השבוע זכיתי לשמוע ד' הראשון לציון שאמר בשיעור שאין ראיה מד' השו"ע שסובר שיש מצות תוספת שבת [ולדא כהרמב"ם] שספק דאורייתא לחומרא "מהתורה". והביא ד' חכ"א שסבור כן ודחה דבריו שהרי בחוות דעת מבואר שגם להרמב"ם סד"א לחומרא "במצות עשה" וכיון שתוספת שבת זה מ"ע גם הרמב"ם מודה ותמה על החכם הנ"ל שהיה בטוח בראייתו,
ולכאו' יש לעורר כי מרן אביו זצ"ל כ' בחיבורו הגדול יבי"א ח"י חיו"ד סי' ו אות יג' שאין ד' החוו"ד נכונים להלכה, ויש ראיות מ"ראשונים" שלא כדבריו, אשמח ואודה למי שיבאר ד' הראש"ל,
החוות דעת זה רק צירוף לעיקר התירוץ המבואר בספר הגדול עין יצחק באורך וברוחב. עיין שם.אעתיק הערה יפה שנכתבה בפורום שכן
חיפשתי באוצה"ח בספרי החכם המדובר הלשון המצוטטת: "וכבר הוכחתי בראיות מופתיות וחלוטות ששום רוח שבעולם אינה מזיזתן לא רוח מצויה ולא שאינה מצויה" ולא מצאתי.
לא כדאי להתפס על קטנות.חיפשתי באוצה"ח בספרי החכם המדובר הלשון המצוטטת: "וכבר הוכחתי בראיות מופתיות וחלוטות ששום רוח שבעולם אינה מזיזתן לא רוח מצויה ולא שאינה מצויה" ולא מצאתי.
מי שידע להפנותי למקור הדברים יבורך ושכמ"ה.
שאלתי מראה מקום, יש לך?! תודה.לא כדאי להתפס על קטנות.
עיין בספר ברכי נפשי ח"א (סימן י"א דף נ"ג סד"ה ומה גם), ובספרו נר יהודה (סימן ו' דף קכ"א).חיפשתי באוצה"ח בספרי החכם המדובר הלשון המצוטטת: "וכבר הוכחתי בראיות מופתיות וחלוטות ששום רוח שבעולם אינה מזיזתן לא רוח מצויה ולא שאינה מצויה" ולא מצאתי.
מי שידע להפנותי למקור הדברים יבורך ושכמ"ה.
יותר מאוחר בל"נהרב @פשוט אנא עיין שם ותודיענו מה עלה בידיך
חיפשתי באוצה"ח בספרי החכם המדובר הלשון המצוטטת: "וכבר הוכחתי בראיות מופתיות וחלוטות ששום רוח שבעולם אינה מזיזתן לא רוח מצויה ולא שאינה מצויה" ולא מצאתי. מי שידע להפנותי למקור הדברים יבורך ושכמ"ה.
שאלתי מראה מקום, יש לך?! תודה.
אין לך?! גם ברוך תהיה!
מדוע התעלמת ופתאום בעניין הנ"ל נאלמת? עבר יום שלם וטרם מצאת הציטוטים ? מודים דרבנן היינו שבחייהו!יותר מאוחר בל"נ
למה לשקר?מדוע התעלמת ופתאום בעניין הנ"ל נאלמת? עבר יום שלם וטרם מצאת הציטוטים ? מודים דרבנן היינו שבחייהו!
[וכבר ידוע מזה זמן רב מגמת הודעותיך כלפי מרן שליט"א, ולמפורסמות אין צריך ראיה. וכבר לא יכולתי להחריש בזו הפעם].
וכיון שטרם מצאת זמן (כף זכות...), והנך עסוק כעת בענייני חשש חלב ודקדוקי לשון, הנני כאן להושיט יד, וחיפשתי המשפט הנ"ל בספרי החכם,
ביקשתיו וגם מצאתיו, בקלות ובמהירות, עוד זה מקליד וזה בא:
הצג קובץ מצורף 28374
וכן בספר נר יהודה:
הצג קובץ מצורף 28375
מדוע אתה מסלף ומפרש כוונתו? שניים מקרא ואחד תרגום?פשוט אמר שהרב סופר לא כתב את המשפט החריף ראיות מופתיות וחלוטות על ראיה זו מהשו"ע,
נכון שהוא כתב מטבע לשון זו בנושא זה אבל לא על ראיה זו,
לדעתי צריך לגשת למרן ולהסביר לו שיש כאן טעות, כי מרן האבא דחה דברי החוו"ד בגילא דחטיתא והצדק עם הרב סופר!!!!
יישר כוחך שפתחת אוצר החכמה במקומי.מדוע התעלמת ופתאום בעניין הנ"ל נאלמת? עבר יום שלם וטרם מצאת הציטוטים ? מודים דרבנן היינו שבחייהו!
[וכבר ידוע מזה זמן רב מגמת הודעותיך כלפי מרן שליט"א, ולמפורסמות אין צריך ראיה. וכבר לא יכולתי להחריש בזו הפעם].
וכיון שטרם מצאת זמן (כף זכות...), והנך עסוק כעת בענייני חשש חלב ודקדוקי לשון, הנני כאן להושיט יד, וחיפשתי חלקי המשפט הנ"ל בספרי החכם,
ביקשתיו וגם מצאתיו, בקלות ובמהירות, עוד זה מקליד וזה בא:
הצג קובץ מצורף 28374
וכן בספר נר יהודה:
הצג קובץ מצורף 28375
העיקר הוא הוכיחו הפוסקים, ולא הוכחתי.הוכיחו, לא הוכחתי
אני לא מחקתי מאומה, ואין לי מושג מה מחקו, ולמה.ומעניין שגם נמחקו פתאום מהשרשור 3-4 הודעות קודמות...
אני לא אמרתי זאת, כי כלל לא ידעתי זאת.פשוט אמר שהרב סופר לא כתב את המשפט החריף ראיות מופתיות וחלוטות על ראיה זו מהשו"ע,
נכון שהוא כתב מטבע לשון זו בנושא זה אבל לא על ראיה זו,
אין לי תלונות וזכות בעלי הפורום למחוק הודעות. למרות שלמרן הראשל״צ אין קשר לכשרות שנזכרה בהודעות שנמחקו.מדוע אתה מסלף ומפרש כוונתו? שניים מקרא ואחד תרגום?
כתב : חיפשתי באוצה"ח בספרי החכם המדובר הלשון המצוטטת: "וכבר הוכחתי בראיות מופתיות וחלוטות ששום רוח שבעולם אינה מזיזתן לא רוח מצויה ולא שאינה מצויה" ולא מצאתי.
ועל ההודעות המגמתיות כלפי מרן שליט"א גם מחית כך?!
ומעניין שגם נמחקו פתאום מהשרשור 3-4 הודעות קודמות...
עירוב פרשיות שנו כאן.אין לי תלונות וזכות בעלי הפורום למחוק הודעות. למרות שלמרן הראשל״צ אין קשר לכשרות שנזכרה בהודעות שנמחקו.
שו הדא?בפורום שכן
היכן בדיוק?הרב סופר הביא ראיה מד' השו"ע בדין תוספת שבת