• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

מקום שינה או מקום אכילה בנר חנוכה

מקום השינה היינו אם נמצא במקום אחר [לא בביתו] בשעת ההדלקה מסתכלים מתי יושן
אך לענין מקום ההדלקה זה שונה דבדין אכסנאי מרן כותב
שולחן ערוך אורח חיים הלכות חנוכה סימן תרעז
אם יש לו פתח פתוח לעצמו, צריך להדליק בפתחו, אף על פי שאותו בית אינו מיוחד אלא לשינה והוא אוכל על שלחן בעל הבית, והוא הדין לבן האוכל אצל אביו. הגה: וי"א דבזמן הזה שמדליקים בפנים ממש, ידליק במקום שאוכל,

ויש בזה בפוסקים
אם תרצה ארחיב ואעלה
 
אני שואל על אורח שאוכל בבית המארח אבל יש לו דירה לשינה במקום אחר, עקב זה שיותר נח לו לישון במקום אחר, האם חייב להדליק נרות חנוכה היכן שישן.
שמעתי סברא, דיש לחלק בין זוג שישנים בבית שלהם רק אוכלים אצל משפחתם, שבכה"ג הוא דאזלינן בתר מקום שינה אבל כאן שגם השינה זה לא המקום שלהם, ממילא העיקר אצלם זה מקום אכילה
האם זה נכון, ולמה גרע מאורח שיש לו חדר בפנ"ע והוא פונה לרה"ר שחייב להדליק בחדרו?
 
לכן שאלתי קודם כל - מה דעת מרן בזה: מקום אכילה או מקום שינה?
מהספר הנ"ל נראה שהעיקר זה מקום אכילה?
וסתם אני לא מבין את מה שהמחבר הנ"ל כותב, הוא בתחילה כותב דעת הסוברים מקום אכילה, ואח"כ הוא כותב שי"א דאם יש לו מקום לישון הולכים אחר השינה, וא"כ על מה דיברה הדעה הראשונה שהולכים אחר מקום אכילה.
אשמח לביאור בכל הנ"ל?
 
חזור
חלק עליון