השו''ע כשיזכיר השם יכוון כך וכך משמע בשעת האמירה ממש ובהגה' הקיצוש''ע על דרך החיים ובא''ר מבואר שקודם האמירה יכוון.
וכדבריו מבואר ברבינו בחיי שנוקב ד' קודם כל הזכיר שם הויה מהו ואח''כ קילל וכותב כמו כן בברכות שמברכים צריך לכוון קודם ומשמע שצריך לכוון קודם.
הגר''ז -[בהלכות קריאת שמע] ומה שאמרו להאריך בד' הלא זה מאבד את כל משמעות המילה כיון שאות שהיא בסוף תיבה א''א להאריך בה והגר''ז אומר שיכוון בלב ויכוון בה ולאחריה קודם שיאמר ברוך שם כבוד מלכותו ומבואר שיש דבר כזה לכוון גם לאחר המילה.
רע''א [ בחדשים הכחולים] מביא תרוה''ד מדבר על ריבון העולמים שהיו אומרים בשעת ברכת כהנים שגם כאשר הם מנגנים לאחר גמר התיבה האחרונה וכמו בהארכת הד של אחד לענין קבלת עול מלכות שמיים רואים בתרוה''ד מועיל גם לאחר נכן.
וכדבריו מבואר ברבינו בחיי שנוקב ד' קודם כל הזכיר שם הויה מהו ואח''כ קילל וכותב כמו כן בברכות שמברכים צריך לכוון קודם ומשמע שצריך לכוון קודם.
הגר''ז -[בהלכות קריאת שמע] ומה שאמרו להאריך בד' הלא זה מאבד את כל משמעות המילה כיון שאות שהיא בסוף תיבה א''א להאריך בה והגר''ז אומר שיכוון בלב ויכוון בה ולאחריה קודם שיאמר ברוך שם כבוד מלכותו ומבואר שיש דבר כזה לכוון גם לאחר המילה.
רע''א [ בחדשים הכחולים] מביא תרוה''ד מדבר על ריבון העולמים שהיו אומרים בשעת ברכת כהנים שגם כאשר הם מנגנים לאחר גמר התיבה האחרונה וכמו בהארכת הד של אחד לענין קבלת עול מלכות שמיים רואים בתרוה''ד מועיל גם לאחר נכן.