• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

מרן שליט"א רוצה ללמוד ולזכות את הרבים

abc123

Well-known member
 

המכתב של הראשל"צ ששיבש לדרעי את התכנית​

הבחירות לרבנות הראשית לישראל מייצרות עניין, אבל עד לא מכבר כלל לא היה בטוח שיתקיימו במועדן • ל'המחדש' נודע כי מקורבי דרעי פנו לראשל"צ עם היוזמה לדחות את הבחירות ולהמשיך את כהונת הגר"י יוסף בשנה נוספת, אך נדהמו מתגובתו
צילום: יעקב כהן/פלאש 90


הבחירות לרבנות הראשית לישראל שצפויות להתקיים בחודש אב הקרוב, מייצרות כבר עניין רב בקרב המועמדים שטוענים לכתר ובקרב הבוחשים בקלחת.

עד לא מכבר, כלל לא היה בטוח שהבחירות יתקיימו במועדן, ובמפלגות הקואליציה היו מי שביקשו לראות את הבחירות נדחות בשנה, זאת כהוראת שעה, בתואנות וטענות שונות. ההצעה ירדה מהפרק, אולם כעת נחשף ב'המחדש' כי מה שהוביל ליציאת רכבת הבחירות לדרך, היא החלטתו הדרמטית של מרן הראשון לציון הגר"י יוסף.

כמה ימים לפני הקמת הממשלה הנוכחית, גיבש יו"ר ש"ס אריה דרעי תוכנית, לפיה יידחו הבחירות לרבנות הראשית בשנה. הנימוק הרשמי ליוזמה היה בכדי למנוע את העובדה שהבחירות לרבנות חלות בסמיכות לבחירות המוניציפליות. במפלגת הציונות הדתית לא אהבו זאת, אך כאמור ל'המחדש' נודע כי אבן הנגף המרכזית היה דווקא הראשון לציון.

הסיבה הלא רשמית לניסיונות הדחייה של דרעי, היא במטרה להרוויח זמן יקר עבור דרעי, שבו יוכל להכריע בקרב על תפקיד הראשון לציון שצפוי להיות קרב משמעותי ביותר בתוך הציבור הספרדי. נכון לשעת כתיבת השורות, על התפקיד יש שני מועמדים מובילים: הגר"ד יוסף – חבר מועצת חכמי התורה ובנו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, מול רבה של באר שבע הגאון הגר"י דרעי, אחיו של יו"ר ש"ס ומי שלטש עיניים לתפקיד, כבר במרוץ הקודם.

אם אכן הבחירות היו נדחות בשנה כפי שתוכנן, תקופת כהונת הרבנים הראשיים הנוכחיים, הגר"י יוסף ועמיתו הגר"ד לאו, הייתה מתארכת באופן אוטומטי.

ל"המחדש" נודע: כי מקורבי דרעי שהגישו את התוכנית לאישורו של הראשון לציון הגר"י יוסף, היו מופתעים מאוד מתשובתו של הרב שדחה אותה בתוקף. על פי המידע, הגר"י יוסף דחה את התוכנית מכל וכל ואף הכין מכתב התפטרות מתפקידו כהרב הראשי לישראל תוך שהוא אומר למקורביו: "אם הם מעבירים את התוכנית אני מגיש את מכתב ההתפטרות".

גורם בסביבת הראשון לציון אמר ל"המחדש" כי "הרב רוצה להמשיך ללמוד עם כמה שפחות הפרעות מבחוץ. הרב מעוניין להמשיך לזכות את הרבים ולהוציא לאור את ספריו. לכן הרב אינו מעוניין להמשיך בתפקיד הראשון לציון וכך הובהר לדרג הפוליטי".

מלשכת הראשון לציון ומהרבנות הראשית לא נמסרה תגובה.
 
חזור
חלק עליון