עלון השיעור השבועי תולדות תשפ"ה

אעתיק הערה יפה שנכתבה בפורום שכן
השבוע זכיתי לשמוע ד' הראשון לציון שאמר בשיעור שאין ראיה מד' השו"ע שסובר שיש מצות תוספת שבת [ולדא כהרמב"ם] שספק דאורייתא לחומרא "מהתורה". והביא ד' חכ"א שסבור כן ודחה דבריו שהרי בחוות דעת מבואר שגם להרמב"ם סד"א לחומרא "במצות עשה" וכיון שתוספת שבת זה מ"ע גם הרמב"ם מודה ותמה על החכם הנ"ל שהיה בטוח בראייתו,
ולכאו' יש לעורר כי מרן אביו זצ"ל כ' בחיבורו הגדול יבי"א ח"י חיו"ד סי' ו אות יג' שאין ד' החוו"ד נכונים להלכה, ויש ראיות מ"ראשונים" שלא כדבריו, אשמח ואודה למי שיבאר ד' הראש"ל,

השיעור השבועי.png
1732654278633.png
 
חיפשתי באוצה"ח בספרי החכם המדובר הלשון המצוטטת: "וכבר הוכחתי בראיות מופתיות וחלוטות ששום רוח שבעולם אינה מזיזתן לא רוח מצויה ולא שאינה מצויה" ולא מצאתי.
מי שידע להפנותי למקור הדברים יבורך ושכמ"ה.
 
חיפשתי באוצה"ח בספרי החכם המדובר הלשון המצוטטת: "וכבר הוכחתי בראיות מופתיות וחלוטות ששום רוח שבעולם אינה מזיזתן לא רוח מצויה ולא שאינה מצויה" ולא מצאתי.
מי שידע להפנותי למקור הדברים יבורך ושכמ"ה.
לא כדאי להתפס על קטנות.
מרן יודע מה שהוא מדבר.
 
חיפשתי באוצה"ח בספרי החכם המדובר הלשון המצוטטת: "וכבר הוכחתי בראיות מופתיות וחלוטות ששום רוח שבעולם אינה מזיזתן לא רוח מצויה ולא שאינה מצויה" ולא מצאתי.
מי שידע להפנותי למקור הדברים יבורך ושכמ"ה.
עיין בספר ברכי נפשי ח"א (סימן י"א דף נ"ג סד"ה ומה גם), ובספרו נר יהודה (סימן ו' דף קכ"א).
 
חיפשתי באוצה"ח בספרי החכם המדובר הלשון המצוטטת: "וכבר הוכחתי בראיות מופתיות וחלוטות ששום רוח שבעולם אינה מזיזתן לא רוח מצויה ולא שאינה מצויה" ולא מצאתי. מי שידע להפנותי למקור הדברים יבורך ושכמ"ה.
שאלתי מראה מקום, יש לך?! תודה.
אין לך?! גם ברוך תהיה!
יותר מאוחר בל"נ
מדוע התעלמת ופתאום בעניין הנ"ל נאלמת? עבר יום שלם וטרם מצאת הציטוטים ? מודים דרבנן היינו שבחייהו!
[וכבר ידוע מזה זמן רב מגמת הודעותיך כלפי מרן שליט"א, ולמפורסמות אין צריך ראיה. וכבר לא יכולתי להחריש בזו הפעם].

וכיון שטרם מצאת זמן (כף זכות...), והנך עסוק כעת בענייני חשש חלב ודקדוקי לשון, הנני כאן להושיט יד, וחיפשתי חלקי המשפט הנ"ל בספרי החכם,
ביקשתיו וגם מצאתיו, בקלות ובמהירות, עוד זה מקליד וזה בא:
1732819668204.png
וכן בספר נר יהודה:
1732819688423.png
 
נערך לאחרונה:
מדוע התעלמת ופתאום בעניין הנ"ל נאלמת? עבר יום שלם וטרם מצאת הציטוטים ? מודים דרבנן היינו שבחייהו!
[וכבר ידוע מזה זמן רב מגמת הודעותיך כלפי מרן שליט"א, ולמפורסמות אין צריך ראיה. וכבר לא יכולתי להחריש בזו הפעם].

