• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

קונטרס מקיף בעניין הנסיעה ברכבת הקלה בגוש דן מאת הרב שלמה טולידאנו שליט"א, כולל בירור המציאות לעומק!!

יישר כח גדול
נכנס לכל נושא בעיון ודקדוק והכל בבהירות מופלאה!
ומאד נהניתי מבירור המציאות בשטח, לדעתי הרבה מאלו שדיברו בזה לא ביררו המציאות כהוגן...
יפוצו מעיינותיך חוצה
 
שלום וברכה,
אני שואל סתם שאלה ללא ידיעה ובירור הלכה,
מה ההבדל,
היום אדם קונה רכב, נוסע בו נהנה,
אולי גם הרכב נבנה בשבת, או שבטוח שבנו אותו בשבת,
מה ההבדל,
למה על זה אין נידון.
 
מה ההבדל,
היום אדם קונה רכב, נוסע בו נהנה,
אולי גם הרכב נבנה בשבת, או שבטוח שבנו אותו בשבת,
מה ההבדל,
למה על זה אין נידון.
החילוק ברור כי שם לא נעשה לצורך ישראל...
עיין בקונטרס הנ"ל של הרב טולדנו ותרווה נחת מהיקף הסוגיא והכל יתיישב לך...
 
עדיין לא זכיתי לעיין בקונטרס הנ"ל,
אבל אם תוכל לענות לי בקצרה,
הרי זה וודאי שהרכבת לא משמשת רק ישראל,
ולא נבנתה רק בשביל ישראל,
והרבה מהאכלוסיה העכו"ם גרים באזור המרכז,
וא"כ מה המדד, זה הולך לפי אחוזי תושב כמה יהודים יש באותו אזור,
או שזה מציאות שזה בא"י,
ואם יבואו ויכריזו בזמן הבנייה אנחנו בונים לצורך העכו"ם בלבד,
ואח"כ יוכלו להשתמש אף הישראל,
א"כ זה פתרון לכל הבלאגן ובכלל לעבודות שיש בשבת במדינה, חשמל וכו',
שיגידו אנחנו עושים את זה לצורך העכו"ם שנמצא במדינה, והם לא מועטים...
אולם אף הישראל אם ירצה יכול להשתמש,
נראה לך כזה דבר.
ושוב אני אומר לא פתחתי את הסוגיא, זה רק שאלה שצפה לי בעקבות הפורום הנכבד.
 
שלום וברכה,
אני שואל סתם שאלה ללא ידיעה ובירור הלכה,
מה ההבדל,
היום אדם קונה רכב, נוסע בו נהנה,
אולי גם הרכב נבנה בשבת, או שבטוח שבנו אותו בשבת,
מה ההבדל,
למה על זה אין נידון.
איפה ראית רכב שנבנה בשבת ע"י יהודי?
לא ידוע לי על חברה ישראלית שמייצרת רכבים...
 
הדברים פשוטים וברורים,
כוונת מרן הראשון לציון שליט"א להקל לכתחילה להשתמש לאחר שכבר נעשה ומקרי בדיעבד
ומה שכתב הרב טולדנו שליט"א לכתחילה היינו ביחס לשימוש וכמו שמובן שם, ובוודאי כמו שגם הוא כתב שכל ההיתר אינו להתיר לכתחילה לבנות כך אלא להתיר את השימוש כשכבר נעשה והיינו דיעבד, אך השימוש הוא לכתחילה ואין צורך להחמיר
וכן מורה מרן שליט"א כידוע.
 

נושאים דומים בפורום

חזור
חלק עליון