• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

קבוצת יהודים יצאו לקטיף חיטים?

שילה אפרהימי

Well-known member
http://kore.co.il/viewArticle/81707
מדי שנה בתקופה זו של השנה חוזרות התמונות של קבוצות יהודים (הנקראים בפי העם ''חסידים'') היוצאת עם מגל וכלים פרימיטיביים לקצור חיטים למצות פסח. וכי יש מצווה בביטול תורה הזה? האם לא מספיק עובדים שעות על טחינת הקמח ואפיית המצות עצמם שצריך לקצור את החיטים כמו לפני מאה שנה? האם יש 'עניין' בלהוסיף אירועים 'דתיים' שונים בשם הצילום והפירסום? שמא יש מהראשונים שמצריך קצירה לשמה? קצירת יד? או שמא גם זריעה ביד לשמה....?

אבהיר בזאת שאין הכוונה לזלזל ח"ו באלו המחבבים באמת ובתמים את המצווה וששים שמחים לעשות בעצמם בלי קשר לחיובם ההלכתי. כוונת הדברים היא לעורר על כך שברבים ממעשים אלו ודומיהם אין העושים מחשבים דרכיהם, אלא נעשה אצלם דברים אלו כמצוות עשה ממש וכדבר העליה לקברי צדיקים וציון הרשב"י ונסיעות לחו"ל וכדומה. ודבר זה נפוץ ומורם על נס בציבור בכל הדרכים האפשריות בצורה מופרזת עד כדי גיחוך וסלידה לצערנו.
 
נערך לאחרונה:
חזור
חלק עליון