וכיון שטרם מצאת זמן (כף זכות...), והנך עסוק כעת בענייני חשש חלב ודקדוקי לשון, הנני כאן להושיט יד, וחיפשתי המשפט הנ"ל בספרי החכם,
ביקשתיו וגם מצאתיו, בקלות ובמהירות, עוד זה מקליד וזה בא:
הצג קובץ מצורף 28374
וכן בספר נר יהודה:
הצג קובץ מצורף 28375
למה לשקר?
למה לבזות?
פשוט אמר שהרב סופר לא כתב את המשפט החריף ראיות מופתיות וחלוטות על ראיה זו מהשו"ע,
נכון שהוא כתב מטבע לשון זו בנושא זה אבל לא על ראיה זו,
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
פשוט אמר שהרב סופר לא כתב את המשפט החריף ראיות מופתיות וחלוטות על ראיה זו מהשו"ע,
נכון שהוא כתב מטבע לשון זו בנושא זה אבל לא על ראיה זו,
לדעתי צריך לגשת למרן ולהסביר לו שיש כאן טעות, כי מרן האבא דחה דברי החוו"ד בגילא דחטיתא והצדק עם הרב סופר!!!!
מדוע אתה מסלף ומפרש כוונתו? שניים מקרא ואחד תרגום?
כתב : חיפשתי באוצה"ח בספרי החכם המדובר הלשון המצוטטת: "וכבר הוכחתי בראיות מופתיות וחלוטות ששום רוח שבעולם אינה מזיזתן לא רוח מצויה ולא שאינה מצויה" ולא מצאתי.

ועל ההודעות המגמתיות כלפי מרן שליט"א גם מחית כך?!
ומעניין שגם נמחקו פתאום מהשרשור 3-4 הודעות קודמות...
 
נערך לאחרונה:
מדוע התעלמת ופתאום בעניין הנ"ל נאלמת? עבר יום שלם וטרם מצאת הציטוטים ? מודים דרבנן היינו שבחייהו!
[וכבר ידוע מזה זמן רב מגמת הודעותיך כלפי מרן שליט"א, ולמפורסמות אין צריך ראיה. וכבר לא יכולתי להחריש בזו הפעם].

וכיון שטרם מצאת זמן (כף זכות...), והנך עסוק כעת בענייני חשש חלב ודקדוקי לשון, הנני כאן להושיט יד, וחיפשתי חלקי המשפט הנ"ל בספרי החכם,
ביקשתיו וגם מצאתיו, בקלות ובמהירות, עוד זה מקליד וזה בא:
הצג קובץ מצורף 28374
וכן בספר נר יהודה:
הצג קובץ מצורף 28375
יישר כוחך שפתחת אוצר החכמה במקומי.
הוכיחו, לא הוכחתי
העיקר הוא הוכיחו הפוסקים, ולא הוכחתי.
וכאמור לא ראיתי שם דיבור כלל על תוספת שבת הנזכר בשיעור.
ומעניין שגם נמחקו פתאום מהשרשור 3-4 הודעות קודמות...
אני לא מחקתי מאומה, ואין לי מושג מה מחקו, ולמה.

בכל אופן ברוך תהיה על הבאת מקור הדברים.

תוספת: וכל מה שחיפשתי לשון זו, הוא בכדי לראות דבריו בענין תוספת שבת.

וכשם שדנתני לכף זכות כך וכו'.
 
פשוט אמר שהרב סופר לא כתב את המשפט החריף ראיות מופתיות וחלוטות על ראיה זו מהשו"ע,
נכון שהוא כתב מטבע לשון זו בנושא זה אבל לא על ראיה זו,
אני לא אמרתי זאת, כי כלל לא ידעתי זאת.
לכן חיפשתי המראה מקום, וכעת מה שהנך כותב שלשון זו לא נאמרה כלל על ראיה זו דתוספת שבת, נ"ל שאתה צודק.
 
מדוע אתה מסלף ומפרש כוונתו? שניים מקרא ואחד תרגום?
כתב : חיפשתי באוצה"ח בספרי החכם המדובר הלשון המצוטטת: "וכבר הוכחתי בראיות מופתיות וחלוטות ששום רוח שבעולם אינה מזיזתן לא רוח מצויה ולא שאינה מצויה" ולא מצאתי.

ועל ההודעות המגמתיות כלפי מרן שליט"א גם מחית כך?!
ומעניין שגם נמחקו פתאום מהשרשור 3-4 הודעות קודמות...
אין לי תלונות וזכות בעלי הפורום למחוק הודעות. למרות שלמרן הראשל״צ אין קשר לכשרות שנזכרה בהודעות שנמחקו.
 
השאלה המכרכזית הנצבת לפנינו כעת היא כך:
הרב סופר הביא ראיה מד' השו"ע בדין תוספת שבת
מרן שליט"א דחה בשיעור ששם זה מ"ע ולכו"ע זה דאו',
וראיה לזה ד' החוו"ד,
והנה מתברר שרבנו הגדול מרן זיע"א היבא ד' החוו"ד בספרו ודחה אותם באמת הבנין
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
חזור
חלק עליון