• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

נסיעה לאומן

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
אין זו צריכה לפנים, רוב ככל גדולי הדור לא אחזו ודאי כמו שאוחזים וכתב ר' נתן מהעליה בראש השנה, ובכלל איך שר' נחמן אוחז מעצמו עיין בחיי מוהר"ן..לדוגמא בס' רפה הלא מצונזר כותב שאם היה בחברייא של ר' שמעון ודאי היה רבם..מקום אחר כותב שהיה נחשב חידוש אפילו בדור האריז"ל וכו' שמשמע גם בדור רשב"י, וודאי אצל גדולים הספרדים בפרט המקובלים לא יעלה על הדעת לומר שהוא נחשב אצליהם מעל האריז"ל ומאן דבר שמיה דרשב"י..וזו הזעקה של הגר"ע בלוויין "לא הגיע להיות תלמיד תלמיד תלמידיהם" לאפוקי מה שאחז מעצמו..וממילא אין ראוי לאחוז מהעליה לקברו יותר מהתנאים הקדושים הקבורים בארץ עם כל הכבוד..
 
ועם כל הכבוד להגר"ע, מי שיקרא את חרם הגר"א יקרא שם עוד הרבה טענות חוץ מהנושא של התפילה, שבאמת אצל ברסלב תוקן הנושא הזה, אבל שאר הדברים כגון מה שהזכיר בבן יהוידע סנהדרין צט: מחלוקת הגר"א והבעל שם טוב לגבי מה חשוב יותר תורה או תפילה, שהכריע הבן איש שהצדק עם הגר"א, וגדולה מזו בשאר טענות כגון איך מתייחסים לרבי, ודאי לא תוקן, ואפילו החסידים עצמם החרימו באותו הדור את ר' נחמן על זה ועל עוד דברים..
 
, ובכלל איך שר' נחמן אוחז מעצמו עיין בחיי מוהר"ן
הלשון כאן "אוחז מעצמו" הוא לא לשון סלנגי..ורישא מוכיח שהשתמשתי בלשון זה מלשון "דעתם כך" והוא לשון שמשתמשים בה בני תורה, אף כאן הכוונה שר' נחמן דעתו על עצמו שהוא היה רבם של החברייא קדישא דרשב"י אם היה עמהם והיה חידוש אף בדור האריז"ל ומשמע נמי בדורו דרשב"י..וסך הכל אמרתי דברים כהוויתן ואין כאן חלילה שום זלזול רק שרבני הספרדים בפרט המקובלים לא "אוחזים" כך(ולמי שלא מבין לשון זה, "אין דעתם כך")..שלא יחזור הדברים כמו שקרה למרן.."אל תגעו במשיחי ובנביאי אל תרעו"..
 
לא פתוח בנטפרי עדיין
בתיעוד, נראה מרן זצ"ל שקוע בלימוד בחדרו ספון בספריו. לפתע מגיע הגבאי הרב חקק שואל את מרן בחור רווק בגיל 35 רוצה ליסוע לאומן הוא שמע שאנשים נושעו שם אבל הוא שמע שהרב נגד הנסיעה לאומן, מרן זצ"ל הגיב כמה פעמים בלשון קדשו ; אני לא נגד אני לא נגד...הוא רווק, שילך.." אחר כך הוסיף הרב חקק ואמר למרן שאותו רווק הלך לשאול את הרב גדעון בן משה בעניין הנסיעה לאומן והוא אמר לו, שמרן בזמנו אמר לו ( לר' גדעון בן משה) שכן יסע לאומן. מרן זצ"ל מאשר את זה אומר "כן.." ...חובה לצפייה! קרדיט : הגבאי הרב צבי חקק שליט"א. תודתי עמוקה לגבאי הרב חקק על שנהג בי טובת עין ובאדיבותו מתפרסם הוידיאו ההיסטורי הזה.
 
