• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

מתיחות ביטחונית כוננות בכל הארץ: הכרזה בהר הבית רומזת על טילים בשעה 18:00

ישיבישער של מרן

Well-known member
חבר צוות

מתיחות ביטחונית

כוננות בכל הארץ: הכרזה בהר הבית רומזת על טילים בשעה 18:00

בשעה זו עשרות אלפי מתפללים מוסלמים כבר נמצאים בהר הבית לקראת תפילת הצהריים שתתקיים בשעתיים הקרובות. המתפללים קוראים קריאות אנטישמיות ויורים זיקוקים באוויר | בהר הבית נתלתה כרזה שמרמזת על כך שחמאס ישגר הערב טילים לעבר ישראל


בשעה זו עשרות אלפי מתפללים מוסלמים כבר נמצאים בהר הבית לקראת תפילת הצהריים שתתקיים בשעתיים הקרובות. המתפללים קוראים קריאות אנטישמיות ויורים זיקוקים באוויר. יש לציין שכבר אמש נפרסו כיפות ברזל באיזור המרכז מחשש לירי. בחמאס חוששים כי נתניהו ייתן מכה מקדימה ויורה לצה"ל לבצע מספר חיסולים של בכירים בארגון.
במקביל,המשטרה מאבטחת את מסעות הצלב של הנוצרים לקראת שבת האור, ואת הגעת המתפללים היהודים לכותל המערבי בירושלים. על פי דיווח של יוסי אלי, הכרזה בהר הבית מבטיחה חבלה כלשהי של החמאס בשעה 18:00. כרזה דומה התפרסמה לפני שנתיים ביום ירושלים ומצעד דגלים בבירה, להזכיר שבשעה הנקובה אז החמאס ישגר טילים על ירושלים ויצאנו למבצע שומר החומות.
כוננות בכל הארץ: הכרזה בהר הבית רומזת על טילים בשעה 18:00

כוננות בכל הארץ: הכרזה בהר הבית רומזת על טילים בשעה 18:00 1
לפני זמן קצר מפכ״ל המשטרה רנ״צ יעקב שבתאי, קיים הערכת מצב בנקודת המשטרה בכותל המערבי בירושלים, בהשתתפות מפקד מחוז ירושלים, מפקד מג״ב, ר׳ אגף סיף, ר׳ אגף התכנון קצינים נוספים ונציגי גופי הביטחון.
מפכ״ל המשטרה רנ״צ יעקב שבתאי, אמר: ״ההיערכות לתפילות יום שישי הרביעי של הרמדאן לצד מסעות הצלב ושבת האור מאתגרת, בפרט בירושלים. האתגר המרכזי שלנו היום לסיים את התפילות והאירועים בבטחה ולטפל בחריגים ככל שנדרש במקצועיות. אנחנו חייבים להמשיך בהיערכות לכל תרחיש ולכל איום עם כל האמצעים שברשותנו. האיום המרכזי הוא הפח״ע במתווים השונים, ולשם צריך להיות מופנה עיקר הקשב המבצעי עם דגש משמעותי על מוכנות השוטרים. ההצלחות המשמעותית שיש פה בסיכולי פיגועים בימים האחרונים הן לא עניין של מה בכך, והתאפשרו בזכות שיתוף פעולה הדוק בין מחוז ירושלים ליתר גופי הביטחון וכן להיערכות מבצעית נכונה ודריכות השוטרים בשטח. נמשיך לאפשר שמירה על פולחן הדת לכולם ולאפשר לכל אדם להגיע ליעדו בבטחה. אני רוצה להביע ההערכה רבה למחוז ירושלים, משמר הגבול וכל הגופים שפועלים אתנו בשיתוף פעולה הדוק במהלך כל השנה ובפרט בתקופה הזו״.
מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן, סקר בפני המפכ״ל את ההיערכות המבצעית ופריסת הכוחות בגזרות השונות בירושלים ואמר:״במהלך הימים האחרונים סיכלנו מספר אירועי פח״ע וכוונות טרור באזור ירושלים. חלק מהם באמצעות מודיעין מקדים וממוקד, וחלק אחר באמצעות ערנות ודריכות של שוטרים שלנו שפועלים בשטח בכל הגזרות בשילוב אמצעים טכנולוגיים שונים. אנחנו ממשיכים בהיערכות מוגברת לאורך היממה עפ״י התכנית עם מגוון כוחות ואמצעים שפועלים פה בימים ובלילות. כשאני פוגש בשוטרים והלוחמים בשטח עם מוטיבציה גבוהה ונחישות- אני מתמלא גאווה, במיוחד לאחר פעילות ממושכת לאורך תקופה ארוכה. עד כה הגיעו להר הבית מתחילת חודש הרמדאן למעלה ממיליון מתפללים מוסלמים, מה שמעיד על חופש הפולחן המשמעותי שמתקיים פה, ושאנחנו פועלים קשה מאוד בכדי לאפשרו. סיימנו את תקופת חגי ניסן בהצלחה, ואנחנו בעיצומו של חג הפסחא עם הפנים קדימה לקראת שבת האור. לצד זאת, הפעילות שלנו נגד מפרי סדר ומסיתים בתקופה האחרונה משמעותית, משפיעה והיא תימשך כל העת״.
 
חזור
חלק עליון