• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

מנורת הלהט המהתפכת

השבוע שמעתי מרב מסוים שהוא לא מצא שום סברא לברך על מנורת לד בשבת לפי דזה דמי למדבקות זוהרות
ולענ"ד יש להשיב דיש לחלק בין מדבקה זהרת לבין מנורת לד לפי שעיקר הטעם שאפשר לברך כיון שיש כאן אור
ושאני אומר להדליק אין בזה שקר כי כך הרגילות לומר על כל חשמל לד להדליק משא"כ על מדבקה זוהרת לא שייך לשון להדביק
ואם תדחה דא"א לברך על לד כי חז"ל לא דיברו בכזה דבר וא"א לברך על זה
א"כ לטענה זו גם על מנורת להט א"א לברך כיון שבברכה אתה אומר להדליק נר וכאן זה לא נר [נר היינו כלי המחזיק השמן כמבואר בשבת מד ועוד]
אשמח לשמוע אם זה מיישב כהוגן
 
חזור
חלק עליון