בתיעוד, נראה מרן זצ"ל שקוע בלימוד בחדרו ספון בספריו. לפתע מגיע הגבאי הרב חקק שואל את מרן בחור רווק בגיל 35 רוצה ליסוע לאומן הוא שמע שאנשים נושעו שם אבל הוא שמע שהרב נגד הנסיעה לאומן, מרן זצ"ל הגיב כמה פעמים בלשון קדשו ; אני לא נגד אני לא נגד...הוא רווק, שילך.." אחר כך הוסיף הרב חקק ואמר למרן שאותו רווק הלך לשאול את הרב גדעון בן משה בעניין הנסיעה לאומן והוא אמר לו, שמרן בזמנו אמר לו ( לר' גדעון בן משה) שכן יסע לאומן. מרן זצ"ל מאשר את זה אומר "כן.." ...חובה לצפייה! קרדיט : הגבאי הרב צבי חקק שליט"א. תודתי עמוקה לגבאי הרב חקק על שנהג בי טובת עין ובאדיבותו מתפרסם הוידיאו ההיסטורי הזה.
צריך לשים לב לסיטואציה בה התיר מרן.
 
אין שום ראיה
אין למדים ממעשה רב - בבתרא קל, שמא יש טעם בדבר דווקא בנידון זה
אדרבה מרן היה צריך לכתוב זאת בספר והרי הוא כתב אחרת וגם יש וידאו בלויין שהוא אומר למה לנסוע לשם חפשו תראו
וויש וידאו שהוא אומר וכי חסר צדיקים בארץ כמו יהושוע בן נון שדיבר עם השכינה
תבדקו דבריי
 
אין שום ראיה
אין למדים ממעשה רב - בבתרא קל, שמא יש טעם בדבר דווקא בנידון זה
אדרבה מרן היה צריך לכתוב זאת בספר והרי הוא כתב אחרת וגם יש וידאו בלויין שהוא אומר למה לנסוע לשם חפשו תראו
וויש וידאו שהוא אומר וכי חסר צדיקים בארץ כמו יהושוע בן נון שדיבר עם השכינה
תבדקו דבריי
שמה אומר מרן לא הגיע להיות תלמיד תלמיד תלמידיהם ומדגיש מי שחסיד ברסלב יסע אני לא ברסלב..דהיינו מי שחסיד ברסלב הוא לא מתנגד אבל המסורת הספרדית אחרת ומדגיש שיש הרבה יותר גדולים ממנו בארץ תנאים קדושים למרות שרבי נחמן עצמו אומר בליקוטי מוהרן רפב שאם היה בזמן החברייא של רש מסתמא היה רבם, אבל מרן לא אחז כך ואמר בפה מלא " לא הגיע להיות תלמיד תלמיד תלמידיהם.." וד"ל..
 
אין זו צריכה לפנים, רוב ככל גדולי הדור לא אחזו ודאי כמו שאוחזים וכתב ר' נתן מהעליה בראש השנה, ובכלל איך שר' נחמן אוחז מעצמו עיין בחיי מוהר"ן..לדוגמא בס' רפה הלא מצונזר כותב שאם היה בחברייא של ר' שמעון ודאי היה רבם..מקום אחר כותב שהיה נחשב חידוש אפילו בדור האריז"ל וכו' שמשמע גם בדור רשב"י, וודאי אצל גדולים הספרדים בפרט המקובלים לא יעלה על הדעת לומר שהוא נחשב אצליהם מעל האריז"ל ומאן דבר שמיה דרשב"י..וזו הזעקה של הגר"ע בלוויין "לא הגיע להיות תלמיד תלמיד תלמידיהם" לאפוקי מה שאחז מעצמו..וממילא אין ראוי לאחוז מהעליה לקברו יותר מהתנאים הקדושים הקבורים בארץ עם כל הכבוד..
מסתמא שאתה לא חסיד ברסלב ומה לך להתערב בדברים שאתה לא מבין ולא שייכים אליך.
חסידי ברסלב רבם הוא ר' נחמן ור' נתן ויש להם עניין ללכת בראש השנה לרב שלהם ובחינה הלכתית אין בזה שום בעיה.
ולפענ"ד הסיבה העקרית שרבינו עובדיה אמר את מה שאמר כי רצה שלא ימשכו אחר חסידות ברסלב ושהספרדים ישארו ספרדים.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון