• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

מצילה בחוף הנפרד לטובת הנשים החרדיות

בנימין לוריא

Administrator
חבר צוות
בשורה לנשים החרדיות והדתיות: לראשונה מונתה מצילה אישה בחוף הנפרד בעיר בת ים, זאת לאחר פניה של נשים דתיות שביקשו לראות גם מצילה בסוכת ההצלה | ירון לוי סגן ראש עיריית בת ים בשיחה עם חני לוין: "אני מקבל מבול של ברכות בימים האלה. לא הבנתי כמה זה חשוב לציבור"
לאחר פניה של נשים דתיות לסגן ראש עריית בת ים, בה ביקשו להעסיק מצילה בסוכת ההצלה בחוף הנפרד בעיר. נפתחה בשבוע שעבר עונת הרחצה עם מצילה ראשונה בבת ים ובכל הזמנים.

בשיחה מספר ירון לוי, סגן ראש העיר ומחזיק תיק החופים בבת ים, כי קיבל מספר פניות מנשים דתיות במשך תקופה ארוכה על כך שהן אינן מרגישות בנוח שיש מציל גבר בסוכת ההצלה. וכי זה יכול לספק אושר רב לנשות הציבור הדתי שמגיעות ליהנות בחוף הנפרד בעיר ולדעת שמישהו מתחשב בצרכים ובאמונה שלהן

לוי, קיבל את הפניה וביקש לבדוק את הסוגייה עם גורמים מקצועיים, התשובה שקיבל הייתה: "פורסם מכרז לתפקיד, אבל כמעט שאף מצילה לא הגישה מועמדות, ומי שניגשה הבינה שזה לא בשבילה".

בשבוע שעבר הצליח לוי לפתוח את עונת הרחצה יחד עם ליטל המצילה הראשונה בבת ים ובכל הזמנים.

"לקח לי זמן לשנות את התפיסה של המערכת לגבי הנושא" מציין לוי ואומר: לשמחתי הצלחתי. כרגע יש מצילה אחת בסוכת הצלה, ואני מאמין שככל שהנושא ידובר ככה יותר מצילות יתחילו לעבוד.

בימים האחרונים קיבל לוי עשרות ברכות מנשים ומח"כים חרדים על השינוי שעשה ואמר: "לא הבנתי את גודל האירוע ואני בטוח עכשיו, כי אחרי שהובלתי את השינוי בבת ים עוד רשויות יפעלו".

עוד ציין לוי בדבריו ואמר כי: "הדבר שלא פחות מרגש אותי הוא שנשים דתיות מרגישות מספיק בנוח לפנות אלי, למרות שאני נציג של מפלגת יש עתיד".

ממשיך לוי ואומר: "זה רק מראה שאפשר לבחור שלא להסכים, אבל אפשר גם לנסות ולבדוק על מה אנחנו כן מסכימים. אנחנו מסכימים שצריך לעשות טוב למען הכלל."

בסיום דבריו אומר סגן ראש העיר: "בעזרת השם נעשה ונצליח לטובת כולם. עם אחד אנחנו!".
 
הייתי מציע לכם לשלוח מייל עם ברכות ועידוד לחבר מועצת העיר בת ים עמוס ירון לוי, על כך שהוא דואג לרווחת התושבים הדתיים שבאים ויבואו מכל הארץ.
מן הסתם זה יתן לו עידוד לעשות דברים טובים נוספים בס"ד.
המייל שלו הוא: yaron-l@bat-yam.muni.il
 
בין איזה שורות? ישנם חופים רבים שפועל בהם מציל אחד.
ומה יעשה המציל היחיד הזה אם יצטרך לרוץ לטובע? יפקיר את כל החוף? תציץ פעם בסוכת המציל ותראה כמה אנשים יש שמה
וכנ"ל אם יש מצילה וכי היא תוכל לרוץ על החסקה להציל מי שטבע?
ועתה אני נזכר שלפני המון שנים הייתי בבת ים ומלבד המציל שעל החוף היה עוד מציל בתוך הים על אופנוע ים הולך ושב
 
ומה יעשה המציל היחיד הזה אם יצטרך לרוץ לטובע? יפקיר את כל החוף? תציץ פעם בסוכת המציל ותראה כמה אנשים יש שמה
וכנ"ל אם יש מצילה וכי היא תוכל לרוץ על החסקה להציל מי שטבע?
ועתה אני נזכר שלפני המון שנים הייתי בבת ים ומלבד המציל שעל החוף היה עוד מציל בתוך הים על אופנוע ים הולך ושב
עדיין זה נראה לי מהר מדי בשביל להסיק מסקנות כמו שהמצילה נמצאת עם גברים בסוכת המציל.
 
אני מבין בין השורות שיש גם גברים שם, רק שיש גם מצילה... ולשמחה מה זו עושה?
מה הפירוש שבאותו זמן יש גם מציל וגם מצילה? אז מה הועילו חכמים בתקנתם?! יותר גרוע...
(כמדומני שחייב שיהיה גם מציל בחוף כי לגבר יש יותר כח וכו')
 
מכאן תצא הקריאה לנציגי הציבור להגדיל את שטח החופים הנפרדים, זה לא יתכן שבכל עיר ממוצע החופים המעורבים כמעט פי 10 מהחוף הנפרד, בעוד שהחרדים הם הרבה יותר מ10 אחוז, בפרט אם תוסיף את כל האוטובוסים שבאים מכל הארץ
יש עשרות קילומטרים של חופים מבוזבזים ולמה אנחנו צריכים לקבל פיסת אדמה ומים קטנה שכולם צפופים שם ואי אפשר לזוז
ובעוונותינו הרבים לכל מקום אחר שלקחנו את הבחורים היתה שם פריצות איומה ונוראה, אם זה מסלולים בצפון ואם זה החופים בכינרת שלא מוכרזים. חוץ מחוף אחד נחמד שמצאנו ליד נהריה שבאמת היה כמעט שומם לגמרי והמים היו כמו בריכה בתוך הסלעים [אני יכול לשלוח מיקום אם יהיה צורך]
 
חבל על מחיקת ההודעה.
על כל העולם מותר לכם לדבר פה. ולא ראיתי שנמחקו הודעות אפילו שדיברו על גדולים. ועל עסקנים אסור להביע דעה.
היו שלום.
 
חבל על מחיקת ההודעה.
על כל העולם מותר לכם לדבר פה. ולא ראיתי שנמחקו הודעות אפילו שדיברו על גדולים. ועל עסקנים אסור להביע דעה.
היו שלום.
במחילה מכבודך אי אפשר להכליל על כל נציגי הציבור שהם עסוקים במה שכתבת, אני עצמי עוקב מקרוב אחרי חלק מהם ויש הרבה שלא שוקטים ולא נחים למען הציבור, אני כותב ממה שרואות עיני כשאני יושב עמם, למרות שיש גם אינטרסים אבל אי אפשר להכליל בשום אופן, ובטוחני שאם נמצא את הנציגים המתאימים שיקימו את הקול בזה יהיה תוצאות.
 
חזור
חלק עליון