• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ו. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

השב להודעה

לא העולם מעיד

אלא הריף והרמב"ם המה מעידים

בכל מקום דיברו לפי כוכבים בכל ההלכות [כולל כל מה שציינתי לעיל] זה מה שקבע

אף אחד לא עמד עם שעון.

ולא צריכים לראות מה הבינו אחרונים ברמב"ם, כי הרמב"ם פירש דבריו הדק היטב, ואין לי עניין להסתכל מה אחרון זה הבין ברמב"ם

כי בכל דבר יש שני צדדים, וגם ברמב"ם עצמו הבינו אותו כפשוטו הרבה מן האחרונים וכן ברי"ף.

[והכי פשוט כמו שהעיד בנו של הרמב"ם גופיה, בדעת אביו, אז אין לי צורך מה הבינו פלוני וכו' ברמב"ם]

והמבחן הקובע- הוא המציאות, שכך נהגו כל הדורות לפי כוכבים וכפשטות הרמב"ם והרי"ף

ואיה"נ- אם יש כמה אחרונים שעשו לפי שעון, לא זה קובע את המנהג


חזור
חלק עליון