מה המקור לכך?
אמרתי למישהו שעדיף לאכול בבוקר קודם חצות פת וקצת בשר וקצת יין בכדי לצאת ידי חובת סעודת פורים קודם חצות ע"פ הקבלה, ואח"כ בצהריים שיאכל סעודת פורים כיאה וכראוי.
והוא טען לי שאם הוא עושה בבוקר את הסעודת פורים, בלי 'משתה ושמחה' ובלי כל קרוביו ומשפחתו ובלי 'עד דלא ידע' וכו', הרי שכבר יצא ידי חובת סעודת פורים בצורה פשוטה, ושוב כבר הפסיד את ההידור הראוי, ולא יועיל לו מה שיעשה בצהריים.
כמובן שמיד דחיתי אותו בכך שלפי"ז גם מי שחושש שלא יספיק ק"ש בזמן, שאנו אומרים שיקרא בלי תפילין ואם יספיק אח"כ בזמן עם תפילין, הרי שזו הק"ש שהוא חפץ לצאת בה יד"ח, הרי לפי דבריו גם זה אינו, ואם קרא בתחילה בלי תפילין, כבר לא יועיל לו מה שיקרא אח"כ, וזה אינו.
וכן אולי מי שדיבר אחר מים אחרונים, שיטול שוב ומה שנטל בתחילה הוא כלום. ויש דוגמאות נוספות...
וא"כ פשוט שה"ה למשלוח מנות, שגם אם נותן בתחילה משלוח לא לכו"ע, הרי שכאשר אח"כ נותן משלוח מנות מהודר יותר, יצא בו יד"ח, ורק אם לא יתן כלל הרי שכבר יצא במשלוח הראשון, ומנין לומר שאם נתן משלוח כבר יצא יד"ח ולא יעזור שאח"כ יתן יותר בהידור?!
(לגבי ארבעת המינים, אם יש למישהו אתרוג כשר וודא או אתרוג מהודר אבל ספק כשר. כתב ר' חיים מבריסק שיטול קודם את האתרוג המהודר ספק כשר, מכיון שאם יטול את הכשר, כבר יצא יד"ח המצווה, ושוב אין עניין ולא יועיל ליטול עוד פעם אתרוג אחר מהודר יותר. ויש לחלק. [ובלאו הכי אפשר גם לדחות את הנ"ל ממה שאנו נוהגים לברך על תקיעות דמיושב ולתקוע בישיבה, אפי' שעיקר המצווה הם תקיעות בעמידה (עי' תוס' פסחים קטו.) ועיין. וכן שלפי הנ"ל יש בעיה של הפסק בברכה. ועכ"פ יש לחלק בין נד"ד לאתרוג]).