• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

סימן שח סעיף לה במשנה ברורה בדין עביט

amit26

Well-known member
שלום לכולם
1. בשו"ע סימן שח סעיף לה, המשנה ברורה אומר שם שאסור להחזיר את העביט בלא מים וכו' כי העביט הוא מוקצה (מחמת גופו/מיאוס)
השאלה שלי, למה עביט נחשב מוקצה ולא כלי שמלאכתו להיתר?
הרי הוא כלי, שמיועד למלאכת היתר - עשיית צרכים. ואדם לא מקצה אותו מדעתו כי הוא יודע שהוא כנראה יצטרך להתפנות במהלך השבת
החברותא שלי הסביר שמוקצה זה לאו בהכרח אם הוא חושב בדעתו שלא להשתמש בו, אלא יש עוד סעיפים שמצטרפים להגדירו מוקצה. למשל סכין של מילה אף על פי שמותר למול בשבת עדיין נחשב מוקצה למעט המילה עצמה. האם הוא צודק או שאני מפספס משהו מכיוון אחר?
 
חזור
חלק עליון