• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

צרור מפתחות בשבת

Shahars1

New member
יש לי שאלה קצת מבורות אולי הייתי אומר ראיתי לשש"כ שהביא אות פד' הלכ' מוקצה שמותר לטלטל מפתחות של בית בצרור עם מפתחות מוקצה וכו' (פשיטא מריש סי' שח' במג"א שם) ובהערה שט כ' שהגרשז אמר דעדיף לא להוציא המפתח וכו' דאז יצטרך לגעת במוקצה בידיים, אך אינו מובן מדוע לא יוציא רק מפתח ההיתר מהצרור ויניח לצרור עם השלט ליפול על הרצפה וידחה ברגליו או כיו"ב וכו' קצת דוחק להגיד שזה טלטול מן הצד לצורך איסור ומאידך גיסא אולי אסור משום טרחה? מדוע זה לא יקרא ניעור מי שיוכל לעזור תע"ב
 
יש לי שאלה קצת מבורות אולי הייתי אומר ראיתי לשש"כ שהביא אות פד' הלכ' מוקצה שמותר לטלטל מפתחות של בית בצרור עם מפתחות מוקצה וכו' (פשיטא מריש סי' שח' במג"א שם) ובהערה שט כ' שהגרשז אמר דעדיף לא להוציא המפתח וכו' דאז יצטרך לגעת במוקצה בידיים, אך אינו מובן מדוע לא יוציא רק מפתח ההיתר מהצרור ויניח לצרור עם השלט ליפול על הרצפה וידחה ברגליו או כיו"ב וכו' קצת דוחק להגיד שזה טלטול מן הצד לצורך איסור ומאידך גיסא אולי אסור משום טרחה? מדוע זה לא יקרא ניעור מי שיוכל לעזור תע"ב
וכמובן שניתן לעשות הפעולה בלי לגעת במפתח המוקצה כלל רק להפיל על הרצפה וכו' (אני חשבתי שבכה"ג מותר לדעתי אלא מה שכ' הגרש"ז כי מיירי שצריך להצרור כנראה עכ"פ לא ראיתי סברא לאסור בדבר)
 
חזור
חלק עליון