• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

סיפור על מרן זצ"ל לא היה ולא נברא?

היינו בכולל לילה בשנים ההם לפני הרבה שנים באנו במוצאי שבת אחד מהחברים זו חבורה קדושה מאוד שהיו איתי בשנים ההם תלמידי חכמים קדושים עובדי ה’ גדולים אחד החברים בא סיפר לנו סיפור מסעיר גיסו אח של אשתו היה אחד מהחברותות של הרב עובדיה למד עם הרב עובדיה הרבה שנים התקשר אליו במוצאי שבת אמר: אני חייב לספר לך משהו שחווינו עכשיו עם הרב הם חיים עם הרב היו חיים איתו יום ולילה תראו מה זה הרב עובדיה תראו מה זה כוח של מי שמחובר לתורה הרב התארגן לשבת התקלח הסתדר לבוש כל ההכנות שלו עוד שעתיים מנחה מה יעשה? יושב בחדר לימוד לומד תורה.
כל השבוע היו לו לידו עטים וכלי כתיבה היה מיד כותב יום שישי בצהריים היו לוקחים לו הכל שחס ושלום לא תהיה טעות בשבת תוך כדי... לא ישים לב ככה... נכנס לעיון באיזו סוגיה אמר לבן שלו, רבי משה ייזכר לטוב אמר לו: תבוא למנחה, תקרא לי טוב תראו מעשה אמיתי אותה שבת קרה עם הרב עובדיה המעשה הזה במוצאי שבת מתקשר אותו גיס אותה חברותא מספר לגיס שלו גיס שלו למד איתנו.

בא רבי משה להגיד לאבא שלו: אבא, מנחה, הציבור הגיע מנחה, מתחילים אבא שלו לא עונה לו מנסה לנער אותו - שקוע...
אמר: טוב, עוד כמה דקות לא נפריע לו. גומרים מנחה, קבלת שבת קורא לאבא שלו שקוע... לא נפריע תלמיד חכם שהוא שקוד להפריע לו זו סכנה... אי אפשר טוב, מתפללים ערבית הרב עוד שקוע אמר: טוב, נעיר את הרב לקידוש מה זה שקוע? לא רדום הוא מעמיק במחשבה שלו בתוך סוגיה. קידוש - אותו דבר ראו ככה אבא ככה יאללה, המשיכו קידוש. סעודה, אחרי הסעודה , חצות לילה - כלום.
שחרית מעירים אותו, מנערים אותו שום דבר.
ספר תורה - כלום
מוסף - כלום
חמין - כלום
צהריים - כלום
סעודה שלישית - כלום
הבדלה
שיעור בלווין הגיע שמונה וחצי מתחיל בלווין הגיע שמונה תראה מה זה כבר 28 שעות שקוע שקוע, שקוע על ה’חתם סופר’.


תראה מה זה, פחד איפה אנחנו בעוונות כל מי שנכנס בדלת אנחנו מודדים אותו כמה הוא שוקל מה הוא לבש מה הוא שם איזה קסקט, איזה כובע איזה ג’ינס, איזה גיזרה הכל יודעים כן, מפחיד תראו מה זה שקיעות בתורה! אתה רואה את זה, אתה מבין עיקר התיקון זה בתפילה גם תורה ותראו כמה מעלה יש לעמלי תורה!

הרב יורם אברג'ל ובנו הרב ישראל אברג'ל | המאיר לארץ
 
עינינו ראו ולא זר איך היה ר' משה דואג ורודף אחרי רבינו שלא יפסיד שום ארוחה בזמנה כי הדבר היה משבש את הסוכר ושאר החולאים שהיו לרבינו זיע"א והיה מתווכח ולא מרפה עד שרבינו יאכל בדיוק מה שמותר לו ומתי שצריך לאכול, היעלה על הדעת שביום שבת שהאכילה חובה לכה''פ מדרבנן וכמה היה רבינו מקפיד על מאה ברכות ועל תפילות בזמנן, שיתנו לו להפסיד כל זה?!
ובמחילה מכבוד הרב המספר שכמעט כל החוברות שלו מלאות סיפורי דמיונות כאלה בבקשה יניח לרבינו במנוחה.
 
בא רבי משה להגיד לאבא שלו: אבא, מנחה, הציבור הגיע מנחה, מתחילים אבא שלו לא עונה לו מנסה לנער אותו - שקוע...
אמר: טוב, עוד כמה דקות לא נפריע לו. גומרים מנחה, קבלת שבת קורא לאבא שלו שקוע... לא נפריע תלמיד חכם שהוא שקוד להפריע לו זו סכנה... אי אפשר טוב, מתפללים ערבית הרב עוד שקוע אמר: טוב, נעיר את הרב לקידוש מה זה שקוע? לא רדום הוא מעמיק במחשבה שלו בתוך סוגיה. קידוש - אותו דבר ראו ככה אבא ככה יאללה, המשיכו קידוש. סעודה, אחרי הסעודה , חצות לילה - כלום.
שחרית מעירים אותו, מנערים אותו שום דבר.
ספר תורה - כלום
מוסף - כלום
חמין - כלום
צהריים - כלום
סעודה שלישית - כלום
הבדלה
שיעור בלווין הגיע שמונה וחצי מתחיל בלווין הגיע שמונה תראה מה זה כבר 28 שעות שקוע שקוע, שקוע על ה’חתם סופר’.
ואז הגיע מלאך ויצאה בת קול ואמרה אשריך רבי עובדיה שקדשת שמי
ושמענו קולות וברקים ושמים נפתחו
ויצאה אש ושרפה את כל העופות שהיו מעל רבינו
ושוב יצאה בת קול ואמרה מרן רבינו עובדיה מזומן לחיי העולם הבא
סיפור מדהים ונפלא...
 
