר על כל חשמל לד להדליק משא"כ על מדבקה זוהרת לא שייך לשון להדביק
ואם תדחה דא"א לברך על לד כי חז"ל לא דיברו בכזה דבר וא"א לברך על זה
א"כ לטענה זו גם על מנורת להט א"א לברך כיון שבברכה אתה אומר להדליק נר וכאן זה לא נר [נר היינו כלי המחזיק השמן כמבואר בשבת מד ועוד]
אשמח לשמוע אם זה מיישב כהוגן
ולענ"ד יש להשיב דיש לחלק בין מדבקה זהרת לבין מנורת לד לפי שעיקר הטעם שאפשר לברך כיון שיש כאן אור
ושאני אומר להדליק אין בזה שקר כי כך הרגילות לומר על כל חשמל לד להדליק משא"כ על מדבקה זוהרת לא שייך לשון להדביק
ואם תדחה דא"א לברך על לד כי חז"ל לא דיברו בכזה דבר וא"א לברך על זה
א"כ לטענה זו גם על מנורת להט א"א לברך כיון שבברכה אתה אומר להדליק נר וכאן זה לא נר [נר היינו כלי המחזיק השמן כמבואר בשבת מד ועוד]
אשמח לשמוע אם זה מיישב כהוגן