• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

מסירות נפש של מרן רבינו עובדיה יוסף זיע"א לרישום ילדים למוסדות תורניים - מאמר מרתק בליווי סרטונים נדירים ומרתקים - מאת ידידינו הרב @אושרי רביב הי"ו

חברים יקרים!
כל ישראל ערבים זה לזה!
ישבתי (לא מעט זמן, לקח בערך שעתיים) וניסיתי לדלות מהזיכרון וגם מעוד מקומות איך מרן היה מסתכל עכשיו על הדבר הזה... הרי זה לפניכם. מקווה שתהנו וייתן לכם מרץ גם כן לכתוב. אנחנו חייבים להיות במודעות בדבר החשוב הזה [אם אהבתם, תגובה חיובית בהודעה פרטית אליי לא תזיק...]:

לב מי לא ימלא געגועים כשאנו מזכירים את שמו של גדול הפוסקים, אביר הרועים, שמו מפארים, מרן רבנו עובדיה יוסף זיע"א. האבא הגדול והמסור שהיה בדור האחרון, שעליו נאמר "האדם הגדול בענקים". שכל תורת ומסורת יהדות ספרד חייבת לו את הכול. בלעדיו, היתה יכולה חס ושלום התורה להישכח מישראל ומתפוצותיה, מבני ספרד והקרובים להם חס ושלום.

בדרשותיו אילף ולימד דעת את העם, וכיתת רגליו ימים ולילות ללא הפסקה, כדי ללמד את חוקות האלוהים ואת תורתו, למען השכיל וידוע אותי באחרית הימים. לקרב גאולתם של ישראל מתוך רחמים, ולעורר רחמי שמים על עם ישראל ללא הפסק.

אנו חייבים את החיים שלנו פשוטו כמשמעו למרן רבינו עובדיה יוסף זיע"א, על כל מה שעשה למעננו כל ימי חייו על האדמה. וגם כשהוא אינו על האדמה אלא בשמי רום, עדיין ממשיך להתפלל עלינו ולהושיע את עם ישראל בתפילותיו לפני הקב"ה. כידוע לכל אחד ואחד...

תורתו של מרן אין רגע אחד שלא נשמעת ונקראת, ושפתותיו דובבות בקבר בלי הפסק.
יחד עם תורתו, צריך להמשיך את מורשתו הגדולה. בפרט שעבר זמן רב מפטירתו, וצריך לשים על לב למען לא תישכח מפי זרעו חלילה.

וכאן אנחנו נכנסים לחלק העיקרי לשמו אנו קוראים את שורות אלו...

בצאת ישראל ממצרים, בעת בה אנו מספרים על אותה היציאה מעבדות לחירות, אנו אומרים "את עמלנו אלו הבנים"... כמה עמל האדם משקיע בחייו כדי שיצאו לו בנים טובים ויראי ה' בעלי מידות טובות? עד בלי די!

סיפור מפליא סיפר מרן זיע"א על הגאון רבי משה סופר, בעל החתם סופר, עד כמה היה בוכה ומתחנן לפני ה' על בנו שיהיה תלמיד חכם. מן השמים, שום תפילה לא נעלמת, ונענו לו ממרומים וזכה לתשובה מופלאה שלא חשב שיקבל... סיפור מרתק מאוד, הרי הוא לפניכם:


לעומת זאת כל אחד ואחד שלא זכה שבניו נמצאים בתלמודי התורה כעת, הרי שהוא לא רואה נחת מהילדים שלו, והנחת לא מנת חלקו... לא חבל? לב מי לא יכאב על כך!

בהיות מרן בכוחותיו, אירע סיפור אחד שלא שכח אותו עד שנותיו האחרונות. בעל לקח רב המלמד אותנו על מה שכתבנו זה עתה, שלעתים יכול להיות אדם שיש לו צרה גדולה מאוד, ולא יכולים לעזור לו אלא רק מן השמים...



על ידי שנשים לב ונעורר את האחרים לכך שיהיו הילדים בתלמודי התורה, כל אחד ואחד לא יקופח ולא ילאה, אלא אדרבה, ידאגו לו בגשמיות עד בלי די. ויחנכו אותו על פי ערכים תורניים וערכיים על פי דרך היהדות ועל פי הנהגות החיים. וכפי שביאר זאת מרן בעצמו, שמחנכים את הילד מעודו ילד רך שעדיו לגדולות, ומכבדים אותו. כי אי אפשר לדעת מה יהיה מנשמה של אחד!


מה אתם אומרים? מדהים! איזו מחשבה על הזולת!

