זיל בתר טעמא
Active member
בהנ"ל כתב הראשל"צ שליט"א בילקו"י סימן ד' סעיף מ' שעדיף לא לעשות כהמשנ"ב ובא"ח כיון שברכתו אינה לכו"ע ולכן עדיף ליטול ולברך פעם אחת בלבד אחרי שיתפנה, אך נראה ברור בדבריו שגם אם עושה כמו משנ"ב ובא"ח, ברוכי נמי מברך, ורק ראוי לכתח' לחוש לדעת הרמב"ם שהיא ברכה לבטלה. והראיה שבסעיף יט' פסק שאפשר לברך אחר הניגוב כיון שמרן לא חשש לרמב"ם ולשיטתו אין ברכה לבטלה במי שמברך בבית הכנסת. ועוד, שבביאורים על סעיף מ' משמע מדבריו שגם אם שומעים אדם שמברך בבית הכנסת על נט"י כאשר נטל בבית, עונים אחריו אמן. אמנם בלווין לפני שבועיים (כמדומה) אמר הרב שאין לענות אמן כיון דהיא ברכה לבטלה. והסתפקנו אם תהיה נפק"מ גם לנידו"ד בהוראה זאת, או שמא עדיין יודה הרב שאפשר לברך גם אם נטל ידיו קודם שהתפנה ואז נטל ידיו שוב כשיצא.
נערך לאחרונה: