• חדש מאיגוד האברכים והקהילות: חוברת בחומרת איסור הגיוס לצבא ובשבח לימוד התורה בישיבות הקדושות, ממרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א ומנהיג הדור מרן רבינו יצחק יוסף שליט"א. לקריאה והפצה לחצו כאן

סתירה בדברי מרן שליט"א באותה ההלכה באותו הספר - מצוה רבה ליישב

בילקוט יוסף שבת א כרך ד' עמוד תשצ"ו השיג על הרב משה לוי בזה הלשון
1724245640500.png


אולם בעמ' תשס"ה, כמה עמודים לפני כן העתיק מרן שליט"א את דברי החזו"ע שכתב ממש כדברי הרב משה לוי
1724245693307.png


וא"כ תמוה בתרתי.
א. שאין הרב משה לוי חולק על מרן זצ"ל.
ב. שמרן שליט"א סותר משנתו בזה אחר זה.

וה' יאיר עיני ליישב הדברים.
 
לענ"ד מרן הבין שהרב משה לוי זצ"ל הקל בהבדלה וכביכול הראה פנים להקל וכתב לצדד בעומדים אפי' לכתחילה (למרות שכתב בתחילת ההלכה שהנכון שישבו)
ומרן בהלכה פסק שלכתחילה צריך לשבת כדעת מרן השו"ע ומ"מ בדיעבד מי שעומד יש לו על מה לסמוך
 
לענ"ד מרן הבין שהרב משה לוי זצ"ל הקל בהבדלה וכביכול הראה פנים להקל וכתב לצדד בעומדים אפי' לכתחילה (למרות שכתב בתחילת ההלכה שהנכון שישבו)
ומרן בהלכה פסק שלכתחילה צריך לשבת כדעת מרן השו"ע ומ"מ בדיעבד מי שעומד יש לו על מה לסמוך
תעיין טוב בלשונות של המנוחת אהבה ושל החזו"ע [שזה מה שהעתיק הילקוט יוסף] והם אותו הלשון בדיוק.
 
מרן שליט"א הבין בדברי הגרמ"ל שהראה צד להקל אפי' לכתחילה במעומד
ולדעתו זה רק בדיעבד וכן משמע מלשון מרן זצ"ל ודו"ק היטב
תעיין טוב בסוף הילקוט יוסף הראשון שצילמתי לעיל ותראה שהשגתו היא על מה שכתב שהנוהגים להבדיל מעומד יש להם על מה שיסמוכו, ולשון זה כתובה בחזו"ע ממש.
 
חזור
חלק עליון