נכון, לפעמים ישנם ילדים שהם שובבים וקופצים ומזנקים מפינה לפינה וממקום למקום, אבל אם הם יהיו בחינוך שלא שומר תורה ומצוות, ולא הולך על פי דרך חכמינו הקדושים, הרי שיצעקו על הילד, ולא יבינו את הנפש המסתתרת בקרבו. כשנדרש מרן רבינו עובדיה יוסף זיע"א לשאלה זו, סיפר משל שהמשיל הגאון רבי לוי יצחק מברדיטשוב. ואלו דבריו:



אחרי כל הדברים האמורים, שהבאנו את דברי קודשו של מרן, אל לנו לשכוח, כי בכוח סרטונים אלו שכל אחד ואחד יפיץ אותם לחבריו, תגדל התודעה ויגדל כבוד שמים בעולם. וקרוב הדבר אלינו לקרב את לב כל אחד ואחד לאביו שבשמים. לא לחינם, הסרטונים של מרן חוללו פלאות גם אחרי פטירתו, והחזירו בתשובה!

מניין אני כותב זאת?... הרב צבי חקק, שזכה לשמש את מרן זיע"א במשך שנים רבות, היה בכל יום מצלם את מרן בעת שהיה אומר הלכה יומית אחר התפילה. מה זה קשור למה שדיברנו עד עכשיו? תראו בעצמכם!


ואם כבר אנו מדברים בתקופה הזו, של תחילת השנה (חודש טבת), דעו לכם כי המטרה הקדושה שלשמה אנו קוראים את שורות אלו, לגבי רישום הילדים לתלמודי התורה, היתה משאת נפשו של מרן זיע"א. מהיכן אנו יודעים זאת? סיפור קטן ונמשיך...

בספר אביר הרועים חלק ב - כתוב חזון (עמ' 92) כתב נכדו של מרן, הרב יעקב ששון: "כשקיבל הגרש"ז אוירבך אחד מספרי שו"ת יביע אומר, שמח שמחה גדולה ואמר עכשיו אוכל לקיים בעצמי שמחת החג. ומרוב שמחה וההערכה הוא נישק את הספר. אמר הגאון רבי שלמה זלמן אוירבך, היודעים אתם מדוע באמת רבי עובדיה יוסף זכה למה שלא זכינו אנו, זהו משום שרבי עובדיה ידע מתי עליו לסגור את הספר, כולנו ישבנו ולמדנו בשקידה גדולה, אך לא ידענו לסגור את הספר".

הימים הגדולים ביותר שיש לנו בשנה כולה, הינם ימי עשרת ימי תשובה. בהם גילה לנו רבינו האר"י (שער הכוונות דף צ, והביאו מרן בחזון עובדיה ימים נוראים עמ' רט) כי כל יום ויום, הרי הוא שקול כפי אותו היום במשך כל אותה השנה!

בשנת תשע"א (2011) בעת היות מרן בן 91 שנים, טרח והגיע לאצטדיון רמת גן. כנס ענק, 42.000 מקומות התמלאו באחת. כנס גדול אשר היה כולו כנס נשים בעשרת ימי תשובה. מה ראה מרן רבינו עובדיה יוסף זיע"א לדבר בכנס שנערך לנשים על ידי ארגון הידברות על ידי הגאון הרב זמיר כהן? מה אתם הייתם אומרים?

אולי על חשיבות התפילה בכל יום? שמירת השבת? או אולי טהרת המשפחה? ועוד באיזו לשון... בואו ותראו בעצמכם:



על גודל מסירות נפשו של מרן בעניין בו אנו עוסקים, הכנסת הילדים לתלמודי התורה, תעיד העובדה הבאה. תתכוננו, לזה לא ציפיתם:


לא עת לחשות, עלינו לשים לילות כימים על מי ששם לילות כימים, הוא מרן זיע"א. צריך להתעורר מהמצב שאנו נמצאים כעת, ולעורר את הקהל לשים יד ולעורר את האחרים לבוא לעזרת ה' בגיבורים, לעורר כל אחד ואחד, וכל אחת ואחת מהנשים היקרות אשר בזכותן נגאלו ישראל ממצרים, שיעזרו ויתמכו ויטו אוזן קשבת לדברים האמורים, לבוא לעזרת ה' בגיבורים. כדי לחזק את גחלת היהדות ולרומם את קרן יהדות ספרד וכבוד התורה הקדושה.

