מרן שר התורה
Member
בטור (סי' קי"ד ס"ט) הביא משמי' דהמהר"ם מרוטנבורג דהיה רגיל לומר בשמיני עצרת ברכת 'אתה גבור' עד 'משיב הרוח ומוריד הגשם' צ' פעמים [במ"ב מבואר דיש לומר לכתחילה ק"א פעמים], והוא בכדי שאם בתוך ל' יום יסתפק אם הזכיר 'גשם' אם לאו, לא יצטרך לחזור תפילתו.
וכתב המשנה ברורה (שם סק"מ) דהוא הדין לענין שאלה אם אמר צ' פעמים ברכת השנים עד אחר תיבת 'ותן ברכה' בימות החמה, ותיבת 'ותן טל ומטר' בימות הגשמים, מהניא הך מילתא.
ונסתפקתי, באדם אשר אמר לנוסח של 'ותן טל ומטר', אך הוא מסופק אם אמרו צ' פעמים או שמא רק פ' פעמים, ועכשיו עומד בתפילתו לאחר ברכת השנים, ומסופק אם אמר עתה 'ותן טל ומטר' או"ד לא אמר, האם עליו לחזור תפילתו, או שמא עליו לחוש שאמר צ' פעמים להנ"ל, וממילא עתה אגב שיגרא דלישנא נקט, ואין לו לחזור לברכת השנים ולשאול שם.
ויש לעיין.
הערה זו שמעתי לעיין משמי' דהגאון רבי ישראל זאב יעקובוביץ שליט"א מירושלים
וכתב המשנה ברורה (שם סק"מ) דהוא הדין לענין שאלה אם אמר צ' פעמים ברכת השנים עד אחר תיבת 'ותן ברכה' בימות החמה, ותיבת 'ותן טל ומטר' בימות הגשמים, מהניא הך מילתא.
ונסתפקתי, באדם אשר אמר לנוסח של 'ותן טל ומטר', אך הוא מסופק אם אמרו צ' פעמים או שמא רק פ' פעמים, ועכשיו עומד בתפילתו לאחר ברכת השנים, ומסופק אם אמר עתה 'ותן טל ומטר' או"ד לא אמר, האם עליו לחזור תפילתו, או שמא עליו לחוש שאמר צ' פעמים להנ"ל, וממילא עתה אגב שיגרא דלישנא נקט, ואין לו לחזור לברכת השנים ולשאול שם.
ויש לעיין.
הערה זו שמעתי לעיין משמי' דהגאון רבי ישראל זאב יעקובוביץ שליט"א מירושלים
