• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

עלון השיעור השבועי פרשת בראשית תשפ"ד

בנימין לוריא

Administrator
חבר צוות
הלכות הזכרת טל ומטר
סמיכות גאולה לתפלה בחול, בשבת ויום טוב. דין מי שטעה ולא אמר משיב הרוח ונזכר לפני שחתם הברכה, או כשאמר ברוך אתה ה', או כשחתם מחיה המתים. שכח יעלה ויבא בליל שני דר"ח. שכח אתה חוננתנו. שכח "ויכולו" בעמידה. שלשה שאלו שלא כהוגן.
 

קבצים מצורפים

  • השיעור השבועי - בראשית תשפ''ד 414.pdf
    698.4 KB · צפיות: 16
הלכות הזכרת טל ומטר
סמיכות גאולה לתפלה בחול, בשבת ויום טוב. דין מי שטעה ולא אמר משיב הרוח ונזכר לפני שחתם הברכה, או כשאמר ברוך אתה ה', או כשחתם מחיה המתים. שכח יעלה ויבא בליל שני דר"ח. שכח אתה חוננתנו. שכח "ויכולו" בעמידה. שלשה שאלו שלא כהוגן.
נמסר או נכתב במיוחד?
 
אם כבר דיברנו על זה שמעתי פעם מהרב ליאור גלזר שאמר:
בא אליו איזה חסיד סטמאר או משהו כזה צ'אלמר - ירושלמי
ואמר לו שכתוב "לנר ולבשמים נפשי מיחלה"
הרי לשבת כולנו מחכים, ואיך אנו אומרים לנר ולבשמים, מה אנחנו כל כך רוצים שהשבת תצא כמה שיותר מהר.
(למרות שיש שאלה אחרת: מה קודם מברכים על הנר או על הבשמים? כידוע מחלוקת ב"ש וב"ה, ויש הסוברים שלאחר ימות המשיח זה ישתנה, ולכן אומרים לנר ולבשמים נפשי מיחלה, למתי? לימות המשיח! אבל אמר לו אותו יהודי)
למה אני מחכה אחרי שאני אומר: לנר ולבשמים נפשי מיחלה, ומה יש אחר כך,
יש את השיעור של מרן הראשון לציון, לזה נפשי מיחלה.

חזק.
 
חזור
חלק עליון