בסה"ק צידדתי כןהיכן יש נידון אם מותר לקרוא עיתון בביה״כ שהוא אנוס?
בנידון דומה עמד הגרש''ז אויערבך [והו''ד בספר הליכות שלמה תפלה] וכתב לחדש שאין איסור ההתעסקות בחפציו חל אלא בשעה שרוצה להתפלל ודקדק כן מלשון הרמב'''ם ע''ש כך שלפ''ד בכל אופן שאדם לא יכול להתפלל מאיזו סיבה אין חשש התעסקות בחפציו לפני התפילה ועיקר הסברא בזה נלע''ד שהוא שדוקא באופן שהגיע זמן התפילה שלו ובכל אופן מקדים את עשיית חפציו יש בכך בזיון אבל באופן שלא הגיע זמן התפילה שלו ועושה עסק אחר אין בזיון לתפילה במה שמקדים לה ענין אחר ואינו נחשב להקדמה כלל ודו''ק ועכ''פ דבריו שם מעט מחודשים והבוחר יבחרמי שאינו יכול להתפלל בבוקר מחמת אונס [כגון ששומר על ילדיו עד שאשתו תגיע
אם מותר לו לעשות מלאכה או שאסור מדין קודם התפלה
אשרך מה טוב חלקך יגדיל תורה ויאדירבסה"ק צידדתי כן
את זה בדיוק חיפשתי יישר כחבנידון דומה עמד הגרש''ז אויערבך [והו''ד בספר הליכות שלמה תפלה] וכתב לחדש שאין איסור ההתעסקות בחפציו חל אלא בשעה שרוצה להתפלל
העליתי בעבר תעשה בחיפוש דרך קצרה [אינני יודע איך עושים לשם קישור לשם. אולי אחד החכמים יסביר איך עושים כן.[כולנו נשמח אם תעלה ונהנה מפרי ביכורך]
בעיתון רגיל לענ"ד אין מה להימשך. דחוץ מהתאריך אין שם דברים נכונים ומדויקים [וכמאמר החזאי יתכן גשם מקומי].אלא מצד זה שיסיח דעתו וכוונתו מהתפילה
זכור לי שהמשנב הביא את הרשב'א הזה והחשש היה שמא ימשך איתו בשיחה ולכן ימנע ויקצר אף שמוצאו ברחובלעניין פותח הדיון של קריאת עיתון קודם התפילה, יש לאסור משום הטרדה ולא משום עשיית צרכים, כמבואר ברשב"א שאוסר לומר שלום אפילו במוצא את חבירו בשוק חבירו בשוק כדי שלא יפנה לבו לשום דבר עד שיתפלל. ובפסק"ת בעמ' תרס"ט האריך בזה מאוד וכדאי לראות בפנים, ואוסר שם לקרוא עיתון וכן כל שאר דברי המבלבלים דעתו קודם התפילה, ולא משום עשיית צרכים.
הפוסקים לדינא לא אסרו לגמרי מטעם זה וכנזכר במ"ביש לאסור משום הטרדה ולא משום עשיית צרכים,
דרך קצרה [אינני יודע איך עושים לשם קישור לשם. אולי אחד החכמים