דברים אלו בודאי הם בגדר זיכוי הרבים, ועליהם כבר דיבר מרן זיע"א רבות בספריו, ראה בדברי הפתיחה לשו"ת יביע אומר חלק י, ובהקדמתו לספר חזון עובדיה סוכות. שהביא דברי בעל חובות הלבבות (שער אהבת ה' פרק ו), שכתב, ודע, שאפילו החסיד הגדול ביותר, וגדול בתורה, עד שיגיע לתכלית השלמות בתיקון נפשו אצל השם יתברך, ואפילו אם יגיע למדרגת מלאכי השרת במידותיהם הטובות, וכמנהגם הנחמדים, ובהשתדלותם העצומה בעבודת הבורא, ובאהבתם הזכה בהשם יתברך, עדיין לא יגיע לזכיות מי שמורה ומדריך את בני האדם אל הדרך הטובה והישרה בעבודת השם יתברך, ומיישר אורחותיהם, להטותם לעבודת השם יתברך, ולקרבם לצור מחצבתם, ולהחזירם בתשובה שלימה, שזכיותיו של זה נכפלות שבעתיים, בעבור זכויותיהם של אלו שבמשך כל הימים והזמנים, ובזכיות זרעם וזרע זרעם. ועליו אמרו חז"ל (אבות פרק ה משנה יח): כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו, משה זכה וזיכה את הרבים, זכות הרבים תלוי בו, שנאמר (דברים לג, כא) צדקת ה' עשה ומשפטיו עם ישראל, וכן אמרו (ב"מ פה.): כל המלמד את בן עם הארץ תורה, אפילו אם הקב"ה גוזר גזרה, מבטלה בשבילו, שנאמר (ירמיהו טו, יט), ואם תוציא יקר מזולל כפי תהיה. וזוכה ויושב בישיבה של מעלה. ובזוהר הקדוש אמרו, אילו ידעו בני אדם כמה גדולה מעלת המזכה את הרבים, ומחזירם בתשובה, היו רצים אחר זה כאדם הרץ אל חייו. והנה בדורינו זה בנקל יכולים להשיב אנשים תמימים אל דרכי ה', ולחנך בניהם בתלמודי תורה, מה טוב ומה נעים גורלם ומלאה הארץ דעה את ה'. עכ"ל.

אם על ימים ההם כתב שבדורם בנקל יכולים להשיב אנשים תמימים אל דרכי ה', על דורנו על אחת כמה וכמה. משום שבלחיצת כפתור יכולים להגיע לממדים שלא חלמו עליהם. אל תחלמו גם אתם... לחצו כאן (לעשות קישור ישיר לפרטים למילוי) ומלאו את הפרטים של הילדים אשר אתם מכירים ויודעים שלומדים במוסדות שאינם תורניים, את המטרה הקדושה של ההעברה כבר יעשו אנשי מקצוע המומחים ומנוסים בכך. כל מה שנותר לכם זה רק ללחוץ לחיצה אחת...

ומרן רבינו זיע"א החשיב דברים אלו עוד מהיותו נער, ובאזנינו שמענו, אבותינו ספרו לנו, פועל פעל בימיהם, גודל מסירות נפשו ועשותו גדולות עד אין חקר, לחזק ידים רפות ולאמץ ברכים כושלות, להשיב לב בנים על אבות, ומעולם לא חס על כבודו ועל זמנו היקר מפז, ביורדו מן ההר אל העם, באהבה רבה ואהבת עולם, ללמד בני יהודה קשת, דברי חכמים וחידותם. ומרגלא בפומיה לבאר מאמר התנא "אוהב את הבריות ומקרבן לתורה", כי על ידי אהבת הבריות יכול לקרבן לתורה, שאין אדם מטה אוזנו אלא למי שאוהבו (ראה ענף עץ אבות עמוד מה).

אהבתו של מרן לעם ישראל וחפצו לקדש שם שמים ולהשיב לב אבות על בנים לה' יתברך, לא ידעה גבול כבר מהיותו בגיל צעיר מאוד. וכפי שסיפר תלמידו הגאון הרב גדעון בן משה שליט"א, סיפור אישי מרטיט ולא ידוע כלל. הכינו את הממחטות, כי זה מרגש והדמעות צפות מאליהן...


אנחנו יכולים לגרום למהפכה במדינה! שכולם ילמדו בתלמודי תורה ויעשו נחת רוח לבורא יתברך ולהוריהם היקרים!
מחשבה טובה הקב"ה מצרפה למעשה, אפשר לומר "שהמהפכה כבר התחילה, והיא עוד תמשיך בעזרת השם"!
בוא והיה שותף במהפכה!

 
נערך לאחרונה:

נושאים דומים בפורום

חזור
חלק עליון