• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

סקר: האם אתה אומר תשעים פעם "רופא חולי עמו ישראל ברך עלינו"?

סקר: האם אתה חוזר תשעים פעמים על ותן טל ומטר?

  • כן

  • לא

  • מאה ואחד פעמים, כדעת החת"ס


תוצאות ניתנות לצפייה רק לאחר ההצבעה.
כה"ח סי' קי"ד סק"ס, טעם הדבר לא מבואר שם אבל אפשר אולי לבאר דדוקא באותה ברכה מועיל חזקת הרגל הלשון אבל מברכה לברכה לא מהני דפעמים שאדם עוצר בין ברכה לברכה ולא מיד אומר ברצף "רופא חולי עמו ישראל ברך עלינו" וכיון ששהה בין סוף הברכה לתחלת הברכה אינו כמו שריגל לשונו ותו לא מהנ
דברי כה"ח צ"ב גדול
ומה שכבודו ביאר צ"ב, דמי מפסיק באמצע הברכה
 
דברי כה"ח צ"ב גדול
ומה שכבודו ביאר צ"ב, דמי מפסיק באמצע הברכה
לא באמצע ברכה, בסוף ברכה.
בדיוק היום יצא לי להפסיק בין הברכות וחשבתי איך זה יעזור אחרי זה שאני מתחיל "ברך עלינו" הרי לא אמרתי ברצף "רופא חולי עמו ישראל ברך עלינו" אז הלשון לא התרגלה לכך.
 
חזור
חלק עליון