לא הבנתי.התאריך לועזי נשאר אותו דבר.
אההכוונת ישי לי לוח של שנה שעברה ויש בסוף גם תחילת השנה הזאת תשפ"ד.
ובישן של שנה שעברה בתאריך טו בתשרי תשפ"ד מופיע זמן שונה מהלוח החדש טו בתשרי תשפ"ד
הוא כמו הלוח החדש.תשווה עם האתר הזה
![]()
אולי אפשר לבדוק את ההבדל בין לוח אור החיים לעלוח עיתים לבינה באחד מהערים הנ"ל, ולחשבן ע"פ זה מלוח עיתים לבינה בבית שמש.יש לי להוסיף עוד שאלה
מרן שליט"א אמר כמה פעמיים שלוח אור החיים הוא הלוח הכי טוב שיש
אני גר בבית שמש מה אני עושה הרי כתוב שם רק את הזמנים של ירושלים ת"א חיפה ובאר שבע
ולכאו' אמנם אנו קרובים לירושלים אבל מוכרח שיש שינויים בזמנים, מה עושים?
התוכנות של הלוחות מחושבים עם שניות, ואז מעגלים את הדקות ללמעלה או ללמטה, מה שיותר קרוב.יש לי לוח של שנה שעברה שמופיע בו גם זמני החג, ושל השנה, ויש שינויים קטנים.
השאלה אם מישהו יודע מדוע?
לדוגמא:
כניסת החג י-ם בישן 18:12. בחדש 18:11
וכן צאת החג ישן 19:02. חדש 19:01.
ב"ש ישן 19:01. חדש 19:00
ויש עוד.
כפי שזכור לי מהעבר, יש רשימה בלוח של הערים, כמה זמן יש להוסיף או להוריד לכל מקום.יש לי להוסיף עוד שאלה
מרן שליט"א אמר כמה פעמיים שלוח אור החיים הוא הלוח הכי טוב שיש
אני גר בבית שמש מה אני עושה הרי כתוב שם רק את הזמנים של ירושלים ת"א חיפה ובאר שבע
ולכאו' אמנם אנו קרובים לירושלים אבל מוכרח שיש שינויים בזמנים, מה עושים?
אין אפשרות להשוות בין לוח אור החיים לעתים לבינה, כי כל אחד משתמש בשיטה אחרת. לוח אור החיים משתמשים לוח ביכורי יוסף, ולעתים לבינה יש חשבונות משלו.אולי אפשר לבדוק את ההבדל בין לוח אור החיים לעלוח עיתים לבינה באחד מהערים הנ"ל, ולחשבן ע"פ זה מלוח עיתים לבינה בבית שמש.
לדוגמא אם בלוח אור החיים כתוב שהשקיעה בב"ב היא ב 18:30 ובלוח עיתים לבינה כתוב ב-18:29, אז אפש"ל שהסטייה היא דקה, וממילא אם בלוח עיתים לבינה יהיה כתוב בבית שמש שהכניסה היא ב-18:26, אז מסתבר שאם היה לוח אור החיים היה כתוב 18:27.
למרות שלכאו' אין הכרח בדבר, וכמובן לא בדברים שיש להם חשבון שונה במקומות שונים.
בד"כ נ"ל שאין כ"כ הבדל בין הזריחה והשקיעה ברוב הלוחות, מכאן אני כבר מחשבן לבד כל דבר... (במקום לקנות לוח אור החיים, פשוט ללמוד איך הוא מחשבן [ואיך ההלכה אומרת לחשבן] ולחשבן לבד ע"פ כל לוח מזדמן. בד"כ סטייה של דקה לא כ"כ נפק"מ.