ואז הגיע מלאך ויצאה בת קול ואמרה אשריך רבי עובדיה שקדשת שמי

ושוב יצאה בת קול ואמרה מרן רבינו עובדיה מזומן לחיי העולם הבא
החלק הזה בסיפור לדעתי דווקא כן היה, יום יום שעה שעה.
 
ואז הגיע מלאך ויצאה בת קול ואמרה אשריך רבי עובדיה שקדשת שמי
ושמענו קולות וברקים ושמים נפתחו
ויצאה אש ושרפה את כל העופות שהיו מעל רבינו
ושוב יצאה בת קול ואמרה מרן רבינו עובדיה מזומן לחיי העולם הבא
ידוע שהגאון ר' דוד כדורי סיפר שאביו המקובל הגה"צ מו"ר הגר"י כדורי נגלה אליו בחלום ואמר לו כל הפוסקים הגיעו לקבל את פני מרן ואני לא כי היתי במדור של החסידות. ועל כן הביא צערו כך שמעתי פעם
 
ידוע שהגאון ר' דוד כדורי סיפר שאביו המקובל הגה"צ מו"ר הגר"י כדורי נגלה אליו בחלום ואמר לו כל הפוסקים הגיעו לקבל את פני מרן ואני לא כי היתי במדור של החסידות. ועל כן הביא צערו כך שמעתי פעם
מה מקור?
 
מחילה הסיפור ודאי אינו נכון, ולא הטענה על הרב המספר אלא על זה שסיפר לו זאת. הספרדים מעולם לא קרה להם מקרה כזה. ומרן תמיד היה מקפיד זמן תורה לחוד וזמן תפילה לחוד. ואני זוכר איך שראיתי שמרן עטרת ראשנו זצוק"ל בתפילה בשחרית בימי החול היה פעמים מנמנם מחמת שקידתו בתורה והיה יבלחטו"א בנו רבי משה שליט"א מזמזם את התפילה בקול כדאי להעירו. ושזה לא צלח היה נוגע בקודש קמעא והיה ניעור.
 
היה אחד מהחברותות של הרב עובדיה למד עם הרב עובדיה
למרן לא היה חברותא כמו שמרן שליט''א אמר אין ספור פעמיים אז סיפור זה הרישא מעיד על הסיפא וד''ל
וחוץ מזה כבר העידו בו שמרן אף פעם לא מסר שיעור בלוין ללא שהכין אתו
 
אני שמעתי סיפור דומה כמדומה מהרב דוד, שמרן היה שקוד על תלמודו מאחרי השיעור בלווין ללא שינה עד אחר תפילת שחרית של יום שני, הוא לא סיפר שהחסיר תפילות כמובן אבל ארוחות כן..
 
הסיפור כמות שהוא לא יתכן הרי לפי הסיפור הוא התחיל בלימוד לפני שבת ונכנס לשבת והרי מרן זצ"ל היה כותב בשעת לימודו הערות וסימונים ואם היה שקוע מן הסתם גם סימן וכתב מה בכל זה לא יתערבו לו? ויש עוד כמה בעיות. גם יש איזשהו גרעין אמת הרי שנופח עם הרבה גוזמאות ונוספו עליו כהנא וכהנא עד שאיבד כל פרופורציה.
 
עינינו ראו ולא זר איך היה ר' משה דואג ורודף אחרי רבינו שלא יפסיד שום ארוחה בזמנה כי הדבר היה משבש את הסוכר ושאר החולאים שהיו לרבינו זיע"א והיה מתווכח ולא מרפה עד שרבינו יאכל בדיוק מה שמותר לו ומתי שצריך לאכול, היעלה על הדעת שביום שבת שהאכילה חובה לכה''פ מדרבנן וכמה היה רבינו מקפיד על מאה ברכות ועל תפילות בזמנן, שיתנו לו להפסיד כל זה?!
ובמחילה מכבוד הרב המספר שכמעט כל החוברות שלו מלאות סיפורי דמיונות כאלה בבקשה יניח לרבינו במנוחה.
עם כל הכבוד לא יפה לדבר על אחד ממזכה הרבים של הדור
 
החוברות מלאות דברי אמונה וחיזוק נפלאים. אני לא ראיתי בהם שהם מלאים סיפורי דמיונות, יתכן(אינני יודע רק כלפי הטענה אני כותב) ופה ושם אמר סיפורים לא מדויקים כדוגמת זה הנוכחי ככל הנראה כך שמע ולא דקדק בזה כי העיקר זה דברי החיזוק אפשר להתווכח אבל גם כשמעירים צריך לעשות כן בכבוד.
(למותר לציין שיש בגמרא דעה שאיוב לא היה ולא נברא ורק משל היה ואע"פ כן לדעה זו סיפור זה נכנס לכתובים בסתמא לתועלת המסר שבו)
 
החוברות מלאות דברי אמונה וחיזוק נפלאים. אני לא ראיתי בהם שהם מלאים סיפורי דמיונות, יתכן(אינני יודע רק כלפי הטענה אני כותב) ופה ושם אמר סיפורים לא מדויקים כדוגמת זה הנוכחי ככל הנראה כך שמע ולא דקדק בזה כי העיקר זה דברי החיזוק אפשר להתווכח אבל גם כשמעירים צריך לעשות כן בכבוד.
(למותר לציין שיש בגמרא דעה שאיוב לא היה ולא נברא ורק משל היה ואע"פ כן לדעה זו סיפור זה נכנס לכתובים בסתמא לתועלת המסר שבו)
מצטרף לכל הדברים האמורים בחפץ לב!
 
חזור
חלק עליון