לא סיימוה קמיהאמר שם בפורש "שזה דוקא אם המנהג לא נגד השלחן ערוך שקבלנו הוראותיו כמו שנלחם אבי מורי"
עד כדי כך?!לא סיימוה קמיה
כנראהעד כדי כך?!
במטותא אם תוכל לשמוע הקלטה ולציין מילה במילה.שהרי הרב דוד שליט"א אמר שם בפורש "שזה דוקא אם המנהג לא נגד השלחן ערוך שקבלנו הוראותיו כמו שנלחם אבי מורי".
הם טוענים?!שהם טוענים
דברי מרן הראשון לציון הגאון רבי דוד יוסף שליט"א בנאום הכתר בהכתרתו בבית הכנסת הגדול בירושלים: "ישנם בעם ישראל הרבה עדות יש ספרדים יש אשכנזים, יש מרוקאים, טוניסאים, חלאבים, תימנים, הרבה הרבה עדות ברוך ה'. ולכל עדה ישנם מנהגים משלה. אז מצד אחד את הציבור הספרדי מאחדים פסקי מרן השלחן ערוך. אבי מורי החזיר עטרה ליושנה בנושא הזה שקבלנו הוראות מרן ואנחנו ממשיכים את זה. לאורו נלך. קיבלנו הוראות מרן. אבל מצד שני שכל עדה באה עם המנהגים שלה זה לא ע"י כך שיוותרו אלו על המנהגים שלהם שנעשה מנהג אחיד. לא. אנחנו צריכים כל אחד להמשיך את מנהגי אבותיו. מנהגי המרוקאים, התימנים, הטוניסאים, כולם. ואנחנו צריכים לכבד כל אחד את המנהגים של האחר." עכ"ד.במטותא אם תוכל לשמוע הקלטה ולציין מילה במילה.
מה שכתבת לא היה ולא נברא.
מעייל פילא בקופא דמחטאדברי מרן הראשון לציון הגאון רבי דוד יוסף שליט"א בנאום הכתר בהכתרתו בבית הכנסת הגדול בירושלים: "ישנם בעם ישראל הרבה עדות יש ספרדים יש אשכנזים, יש מרוקאים, טוניסאים, חלאבים, תימנים, הרבה הרבה עדות ברוך ה'. ולכל עדה ישנם מנהגים משלה. אז מצד אחד את הציבור הספרדי מאחדים פסקי מרן השלחן ערוך. אבי מורי החזיר עטרה ליושנה בנושא הזה שקבלנו הוראות מרן ואנחנו ממשיכים את זה. לאורו נלך. קיבלנו הוראות מרן. אבל מצד שני שכל עדה באה עם המנהגים שלה זה לא ע"י כך שיוותרו אלו על המנהגים שלהם שנעשה מנהג אחיד. לא. אנחנו צריכים כל אחד להמשיך את מנהגי אבותיו. מנהגי המרוקאים, התימנים, הטוניסאים, כולם. ואנחנו צריכים לכבד כל אחד את המנהגים של האחר." עכ"ד.
נראה לי שהרבנים כאן התבלבלו והבינו שכוונתו שכל העדות ימשיכו עם המנהגים שלהם אף אם זה סותר לדברי מרן. וודאי דליתא, דהרי סותר עצמו מיניה וביה. שקודם אומר קבלנו הוראות מרן וממשיכים עם זה ואח"כ אומר שימשיכו?! אלא ודאי כוונתו מה שמרן פסק בשלחן ערוך הפסקים האלו מחייבים את כל העדות וזה הגורם המאחד. אך ישנם מנהגים שאינם נזכרים במרן או חומרא על דברי מרן וכו' בזה כל עדה תמשיך במנהגה. ופשוט.
לא מעמיד, לא אוקימתא. אבל קושיא.
לא צריך לומר שהרבנים כאן התבלבלו, מותר לפעמים להודות, לפחות להודות במקצת.אבל קשה לי ע"ז שהרי הרב דוד שליט"א אמר שם בפורש "שזה דוקא אם המנהג לא נגד השלחן ערוך שקבלנו הוראותיו כמו שנלחם אבי מורי".
מסכים לכל מילה.הרב לשמור ולעשות לא מובן מה רוצה.
מנהגים שנהגו בשאר עדות שאינם סותרים לדברי מרן השו"ע ראוי להעריך ולשבח ולפאר.
מנהגים שהם נגד דברי מרן השו"ע לבטל. (כמובן אם נהגו כן לאחר השו"ע).
דברים פשוטים וברורים לא מבין את הלומדס.
הם טוענים
תיקון ותוספת: הם טוענים, וגם @פשוט טוען שכך מרן ז"ל טוען.הם טוענים?!
מרן ז''ל טוען זאת בהקדמת חיבורו בית יוסף.
נמצא אם כן שאני הקטן אומר לפסוק כמרן ז''ל בהקדמתו לבית יוסף, ואילו הרב @לשמור ולעשות שליט"א טוען שלא נשמע לדברי מרן ז''ל?תיקון ותוספת: הם טוענים, וגם @פשוט טוען שכך מרן ז"ל טוען.