ואזכה לחדש
Active member
קיי"ל דמבטל כיסו של חברו פטור [עי' ירושלמי בריש המקבל בב"מ ובאיזהו נשך ועוד] ומפרשים זאת משום דהוי "מניעת רווח",
ונסתפקתי מהי סיבת הפטור ב"מניעת רווח" האם זה משום דהוי כגרמא בעלמא.
דהרי לא הזיק באופן ישיר ממון אלא רק גרם לכך, שחברו לא יוכל להרויח ממון.
או"ד דסיבת הפטור היא מדין דהא הוי כעין דשלבל"ע, דהרי מבטל כיסו היינו למנוע יכולת רווח עתידית שעדיין אינה קיימת בעולם.
וע"ז לכאו' לא צריכים לשלם ושמא זוהי סיבת פטורו.
אשמח לחו"ד של חברי הפורום,
ונסתפקתי מהי סיבת הפטור ב"מניעת רווח" האם זה משום דהוי כגרמא בעלמא.
דהרי לא הזיק באופן ישיר ממון אלא רק גרם לכך, שחברו לא יוכל להרויח ממון.
או"ד דסיבת הפטור היא מדין דהא הוי כעין דשלבל"ע, דהרי מבטל כיסו היינו למנוע יכולת רווח עתידית שעדיין אינה קיימת בעולם.
וע"ז לכאו' לא צריכים לשלם ושמא זוהי סיבת פטורו.
אשמח לחו"ד של חברי הפורום,