• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

עכשיו זה הזמן למגילת אסתר !!

מגילת הרב עובדיה
בשמחה !!
עקרי הדינים לדעת מרן זיע"א (מה שלא נהוג בעולם כ"כ)
א. הגליון למעלה יהיה לכתחילה לכל הפחות ג' אצבעות, שהוא שיעור 5.7 ס"מ, ובדיעבד ב' אצבעות שהוא שיעור 3.8 ס"מ [רוב המגילות היום כ3 ס"מ].
ב. הגליון שלמטה יהיה לכתחילה לכל הפחות ד' אצבעות שהוא שיעור 7.6 ס"מ ובדיעבד ג' אצבעות שהוא שיעור 5.7 ס"מ [רוב המגילות היום כ4 ס"מ].
[חזון עובדיה פורים עמו' רנא]
יש להדגיש - כי גם מרן זיע"א עצמו לא הקפיד לקרוא דווקא במגילה לפי השיעורים הנ"ל, ואדרבה תקופה מסויימת היה קורא במגילה כזו שנתנו לו ואח"כ החליף למגילה רגילה [מסבירים שמה שכתב כאן "בדיעבד" לא הכוונה לעיכובא אלא למצווה מן המובחר]
יש לציין עוד שגם הגר"ח קנייבסקי זצ"ל היה מקפיד לקרוא במגילה של השיעורים הנ"ל בדווקא, אלא שהוא חישב אותם לפי שיעור רבו החזו"א ונמצא הרבה יותר גדול !!
ג. לכתחילה שהמגילה תהיה של 11 שורות כדי שלא יצטרכו להגדיל את האותיות של עשרת בני המן.
[שם עמו' רנו]
ד. מעיקר הדין, קי"ל כהרמב"ם שקלף למגילת אסתר א"צ עיבוד לשמה [לכן לא צריך לקנות קלף יקר עבודת יד ואפשר קלף מכונה, שגם לגביו י"א שנחשב לשמה]
[שם עמו' רלג]
עוד משהו - במידה ותהיה הזמנה כזו, אעשה כל מאמץ בעזרת ה', לברר אצל באי ביתו של מרן זיע"א אם ישנן עוד הקפדות והידורים שאמר או נהג מרן זיע"א ואם תהיה אפשרות אכניסם גם כן.
שימו לב - אם בכל זאת רוצים לכתוב מגילה כזו, יש להזמין קלף בהזמנה מיוחדת, ואז, לפי הידוע לי אפשר להזמין רק עבודת יד והמחיר בהתאם [יותר מכפול - קלף רגיל כ650 ש"ח ועבודת יד כ1400 ש"ח לכל המגילה]
 
יש לציין לעיין בספר "דברי שלום" תשובות והנהגות מראש הישיבה חכם שלום כהן זצ"ל עמו' תקיז שהביאו שם שהרב זצ"ל לא היה מקפיד כלל על כל דיני הגיליונות הנ"ל, עיין שם שביארו את הדבר.
וע"ש עוד מדיני כתיבת המגילה, שבחלקם לא הייתה דעתו כדעת מרן זיע"א.
 
יש לציין לעיין בספר "דברי שלום" תשובות והנהגות מראש הישיבה חכם שלום כהן זצ"ל עמו' תקיז שהביאו שם שהרב זצ"ל לא היה מקפיד כלל על כל דיני הגיליונות הנ"ל, עיין שם שביארו את הדבר.
וע"ש עוד מדיני כתיבת המגילה, שבחלקם לא הייתה דעתו כדעת מרן זיע"א.
לכן זה נקרא מגילת הרב עובדיה ולא מגילת חכם שלום...
אבל רבים כן הקפידו בזה ובהם החזו"א הגרי"ש אלישיב הגרח"ק ויבדל"א הגר"מ שטרנבוך.
 
מאן דהוא ביקש דוגמא של הכתב וכנראה חזר בו, עכ"פ הנה:
 

קבצים מצורפים

  • מגילה 1.JPG
    4 MB · צפיות: 13
  • מגילה 2.JPG
    4.2 MB · צפיות: 10
חזור
חלק עליון