• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

מקור לקופצים בברכת הלבנה

א.א

Well-known member
האם יש מקור לקפוץ דראיתי דהפוסקים מביאים רק להיות על קצה האצבעות.

משנה ברורה סימן תכו
(יד) ורוקד וכו' - וכתבו האחרונים [טו] דיזהר מאוד שלא יכרע ברכיו לרקוד דלא יהא נראה ככורע ללבנה אלא יסמוך על אצבעות רגליו וירקוד:
אה"נ דאין בעיה אך למה עושים כן
 
בחזו"ע כ' מרן זיע"א שיש ליזהר כשעושים ברכת הלבנה בליל שבת (כשהזמן עובר) שלא לקפוץ שהרי אין מרקדין בשבת.

ובאמת שצריך להבין הרבה, הרי לא אסרו אלא השמעת קול של ריקוד וה"ה כאן, שהרי אין בעיה בעצם הקפיצה מצד אין מרקדין אלא כשזה בקצב וכו' שמא יתקן כלי שיר, ומהיכי תיתי לכאו' לאסור בנידו"ד? ואולי יש לדון מצד אחר שאין קופצים בשבת שלא יהא הילוכך וכו' כמבואר בסי' ש"א. אך לא מצד ריקוד. וצל"ה.
 
בית הבחירה (מאירי) מסכת סנהדרין דף מב עמוד א
כל המברך על החדש בזמנו כאלו מקביל פני שכינה שהרי זה הערה והתבוננות לחדוש הבריאה ומתוך כך צריך שיברך מעומד והזכירו בכאן על מקצת חכמים שהיו קופצים ומברכין וכן נהגו רבים עכשיו לעשות שלש קפיצות דרך שמחה וחיבת

ובאמת דברי האחרונים והמ"ב דלעיל לא ברורים לי איך מריקוד יגיע לכריעה
 

קבצים מצורפים

  • 1749058702533.png
    1749058702533.png
    63.3 KB · צפיות: 1
חזור
חלק עליון