תודה רבה,כתב בזה בספר בר אלמוגים להגר"א גניחובסקי.
וראה במצו"ב עמ' 5.
משתדל לקוראו בקביעות.תודה רבה,
שמחת אותי עד למאוד !!
הפוסקים העלו שם, שאין כאן טפל ומברך על כל מין ומין,
שאלתי, מה הדין בדוגמא הנ"ל כשהאשת חבר לכבוד הסיום עשתה גלידה משובחת עם ג' מינים, וא"א להפריד ביניהם,
מה נעשה בכה"ג ??
נ.ב. אם יותר לי לשאול, איך הגעת לזה ??
לצערי לפעמים אינם מזכירים את מרן זיע"א כי אינם בקיאים דיו בדבריו. אבל אני שולח להם ומתקנים במהדו"ב.וגם שאר העלון הזה מיוחד, פרקטי, מסודר, מכבד את כולם.
לכאו' מספק יברך שהכל.שאלתי, מה הדין בדוגמא הנ"ל כשהאשת חבר לכבוד הסיום עשתה גלידה משובחת עם ג' מינים, וא"א להפריד ביניהם,
מה נעשה בכה"ג ??
נרשמתי כבר, תודה.משתדל לקוראו בקביעות.
אפשר להרשם במייל.
הפסקתי להצטער ....לצערי לפעמים אינם מזכירים את מרן זיע"א כי אינם בקיאים דיו בדבריו. אבל אני שולח להם ומתקנים במהדו"ב.
בפשטות אתה צודק, אבל אולי יברך בורא פרי האדמה, שהיא ברכה פרטית על הרוב.לכאו' מספק יברך שהכל.
הוא אשר כתבתי שמספק יברך שהכל.בפשטות אתה צודק, אבל אולי יברך בורא פרי האדמה, שהיא ברכה פרטית על הרוב.
הגרא"ג רמז בדומה לזה בדבריו, גבי ג' מינים נפרדים, ומזה נבעה שאלתו.
ודאי שכל כוונתי היא על היכא שאינו ניכר.אבל כעת אני חושב על כל הנידון, שהביאו שם את דעת מרן זיע"א דס"ל כהחיי אדם שאין ביטול באופן הניכר, א"כ וודאי יברך ג' ברכות בכל תערובת ניכרת ואין כאן חידוש גדול. [אכן, שאלת הגלידה במקומה]
כמדומה בסי' ריב, תעיין שם בהע' ע"ד היבי"א, ובהע' הקודמת ע"ד הרב פעלים.הנה, הביאו שם את גליונות היבי"א דס"ל כהחיי אדם, אין הספר כעת לפני.
לכאו' ק"ק שבחלק ח סי' לב בהערה האריך טובא להוכיח הדק היטב כהרב פעלים ורבים האחרונים שבתבשיל של כמה מינים מברך על העיקר גם את ניכרים כולם.
תוך כדי כתיבתי הערה זו, קדמתני בדברך.
היכן במאורות?
ביבי"א ח"ט (סי' קח בגליונות ומילואים הע' 13) עמש"כ באול"צ ח"ב (עמ' קלב) שסלט פירות שנחתכו לחתיכות דקות, שמברך על הרי העיקרי בלבד, או על המין המרובה יותר אם שניהם חשובים. והעיר בזה"ל "ליתא, והעיקר לברך על כל מין ומין בפנ"ע. וכ"כ בשו"ת שבט הלוי ח"י (סי' מז אות א)"אם משהו יכול לשלוח לי את גיליונות היביע אומר על העניין -
חלק ט סי' קח הערה 13
חשוב לי לראות את לשונו הקדו' בדיוק.
תודה.