כבודו יבאר יותר את הספק ויביא מקורות כדי שנוכל לדוןפרגולה, שהלמעלה עשוי קרשים בצורת שתי וערב, והוא עשוי לשם צל, האם הוא כשר לסכך, או שפסול מדין תקרה?
עי' שו"ת שערי ציון חלק ג להגר"צ בוארון ובספרו משמרת מועד (כמדומני גם במשמרת מועד).פרגולה, שהלמעלה עשוי קרשים בצורת שתי וערב, והוא עשוי לשם צל, האם הוא כשר לסכך, או שפסול מדין תקרה?
אין לי את הספרים הללו, אולי תוכל לכתוב לי מה המסקנא שלהם.עי' שו"ת שערי ציון חלק ג להגר"צ בוארון ובספרו משמרת מועד (כמדומני גם במשמרת מועד).
האם זה כמו תקרה, ואז זה פסול כיון שאינו לשם סוכה. ואז צריך להגביה ג טפחים כדי לבטל את שם תקרה ממנו.כבודו יבאר יותר את הספק ויביא מקורות כדי שנוכל לדון
במחכ"ת האם כבודו יכול להוסיף הסבר בן 2 שורות על כל נושא יען כי לא הבנתי כלום!!!!!אכתוב מעט נידונים שעולים כעת בזיכרוני
טלטול ארבעת המינים - גדר המוקצה בהם בשבת
להכניס סיר פרטי כפי שמצוי באולמות לתוך הסוכה
בקבוק שתיה ריק להוציאו או לא
מה זה בדיוק "מטייל" בסוכה
להוציא אדם ישן מהסוכה
למה דוקא בסוכה מצינו שמצטער פטור
קפנדריא בסוכה
איסור נטילת לולב בשבת - גדרו [כנ"ל לגבי שופר ומגילה]
נטילת ידים לסעודה בתוך הסוכה
כל הכוונות שצריך לכוון בלילה הראשון של חג הסוכות
שיעור קביעות סעודה בסוכה - דעתו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל
קשירת סכך באזיקון בשבת
זהירות גדולה שצריך בסוכות ברזל
ועוד ועוד
לא הבנתי?במחכ"ת האם כבודו יכול להוסיף הסבר בן 2 שורות על כל נושא יען כי לא הבנתי כלום!!!!!
תהיה בזה תועלת גדולה! זה נשמע מאוד מענין.
ואם יש למישהו מקורות מספרי מרן ע"ז יבורך מן השמים!!
במש''כ שאם מכניס סיר לתוך הסוכה הרי הוא פוסל וכל מי שאוכל הרי הוא כאוכל מחוץ לסוכהלא הבנתי?
החברים כאן בפורום תלמידי חכמים, כולל אתה
אז הראשי פרקים שנתתי כאן מאד ברורים
בכל אופן לא אוכל כ"כ לפרט (אפי' בשורה אחת, כי הזמן לא יכלה...)
אבל לפוטרו בלא כלום א"א
לכן אפרט רק שניים מתוך הרשימה הנ"ל
א'. כידוע יש איסור גמור להכניס סיר לתוך הסוכה, והמכניס פוסל את הסוכה! ואם אוכלים עמו עוד אנשים הוא מכשיל את כולם באכילה חוץ לסוכה!!
אך יש לדון במה שמצוי באולמות יוקרה שמגישים סלטים בסירים קטנים, דהיות וכך היא צורת הגשתם, שוב אין לסירים אלו תשמיש בזוי, וגדרם שונה לענין זה.
ב'. כתוב בגמ' סוכה: תנו רבנן, אוכל ושותה ומטייל בסוכה, ויל"ע מה פירוש 'מטייל'. האם הכוונה לטיול, זה לא יתכן, שהרי מעיקר הדין שיעור סוכה הוא שבעה על שבעה טפחים, ובאמת יש כמה פירושים שמצינו בראשונים, ותן לחכם ויחכם עוד.
מה זה בדיוק "מטייל" בסוכה
דיבר ע"ז אתמול בשיעור, וכפי שכתוב, שכבר מ-162 גרם מזונות יש לו לברך לישב בסוכה מחמת ספק ספיקא, [וכן בכה"ג לא יברך על השתיה מחמת סב"ל].שיעור קביעות סעודה בסוכה - דעתו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל
מצורף עלון "אור השבת" האחרון שנכתב בעניין.קפנדריא בסוכה
מהיכי תיתי שהאושפיזין יהיו כשיש רק אשה בסוכה? הרי היא פטורה מסוכה ולמה שהם יהיו?האם אשה שנמצאת לבדה בסוכה עוברת באיסור 'ייחוד' עם האושפיזין? [אולי כל יום מגיעים כל האושפיזין וממילא אין כאן ייחוד עם אחד, וכן אולי אין ייחוד עם מי שאינו בא בגופו, וא"כ צ"ע מה יהיה הדין עם אליהו הנביא כשבא בדמות אדם].
מה, הם יוצאים מהסוכה כל פעם אנחנו יוצאים.מהיכי תיתי שהאושפיזין יהיו כשיש רק אשה בסוכה? הרי היא פטורה מסוכה ולמה שהם יהיו?
לא שאלתי אותם אבל לא נראה לי הגיוני שישבו לחכות לנומה, הם יוצאים מהסוכה כל פעם אנחנו יוצאים.
א. והמתים חופשי, מותר לנפטר לעשות עבירות, ורק באליהו שעלה לשמים חי יש נידון.האם אשה שנמצאת לבדה בסוכה עוברת באיסור 'ייחוד' עם האושפיזין? [אולי כל יום מגיעים כל האושפיזין וממילא אין כאן ייחוד עם אחד, וכן אולי אין ייחוד עם מי שאינו בא בגופו, וא"כ צ"ע מה יהיה הדין עם אליהו הנביא כשבא בדמות אדם].