כמעיין המתגבר
Member
נערך לאחרונה:
יש להעיר אין הכוונה שזה חולק, אלא הערה, וכיון שלא ראיתי הכרע גמור אם הוא חולק על כן השארתי כך, אבל אין כוונתי שיש מחלוקת בהכרח.יישר כח גדול חזק ואמץ
במעט שעברתי ראיתי בעמ' 114 שדעת הש"ע שיש להאריך באמן אבל לא יותר מדאי. כתב- ויש להעיר דהאשכול בליקוטי הל' תפילה ד''ה וכל המאריך )לג.(, כתב דיענה אמן בינוני. ע"כ. מה הכוונה יש להעיר, לכאורה שניהם התכוונו לאותו דבר, משום שדעת הש"ע שיש להאריך רק כדי שיעור אל מלך נאמן ולא יותר, וזה גם משמעות האשכול
תודה רבה רבהאפשר לנסות לשלוח למזכיר שלו y435101@gmail.com
העתקתי הדברים, ואעיין בהם כשאגיע לשם, יישר כחך.לכבוד הרב החשוב שליט"א
יישר כחו על הרעיון המבורך, יהי"ר שיזכה כת"ר להגדיל תורה ולהאדירה.
רציתי להוסיף : דבש"ע חו"מ סימן שיב ס"ז מבואר דאם השכיר לחבירו דירה "זו" והבית מסוכן לדור בו בכה"ג חייב המשכיר לתקנו. ובבית יוסף הביא המקור לזה בשם תשובת הרא"ש (כלל לה סימן ו) עי"ש. והנה אע"פ שמרן השלחן ערוך כתבו בשם ויש מי שאומר, לא נראה דפליג בזה על הסתם שלפני כן, אלא פרושי קא מפרש. תדע שבדברי הבית יוסף לא הביא מזה שום חולק, ונקט להרא"ש בשתיקה. והא דנקט לה בשם ויש מי שאומר, היינו משום שלא מצא לה חבר, וכמ"ש כן בשו"ת שואל ונשאל (חלק א יו"ד סימן קכז). עיין שם. אולם אני הקטן מצאתי שכ"כ נמי בתשובת הרשב"א להדיא (ח"ד סימן ג).
כמו"כ במה שכת"ר פלפל בחכמה בדעת הסמ"ע בחו"מ סימן שיב ס"ה. הנה מכבר הארכנו בזה לבאר דעת הסמ"ע על נכון, והנני לצרף לך מה שכתבנו בס"ד.
בברכה...
כעת עיינתי ואני תמה עליך אהובי, הלא הב''י להדיא הביא את תשובת הרשב''א הזו.העתקתי הדברים, ואעיין בהם כשאגיע לשם, יישר כחך.
אני עובר לפי סדר ספרי ראשונים ומוסיף, כעת אני בספר שבולי הלקט וסיימתי הלכות פסח ויום טוב וכעת הוספתי בהל' ט' באב ותעניות, מחר אסיים הל' תעניות, ואמשיך הלאה לפי סדר שבולי הלקט.מה כת"ר מוסיף כל פעם?